be
door belinda62 Jan 30, 2014 om 20:24
Auto & vervoer

Reparatie auto duurt al bijna 6 maanden

Ik heb op 19 augustus 2013 een aanrijding gehad met mijn Nissan Micra, bouwjaar september 2011. Er was behoorlijk schade, euro 8500,00. De aanrijding was niet mijn schuld. De auto staat sinds 19 augustus bij een schadebedrijf. Doordat Nissan in gebreke blijft met het sturen van de benodigde onderdelen kan mijn auto tot op heden nog niet gemaakt worden. Ik heb in december contact gehad met Nissan. Zij zouden kijken voor een passende oplossing. Ik kreeg alleen een email met excuses, dat zij er ook niets aan konden doen aangezien er een fabriek is uitgebrand en er een achterstand is opgelopen. Nu is het bijna een half jaar verder sinds de aanrijding en mijn auto is nog steeds niet gerepareerd. Ik sta met de rug tegen de muur en weet niet meer hoe dit opgelost moet worden. Hebben autofabrikanten geen verplichting naar de consument. Mijn auto is inmiddels in waarde achteruit gegaan zonder dat ik er gebruik van heb kunnen maken.

8318 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 30, 2014 om 20:38
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Het begrip waarde vermindering is eigenlijk het minst belangrijke. Je hebt een behoorlijke hinder van het gevolg van niet repareren. Je verzekering en wegenbelasting loopt door, en dat voor 6 maanden ..........

Als je een rechtsbijstand hebt, zet die er eens achter.

Heb je die niet, bel een met of ga naar het Juridisch loket.

Vooralsnog is dit een niet te accepteren situatie.

Bel anders je verzekering op en claim een huurauto. 6 maanden is echt bizar.

be
door belinda62 - Jan 30, 2014 om 20:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

De rechtsbijstand doet hier niets aan of kan hier niets aan doen. Een huurauto heb ik. Maar zonder de extra's van mijn eigen auto en ik mag er ook niet mijn hond in vervoeren.

mahadma
door mahadma - Jan 30, 2014 om 20:51
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Met andere woorden, je hebt minimaal behoorlijke hinder van dit gebeuren. Informeer hoelang ze nog nodig hebben en claim een antwoord binnen 10 werkdagen, bij je garage.

grindweg
door grindweg - Jan 30, 2014 om 21:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

neem contact met uw verzekering op.
de reparatie tijd is buiten proportioneel.
welk onderdeel mist nog?
mischien kan ik u helpen.
graag onderdeel nummer.
ook bj en chassis nummer graag.
heeft de verzekering al betaald?

mo
door mof - Jan 31, 2014 om 11:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) ze zouden u vervangend vervoer moeten aanbieden,
2) of u wel of geen schuld had aan het ongeval is geheel niet terzakedoend: u laat uw auto repareren, zij hebben de opdracht aangenomen, hoe de schade is ontstaan
is slechts vanuit technisch oogpunt interessant omdat daaruit kan worden geconcludeerd welke onderdelen extra gecontroleerd en/of vervangen moeten worden.

U kunt natuurlijk ook eisen dat ze binnen een bepaalde termijn zaken oplossen of anders de overeenkomst ongeldig laat verklaren en naar een ander bedrijf stapt. Tenslotte bent u eigenaar van de auto, tenminste, voor zover die is afbetaald.

despuiter
door despuiter - Jan 31, 2014 om 11:27
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet om wat voor onderdelen het gaat maar,zijn de onderdelen niet via een autodemontage bedrijf te verkrijgen?
Het is dan wel niet nieuw maar totdat de onderdelen weer leverbaar zijn kan u in ieder geval rijden.
En als ze van een jonge auto afkomen kunnen ze blijven zitten en houd u er nog wat geld aan over omdat het ook goedkoper is.

charleycool
door charleycool - Jan 31, 2014 om 11:27
78 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt ook vragen om tweedehands spullen die echt nieuw word gemaakt.Als uw verhaal klopt dan zou ik daarvoor kiezen.Er liggen genoeg onderdelen op de recycle lijst.

he
door henry1942 - Jan 31, 2014 om 12:28
100 Antwoorden / 28 Vragen

Eigenlijk heel raar verhaal: een auto van 2011 met een schade van €8500. wat was de aanschafprijs?? meestal word zo'n auto dan zeker gezien de schade
incl. waardevermindering total loss verklaart. en ontvangt u een behoorlijk bedrag.
Verder hebt u nu het voordeel dat Micro al een half jaar lang geen km. maakt( geen slijtage, banden, onderhoud etc.), en je dus eigenlijk gratis rijdt in de huurauto.
Zit al 50 jaar in het autovak, maar heb nog nooit zoiets( geen onderdelen) meegemaakt!!
En een zeer slecht service van NISSAN.

charleycool
door charleycool - Jan 31, 2014 om 12:36
78 Antwoorden / 2 Vragen

Henry 1942 heeft helemaal gelijk.Als de huur auto word gezien als vervangend vervoer dan is het ook voor de verzekering een hele dure post.Ik kan mij dit niet voorstellen.Bent U wel goed verzekerd?

be
door belinda62 - Jan 31, 2014 om 12:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

De aanschafwaarde van de Nissan Micra Dig-S connect edition is euro 16.000 en de de verzekerde waarde tot 3 jaar ook 16.000 dus total loss verklaren was niet aan de orde.

be
door belinda62 - Jan 31, 2014 om 12:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het geen voordeel om in een huurauto te rijden ondanks de voordelen van geen km en geen slijtage. Ik mis mijn navigatie en het feit dat ik mijn hond er niet in kan vervoeren.

mathijs_b
door mathijs_b - Jan 31, 2014 om 13:22
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik sta op het punt een andere auto te kopen...Dus geen Nissan!

charleycool
door charleycool - Jan 31, 2014 om 13:30
78 Antwoorden / 2 Vragen

Mathijs_b.Kun je rustig kopen!!!!

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 31, 2014 om 17:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Normaal is een auto van €16.000,- totaal Loss verklaard maar door de 3 jaren nieuwwaarde verzekering.... daarom mag het hersteld.

Heeft U al naar een goede gebruikte gekeken van zelfde kleur en uitvoerig?
Www.gaspedaal.nl en de kans is groot dat de huidige inruilen met schade en die kopen binnen enkele uren Uw probleem is opgelost.

Dat originele delen tijdelijk niet leverbaar zijn is mogelijk en je bent niet verplicht merkloze imitatie of gebruikte delen te accepteren maar het mag wel.

Ik zou de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie en elders de huidige schadeauto inruilen.

be
door belinda62 - Jan 31, 2014 om 21:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is wel wanprestatie van Nissan NL, zijn kunnen de onderdelen niet leveren. De auto is al grotendeels gemaakt en ik ga zeker niet nu voor een tweedehandse kijken. Ik heb een nieuwe auto gekocht van 16.000 euro en daar wil ik in rijden.

charleycool
door charleycool - Feb 1, 2014 om 07:33
78 Antwoorden / 2 Vragen

Belinda62,dat zou voor mij ook geen optie zijn om een tweedehandse te gaan kopen.Want jij bent voor een nieuwe gegaan en dat standpunt mag jij ook vasthouden.Maar ik vind het zo vreemd.Ik heb zelf ook in de auto wereld lang gewerkt maar dit verhaal van jou dat slaat alles.Ik wens jou in ieder geval succes maar ik zou ook de dealer aanspreken waar jij die auto hebt gekocht maar waarschijnlijk heb jij dat al gedaan.

grindweg
door grindweg - Feb 1, 2014 om 12:27
2308 Antwoorden / 28 Vragen

belinda waarom nog geen antwoord op mijn vragen????

be
door belinda62 - Feb 1, 2014 om 12:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

grindweg: alles loopt via verzekering, de auto mist nog een paar onderdelen. Hij staat bij een schadebedrijf die alles er aan doen om hem gemaakt te krijgen. Ook het financiële wordt buiten mij om geregeld. Daar is een verzekering voor. Bedankt voor je aanbod.

ma
door marl - Feb 2, 2014 om 12:02
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wat raar dat reparatie zo lang duurt! Is het schadebedrijf niet haast failliet? Zoiets hoor je wel vaker en dan kun je fluiten naar je auto.