Probleem airbumpers achterdeuren citroen C3
De airbumpers van mijn achterdeuren scheuren/buigen omdat ze tegen de voordeur komen. De citroen dealer geeft aan bekend probleem deuren staan verkeerd afgesteld. Echter de auto is nu net uit de garantie dus net 3 jaar en mag nu zelf voor de kosten opdraaien. Zijn er inderdaad zoveel klachten? Ht kan toch niet zo zijn dat ze een auto maken maar je niet de achterdeuren kan gebruiken omdat anders je airbumpers scheuren?
Daarnaast hebben ze het over coulance regeling maar dan moet ik wel binding hebben met een dealer. Ik heb de auto gekocht met 1 jaar oud, de eerste x ging het voor beurt ivm garantie naar de dealer waar ik de auto gekocht heb en hij is binnenkort weer aan de beurt voor een beurt en ben nu vrij om te kiezen of ik dus naar erkend dealer ga of niet. Maar ik krijg het er bij Citroen niet in dat ik de auto te kort heb om dus al binding te hebben met een erkend dealer.
Zijn er nog mensen die klachten hebben na vervanging van airbumpers en goed afstellen deuren??
Eigenlijk ben ik helemaal niet bereid om voor alle kosten op te draaien en via klacht kreeg ik wel een voucher aangeboden maar dat is nog geen derde van de reperatiekosten. Kan Citroen dit zo doen? wat zijn mijn rechten aangezien de auto dus niet deugd?
Laat je de citroen dealer nog een onderhoudsbeurt doen en je krijgt sierstrips via de coulance regeling.
Dan ben je er toch uit?
Maar je wilt goedkoop bij een algemene garage een onderhoudsbeurt laten doen en dan gratis strips bij de dealer laten monteren.
Het is een coulanceregeling, dat betekent dat je er geen recht op hebt.
Je hebt al een klacht ingediend. De voucher vind je niet voldoende.
Is er geen geschillencommissie waar je een beroep op kunt doen, dan zul je naar de rechter moeten om je gelijk proberen te halen.
Geachte Desiree,
Kunt u een foto maken van de beschadigde airbumpers?
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.
En kunt u misschien per omgaande stoppen met uw eindeloze dooddoeners en vragen naar meer informatie/foto's/ data en andere ongein? Zolang u geen concreet antwoord op de gestelde vragen weet te verzinnen - dat bovendien al niet door een ander is gegeven - kunt u mi. dit forum beter niet verder met uw nulliteiten vervuilen.
Geachte Peentjes,
Hoe kunnen wij een goed antwoord geven als wij de schade niet zien?.....
@GBA, en dan, dan ziet u de schade, gaat u dan Citroën sommeren het op te lossen want dat is volgens mij het probleem. @peentjes heeft volkomen gelijk.
@Gerbera,
Dat weet ik pas als ik zie hoe groot de schade is....
Hangen ze los of zijn het wat schaafplekjes?
Ik heb geen klachten maar ik rijd dan ook niet in een Citroen C3.
Heeft u al op het Citroen-forum gekeken?
Waarom bent u pas na 2 jaar naar de verkoper gegaan? U moet dus niet bij Citroen zijn.
Het is niet "zelf voor de kosten opdraaien", maar nadat de garantie verlopen is, is de rekening voor de opdrachtgever, i.c. dus voor u.
Ik heb deze auto ooit een tijdje als voorloper gehad en had geen last van het buigen van de airbumpers. Kennelijk is het productieproces van PSA nog steeds niet nauwkeurig genoeg zodat dit soort verschillen kunnen optreden bij producten.
Heb je de auto gekocht bij de dealer waar je het nu mee bespreekt? Als je 'm ergens anders hebt gekocht moet je eigenlijk eerst die verkoper aanspreken op dit probleem.
Geachte RJW,
Bedoelt u een Citroën Cactus?
Dit is bij de Dealers bekend probleem.
Die zien als het krap is en tijdig bijstellen of als te laat nieuwe erop.
U heeft voor andere garage gekozen dus die mogen het zelf vergoeden!
Als je niet opleg bij de jaarlijkse grote beurt of alle deuren nog goed hangen?
Vooral mensen die vaker de achterdeuren gebruiken als gezinnen hebben er last van.
Ook vaak hang jongeren... en dan zie je ze naar elkaar toe komen!
Dat is nadeel van de Dealer te duur vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer