DesireeCosman
door DesireeCosman May 19, 2021 om 15:48
Auto & vervoer

Probleem airbumpers achterdeuren citroen C3

De airbumpers van mijn achterdeuren scheuren/buigen omdat ze tegen de voordeur komen. De citroen dealer geeft aan bekend probleem deuren staan verkeerd afgesteld. Echter de auto is nu net uit de garantie dus net 3 jaar en mag nu zelf voor de kosten opdraaien. Zijn er inderdaad zoveel klachten? Ht kan toch niet zo zijn dat ze een auto maken maar je niet de achterdeuren kan gebruiken omdat anders je airbumpers scheuren?
Daarnaast hebben ze het over coulance regeling maar dan moet ik wel binding hebben met een dealer. Ik heb de auto gekocht met 1 jaar oud, de eerste x ging het voor beurt ivm garantie naar de dealer waar ik de auto gekocht heb en hij is binnenkort weer aan de beurt voor een beurt en ben nu vrij om te kiezen of ik dus naar erkend dealer ga of niet. Maar ik krijg het er bij Citroen niet in dat ik de auto te kort heb om dus al binding te hebben met een erkend dealer.
Zijn er nog mensen die klachten hebben na vervanging van airbumpers en goed afstellen deuren??
Eigenlijk ben ik helemaal niet bereid om voor alle kosten op te draaien en via klacht kreeg ik wel een voucher aangeboden maar dat is nog geen derde van de reperatiekosten. Kan Citroen dit zo doen? wat zijn mijn rechten aangezien de auto dus niet deugd?

5528 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 19, 2021 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt die klachten an twee jaar?

panter22
door panter22 - May 19, 2021 om 17:13
6599 Antwoorden / Vragen

Laat je de citroen dealer nog een onderhoudsbeurt doen en je krijgt sierstrips via de coulance regeling.
Dan ben je er toch uit?
Maar je wilt goedkoop bij een algemene garage een onderhoudsbeurt laten doen en dan gratis strips bij de dealer laten monteren.
Het is een coulanceregeling, dat betekent dat je er geen recht op hebt.
Je hebt al een klacht ingediend. De voucher vind je niet voldoende.
Is er geen geschillencommissie waar je een beroep op kunt doen, dan zul je naar de rechter moeten om je gelijk proberen te halen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 19, 2021 om 19:32
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Desiree,

Kunt u een foto maken van de beschadigde airbumpers?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

pe
door peentjes May 22, 2021 om 14:37
421 Antwoorden / 0 Vragen

En kunt u misschien per omgaande stoppen met uw eindeloze dooddoeners en vragen naar meer informatie/foto's/ data en andere ongein? Zolang u geen concreet antwoord op de gestelde vragen weet te verzinnen - dat bovendien al niet door een ander is gegeven - kunt u mi. dit forum beter niet verder met uw nulliteiten vervuilen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 23, 2021 om 00:05
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Peentjes,

Hoe kunnen wij een goed antwoord geven als wij de schade niet zien?.....

gerbera
door gerbera May 23, 2021 om 15:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA,  en dan, dan ziet u de schade, gaat u dan Citroën sommeren het op te lossen want dat is volgens mij het probleem. @peentjes heeft volkomen gelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 23, 2021 om 18:54
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Dat weet ik pas als ik zie hoe groot de schade is....

Hangen ze los of zijn het wat schaafplekjes?

aurora1
door aurora1 - May 19, 2021 om 19:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen klachten maar ik rijd dan ook niet in een Citroen C3.
Heeft u al op het Citroen-forum gekeken?
Waarom bent u pas na 2 jaar naar de verkoper gegaan? U moet dus niet bij Citroen zijn.

Het is niet "zelf voor de kosten opdraaien", maar nadat de garantie verlopen is, is de rekening voor de opdrachtgever, i.c. dus voor u.

1paul
door 1paul - May 22, 2021 om 09:21
3173 Antwoorden / 0 Vragen

zoek eens op non-conform produkt, daar staat alles wat u wilt weten....

rj
door rjw - May 22, 2021 om 14:33
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb deze auto ooit een tijdje als voorloper gehad en had geen last van het buigen van de airbumpers. Kennelijk is het productieproces van PSA nog steeds niet nauwkeurig genoeg zodat dit soort verschillen kunnen optreden bij producten.

Heb je de auto gekocht bij de dealer waar je het nu mee bespreekt? Als je 'm ergens anders hebt gekocht moet je eigenlijk eerst die verkoper aanspreken op dit probleem.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 23, 2021 om 18:56
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Bedoelt u een Citroën Cactus?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 24, 2021 om 17:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is bij de Dealers bekend probleem.
Die zien als het krap  is en tijdig bijstellen  of als te laat  nieuwe erop.

U heeft voor andere garage gekozen dus  die mogen het zelf vergoeden!
Als je niet opleg bij de jaarlijkse grote beurt of   alle deuren nog goed  hangen?

Vooral  mensen die vaker de achterdeuren gebruiken als gezinnen hebben er last van.
Ook vaak hang jongeren... en dan  zie je ze naar elkaar toe komen!

Dat is nadeel van  de Dealer te duur vinden.