Probleem met Vogue-E bakfiets met garantie krijg geen reactie van Vogue na mail
Heb vorig jaar mei een elektrische bakfiets bij Bol.com gekocht deze is geleverd door fietsenwinkel Spaarbike uit Den Haag.
Nu is de ze voor de tweede keer stuk en Spaarbike geeft als reactie op mijn telefoontje dat zij nooit iets via Bol.com hebben verkocht. Heb Vogue fabriek een maul gestuurd maar heb na zes weken nog geen reactie van hen ontvangen. Ik heb garantie maar kan nergens terecht.
Mijn longen werken nog maar voor 30% en ben zodoende afhankelijk van mijn bakfiets, ook kan ik mijn werk niet doen omdat ik geen vervoer heb. Ik ben ten einde raad en vroeg me af of jullie me zouden kunnen helpen.
HELP
Peter Koesen
Allereerst neem ik toch aan dat u een factuur heeft waarop de naam van de leverancier staat?
Waar hebt u de fiets de eerste keer laten repareren?.
Ik hoop toch bij Spaarbike anders heeft u kans dat u de garantie verspeeld heeft door ze de eerste reparatie geen kans te hebben gegeven.
Als u naar uw account gaat bij Bol en dan bestellingen kiest, kunt u precies aantonen wie de bakfiets heeft geleverd.
Als het goed is, moet het ook op de factuur staan.
Zoals u al uit eerdere reacties heeft kunnen lezen ,oet u bij de feitelijke verkoper van de bakfiets zijn met uw garantieclaim.
Dus niet bij de afleveraar (Spaarbike), niet bij de verkoopsite (Bol.com) of de fabrikant Vogue). Tenzij een van deze partijen als verkoper op de factuur staat.
Bij wie moet TS dan wel zijn nu u al de drie mogelijkheden uitsluit?
Als de 3 genoemde partijen niet als verkoper op de factuur staan kan je bij hen claimen wat je wilt maar zal er niets toegewezen worden.
TS vertelt niet wie nu als verkoper op de verkoop factuur staat.
Natuurlijk heb ik een bon.
Deze is van Bol.com.
Heb met hen contact opgenomen maar deze maken beloftes die niet worden nagekomen en contact via klantenservice wordt verbroken zodra het een beetje moeilijk voor ze gaat worden.
Ben vorig jaar ook drie maanden aan het lijntje gehouden met allerlei beloftes.
Ben bang dat het deze keer wederom het zelfde verhaal gaat worden.
Spaarbike uit Den Haag zegt gewoon dat ze nooit iets hebben verkocht via Bol.com, terwijl hun naam toch op de bon staat. Bol.com heeft Spaarbike meer dan een jaar terug van hun platform gegooid omdat het oplichters waren. Naar mijn idee is Bol.com nu verantwoordelijk want zij hebben Spaarbike de mogelijkheid gegeven via hun producten te verkopen. Ook heb ik geld op de rekening van Bol.com gestort en niet op de rekening van die oplichters van Spaarbike uit Den Haag.
U had beter een Urban Arrow of een Riese & Müller kunnen kopen.(bij een dealer en niet bij BOL)
Kost wat maar hebben een dijk van een service.
U kunt via de app van bol.com aanspraak doen op de garantie. U gaat hiervoor in de app naar het 'poppetje' daaronder staat klantenservice en hier kunt onder garantie en reparatie aanspraak maken!
Je krijgt geen reactie van Vogue ?
Dat is niet zo verwonderlijk als ik kijk naar Trustpilot
105 reviews en scrore is gemiddeld 1.9.
Spaarbike scoort iets beter 3.4 op 178 reviews.
Dit alleen maar even om te laten zien met wie je mogelijk te maken hebt of krijgt.
Maar goed, ik denk dat je toch bij BOL moet zijn.
Als u een bakfiets bij bol.com heeft gekocht die is geleverd door fietsnewinkel Spaarbike uit Den Haag dan zult u toch wel een factuur hebben?
Degene die aan u de factuur heeft gestuurd heeft het ding geleverd. Daar moet u verhaal halen.
Zie ook nog dit https://www.conformiteit.nl/ Conform het gestelde in BW art 7:17 en verder is de verkoper verantwoordelijk enis een een kwestie van het in gebreke stellen van de verkoper. Zie voor diverse achtergond informatie dit:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer