ve
door vergeetmeniet Sep 29, 2011 om 08:52
Auto & vervoer

Prijsverschil internet en garage

Wij zagen op internet een leuke auto staan, bij de garage aangekomen was deze 1000 euro duurder dan op internet. De auto was afgeprijst volgens de verkoper alleen de inruilprijs bleef hetzelfde. De auto is zo scherp geprijst dat de inruilwaarde van onze auto dan minder is ! Ook staat in de advertentie dat als je de auto neemt zonder garantie dan scheelt dit 450 euro.
Alleen blijft bij ons de prijs wat we moeten bijleggen hetzelfde, ook zonder garantie, omdat de auto al zo scherp geprijst is. Dit klopt toch niet ?

8396 13 Rapporteer

Haagees1
door Haagees1 - Sep 29, 2011 om 08:59
25 Antwoorden / 0 Vragen

Daar komt ie weer, de bekende truc om een potentiele klant naar de winkel te lokken. Voordeel voor u isdat u niet verplicht bent om de auto te kopen.Gewoon nee zeggen en verder kijken. Er zijn meer auto's te koop dan deze.

despuiter
door despuiter - Sep 29, 2011 om 09:08
107 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dit klopt niet maar gebeurt steeds meer.
Lekker laten staan deze auto.

ikbenik
door ikbenik - Sep 29, 2011 om 09:46
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vergeetmeniet schreef op donderdag 29 sep 2011, 08:52]Ook staat in de advertentie dat als je de auto neemt zonder garantie dan scheelt dit 450 euro.

Dat is wel het domste wat je kunt doen!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 29, 2011 om 11:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als nu al in de maling wordt genomen dan kan je er van opaan dat er meer ellende volgt. Laten staan die hap.

ve
door vergeetmeniet - Sep 29, 2011 om 12:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is het mijn keuze om de auto te kopen of te laten staan. Ik vraag me alleen af of ik er iets mee kan, het is gewoon niet eerlijk ?

despuiter
door despuiter - Sep 29, 2011 om 12:42
107 Antwoorden / 2 Vragen

Nee je kan er niks mee.

1paul
door 1paul - Sep 30, 2011 om 14:38
3235 Antwoorden / 0 Vragen

Prijs is vaak internetprijs en is dan volgens de verkoper zonder garantie en zonder afleverbeurt oftewel zo meeneem prijs...

Op zich kan dit natuurlijk al zal de term zonder garantie niet makkelijk zijn voor verkoper omdat zij een produkt moeten leveren welk aan de verwachtingen in normaal handelsverkeer zal moeten voldoen...

Wat dit inhoud is dat u een auto koopt om mee te rijden zonder hier direct kosten aan te hebben, stel u hebt deze auto een 2 weken en dan blijkt de koppeling stuk te zijn dan zal verkoper dit op zijn kosten moeten herstellen...

Uiteraard hebt u onderzoeksplicht en in gevallen als dit zou ik aanraden om een goede bijstandsverzekering te hebben omdat dit vaak toch touwtrekken word...

Als u erop staat om de auto voor de internetprijs mee te nemen en deze prijs is niet afwijkend van andere gelijkwaardige auto's zal de verkoper hem trouwens moeten leveren voor deze prijs...

ikbenik
door ikbenik - Sep 30, 2011 om 16:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 30 sep 2011, 14:38]
Op zich kan dit natuurlijk al zal de term zonder garantie niet makkelijk zijn voor verkoper omdat zij een produkt moeten leveren welk aan de verwachtingen in normaal handelsverkeer zal moeten voldoen...

Dat is een fabeltje.
Je mag datgene van het product verwachten, wat je volgens de koopovereenkomst van het product had mogen verwachten.
Niets meer en niets minder.
Heeft de verkopende partij of de fabrikant buiten de koopovereenkomst om in de media of op wat voor manier dan ook bepaalde eigenschappen toegezegd, is dat ook rechtsgeldig.

[quote=1paul schreef op vrijdag 30 sep 2011, 14:38]Wat dit inhoud is dat u een auto koopt om mee te rijden zonder hier direct kosten aan te hebben, stel u hebt deze auto een 2 weken en dan blijkt de koppeling stuk te zijn dan zal verkoper dit op zijn kosten moeten herstellen...

Je hebt je helaas verkeerd laten voorlichten.
Bij nieuwkoop is het zo dat een gebrek aan het product binnen 6 maanden zich openbaart, dat er dan vanuit gegaan mag worden dat het product tijdens de koop al niet in orde was.
Behalve als het gebrek tijdens de koop kenbaar was of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn.

Bij een tweedehands auto ligt dat genuanceerder.
Volgens de wetgeving is ook weer die 6 maanden in beginsel van toepassing, alleen kunnen er wel degelijk verborgen gebreken waar de verkopende partij ook geen weet van had kunnen hebben.
In de praktijk is het zo dat als je geen garantie bij de koop neemt, dat je als consument zelf het risico van draagt.
Daarom vind ik het ontzettend dom om de garantie weg te laten.

1paul
door 1paul - Sep 30, 2011 om 17:25
3235 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut niet waar wat je hier stelt ikbenik, juist door dit soort antwoorden zet je mensen op het verkeerde been...

Als jij koopt en je laat je goed informeren zoals ik stelde, je voldoet aan je onderzoeksplicht en je laat dit op de koopovereenkomst zetten als extra'tje kan de verkoper hier nooit maar dan ook nooit onderuit, zelfs niet als hij dit "niet wist"..

Van verkoper mag een zekere mate van kennis verwacht worden en zelfs als verkoper niet wist dat er een gebrek was gaat de wet er vanuit dat hij dit had moeten weten uit hoofde van zijn beroep...

Jij spreekt over garantie in dit geval maar daar heb ik het dus NIET over, ik heb het er over dat je mag verwachten volgens de wet dat je een produkt koopt welk aan je verwachtingen voldoet, dit is iets heel anders...

Nieuw of 2de hands doet hier niet eens ter zake...

Garantie is er eigenlijk om "gezeur" onderling te voorkomen!!!

ikbenik
door ikbenik - Sep 30, 2011 om 17:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 30 sep 2011, 17:25]Absoluut niet waar wat je hier stelt ikbenik, juist door dit soort antwoorden zet je mensen op het verkeerde been...

Juist niet.

[quote=1paul schreef op vrijdag 30 sep 2011, 17:25]Jij spreekt over garantie in dit geval maar daar heb ik het dus NIET over, ik heb het er over dat je mag verwachten volgens de wet dat je een produkt koopt welk aan je verwachtingen voldoet, dit is iets heel anders...
Ik heb het toch heel duidelijk uitgelegd.

Als een auto 150.000 km gereden heeft, kun je als koper niet vanuit gaan dat je een nieuwe auto koopt.
Normale slijtage kan aanwezig zijn en kan ook niet uitgezonderd worden.

jm
door jmw - Sep 30, 2011 om 21:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haagees schreef op donderdag 29 sep 2011, 08:59]Daar komt ie weer, de bekende truc om een potentiele klant naar de winkel te lokken. Voordeel voor u isdat u niet verplicht bent om de auto te kopen.Gewoon nee zeggen en verder kijken. Er zijn meer auto's te koop dan deze.

Ik had kort geleden een vergelijkbare situatie met een TV die in de winkel 200 Euro duurder geprijsd was dan de prijs die de winkel op internet aangaf. Toen ik dit meldde was het geen probleem en kreeg ik de TV mee voor de internetprijs zoals het hoort. Als je die kennis niet vooraf zou hebben, dan ben je wel zomaar 200 Euro meer kwijt....

kh
door khivar - Oct 4, 2011 om 13:26
16 Antwoorden / 2 Vragen

dat doen ze expres duurder maken ,dan denk ji dat je 2 euro verdiend heb.ha ha

jm
door jmw - Oct 5, 2011 om 23:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

200 bedoelt u? Nou, ik dacht meer aan klanten die de winkel ingaan zonder de lagere prijs te kennen. Die zullen vast geen 200 Euro korting krijgen.....

jmw