as
door astra16i Feb 4, 2007 om 16:51
Auto & vervoer

Problemen nieuwe opel corsa

hallo, ik heb een nieuwe opel corsa gekocht, en heb problemen met de besturing. de auto stuurt onrustig, en heb het idee dat de auto niet goed spoort, de auto wil soms naar links , dan weer naar rechts, meer het idee dat hij niet rustig  rechtuit wil  rijden, wie heeft dit probleem ook of kent dit probleem, auto is al uitgelijnd en zou nu goed moeten zijn , maar is het niet.

ben heel benieuwd wie dit ook kent, en hoe dit opgelost is.

met vriendelijke groet  ,  henny

1119 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ervaring of niet, als u problemen heeft met de auto dan gelden de consumentengarantie regels die stellen dat een aankoop moet doen aan de verwachting. Is dat niet het geval, dan dient afdoende reparatie plaats te vinden, lukt dat niet, dan heeft u recht op een vervangende auto en uiteindelijk, in het uiterste geval ontbinding van de koop.

Als u ANWB lid bent is het ook zinvol om deze vraag voor te leggen aan de ANWB-ledenservice. (www.anwb.nl)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het idee dat de stuurbekrachtiging niet helemaal naar behoren werkt, want dan willen ze nog wel eens wat gaan zwabberen.
Elektrische stuurbekrachtiging is vaak al wat onrustiger dan de hydraulische, maar laat dat eens nakijken......

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 01:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henny

Eerst maar een vraag: zijn de banden wel op de juiste spanning? (Veel) te zachte banden gaan schuiven, waardoor de auto onstabiel wordt.

Andere tip: rij eens een stuk (zachtjes) en laat je handen dan los van het stuur. Let op een vlakke (en verkeersvrije) weg en liefst windstil. Welke kant trekt de auto op?

Bovendien is jouw auto nieuw, dus is het raadzaam om hiermee gewoon terug te gaan naar de dealer.

Groet. C.