tr
door treurberk Jan 22, 2020 om 12:38
Auto & vervoer

Problemen Suzuki Ignis 2018

Zijn er autobezitters bekend met de problemen van een Suzuki automaat? Het probleem is bij Suzuki bekend, maar er is volgens mij geen terugroep actie gedaan. Het probleem zit hem in het type automaat i.c.m. koppelingsplaat en vliegwiel.
Na vervanging is auto nog steeds niet in orde. Is ook bekend bij Suzuki. Reactie wij blijven zoeken naar oplossing.
Intussen rijd ik met Ignis waarover ik totaal niet tevreden ben.

15659 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2020 om 12:43
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij toch echt een probleem waarmee u bij uw dealer/garage moet zijn voor een oplossing.
Ik zie bij even zoeken op het i-net ook geen meldingen over deze problematiek.

Bent u lid van de ANWB? Doe daar dan eventueel ook navraag. Mogelijk kan ook dit u van nut zijn: https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2020 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op Google, bijvoorbeeld hier.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5891165

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2020 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Magnum007
door Magnum007 - Jan 22, 2020 om 20:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Treurberk,

Ik schrik hiervan omdat het een auto is,die ik graag nieuw wil kopen......:-((((

Op de link van Aurora staan meerdere mensen met problemen.

Mijn vermoeden is,dat de kwaliteit van Suzuki achteruit is gegaan toen hun modellen niet meer in Japan werden gefabriceerd....

ne
door neodutchio Nov 26, 2020 om 09:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U wilde het kopen, maar vindt dat de kwaliteit achteruit is gegaan. En dan toch willen kopen?

Fr
door Frans69 - Feb 12, 2020 om 15:23
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een Suzuki Ignis automaat van 2018. Gisteren 11 februari 2020 is bij mij voor de 3 keer een nieuwe versnellingsplaat ingebouwd. Dit is een geheel nieuwe en andere versnellingsplaat volgens de dealer. De importeur en fabrikant hopen met deze nieuwe versnellingplaat het probleem te hebben opgelost. Ik ben heel erg benieuwd want meestal na 2 á 3 weken begint de automaat bij het wegrijden met een koude motor weer te slippen en te bonken. Heb de dealer ook medegedeeld als het euvel binnen enkele weken weer optreedt, ik een andere auto wil hebben. De auto valt nog binnen de garantietermijn. Hebben een kennis met dezelfde Suzuki en hetzelfde probleem. Ik zou naar de dealer gaan en ook vragen om de nieuwe verbeterde versnellingsplaat voor de Suzuki Ingnis Automaat.

Diana36
door Diana36 Nov 26, 2020 om 08:22
Antwoorden / Vragen

Beste, hoe gaat het nu met jullie ignis? Ik ben gister voor de derde keer geweest.
Hoe reageerde de dealer op: ik wil dan een nieuwe auto?

Groetjes,

Diana

Ja
door Jack Wijnands - Feb 19, 2020 om 11:36
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn IGNIS auatomaat. Ik ondervind nu al twee jaar problemen.

Al vanaf de eerste weken na aflevering.

De Suzuki dealer geeft aan dat het probleem nu bekend is bij Suzuki en dat een een nieuwe set "binnenkort" te verwachten valt.