zu
door zuyderduyn Apr 14, 2011 om 09:36
Auto & vervoer

Recht op Teruggave aanbetaling?

Geachte Lezers,

Ik ben ontzettend naïf geweest. Heb telefonisch aangegeven een auto aan te schaffen. Meneer vroeg om een aanbetaling van €500,- op een bedrag van €16500,- Nu kan de koop niet doorgaan. Ik heb gisteravond het geld overgemaakt, die aanbetaling. Heb ik enige poot om op te staan zonder rechtsbijstandverzekering om de aanbetaling terug te eisen?

1949 5 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 14, 2011 om 09:40
171 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u ook aangeven waarom de koop niet door kan gaan?

zu
door zuyderduyn - Apr 14, 2011 om 09:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan het financieel toch niet rond krijgen. Had ik natuurlijk van tevoren achter moeten komen.

pschaecker
door pschaecker - Apr 14, 2011 om 09:49
171 Antwoorden / 0 Vragen

Dat maakt de zaak wel moeilijker, u bent degene die de gemaakte afspraak niet nakomt. De verkoper staat in zijn recht de aanbetaling te houden.

Misschien is de verkoper bereid de koop ongedaan te maken als u de situatie uitlegt.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 14, 2011 om 10:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt nooit recht op teruggave aanbetaling anders zou het nut van een aanbetaling totaal onzinnig zijn.
Helaas pech dus.

kh
door khivar - Apr 14, 2011 om 14:35
16 Antwoorden / 2 Vragen

daarom vraagt men ook een aaanbetaling, die man heeft tegen andere klanten nee moeten zeggen omdat u hem gekocht had.,als je een aanbetaing vraagt is de kans niet zo groot dat het niet doorgaat .dus die 500 ben jekwijt.