jeroen65940
door jeroen65940 May 26, 2013 om 13:53
Auto & vervoer

Rook lucht in de auto

ik ben op zoek naar een twedehans auto et ben geslaagt voor mijn rijbeweis.
nou heb ik er een gevonden maar er is echter een probleem er is in gerookt en te zuinig ook niet.
iemand tips om deze lucht er uit te krijgen.

28824 19 Rapporteer

dearagain
door dearagain - May 26, 2013 om 14:10
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*die lucht krijg je er echt nooit meer uit

alexishoop
door alexishoop - May 26, 2013 om 14:32
562 Antwoorden / 6 Vragen

is er wel uit te krijgen maar zal niet goedkoop zijn, allereerst moet je de auto dan goed reinigen met een professionele extractor (soort tapijtreiniger maar dan met handstuk), airco systeem reinigen en als je dan nog reuk hebt kun je nog een ozon/ionen behandelingen proberen.

snah
door snah - May 26, 2013 om 14:59
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,
Kijk eens op onderstaande link .

snah
door snah - May 26, 2013 om 14:59
654 Antwoorden / 61 Vragen

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeuring/Auto-boot-caravan/

sw
door swat1500 - May 26, 2013 om 17:08
3791 Antwoorden / 0 Vragen

100% krijg je de lucht inderdaad niet weg. Je kan echter wel een eind komen op de volgende wijze.
- Oude automatjes etc gelijk weggooien.
- Reinig zelf de auto heel goed. Er zijn schuimreinigers voor de stoelbekleding en alle overige delen met sterke reiniger (Ajax bijv). Ook de stoffen bodembekleding. Doe de bekleding minstens 2x. Vergeet ook de dakbekleding niet schoon te maken.
- Reinig de asbak van de auto grondig. Laat hem desnoods enige dagen in de pure reinigingsmiddel staan (als je hem wil behouden..) of gooi hem weg.
- Zoek een poetsbedrijf dat ook Ozon behandeling doet en laat daar de auto nogmaals van binnen goed schoonmaken en laat 1 of 2 keer een Ozonbehandeling uitvoeren (let op duurt een hel avond en nacht).
- Vervang hierna direct het interieur luchtfilter.
- Plaats nieuwe automatjes

Na deze stappen doorlopen te hebben moet de rooklucht aardig weg zijn. Toch zal je als de auto enige dagen niet is gebruikt of in de volle zon heeft gestaan nog wel even een rookluchtje bespeuren. Als je vervolgens goed ventileert is het weer weg.

Op voornoemde wijze heb ik de auto van mijn moeder die daarin ruim 10 jaar zwaar gerookt had weer acceptabel schoon gekregen om hem zelf weer te gebruiken als niet roker.

jeroen65940
door jeroen65940 - May 27, 2013 om 08:22
3 Antwoorden / 10 Vragen

Oké allemaal hartelijk bedankt voor de reacties ik ga ze zeker proberen

gwbonline
door gwbonline - May 27, 2013 om 12:07
25 Antwoorden / 1 Vragen

Luchtfilter hoef je niet meteen te vervangen. Er zijn meerdere middelen om rookgeur uit de auto te krijgen. HG heeft zoiets, maar er zijn ook vergelijkbare (goedkopere) merken. Die zet je in de auto en dan laat je de spuitbus helemaal leeg spuiten (volgens aanwijzingen op de verpakking). Om ook het luchtkanaal en het filter te reinigen, laat je de ventilator draaien. Laat dit zo voor tenminste een uur. Daarna de bekleding reinigen zoals je dat bijvoorbeeld ook met tapijt doet. De meeste geur moet er dan wel uit zijn. Als nieuw zul je het nooit krijgen.

pk49
door pk49 - May 27, 2013 om 12:23
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb precies hetzelfde gehad,een Volvo gekocht van een verstokte roker die kort daarna aan longkanker overleed,zo zie je maar weer! Maar to the point: ik heb eerst de auto met allesreiniger schoongemaakt,heel goed gelucht en vervolgens met cockpit spray gespoten.In het begin is de lucht dan even niet te harden,maar na een tijdje neemt de ergst stank van de cockpitspray wel af.Voordeel is wel dat je auto ruikt naar een nieuwe auto.

le
door legaumais - May 27, 2013 om 12:31
13 Antwoorden / 0 Vragen

Strooi de grond (en zetels als ze stof) bicarbonade van frisdrank en een paar dagen, dan vacuüm. Voor bedragen enz.: verdun de bicarbonage soda in water en gebruik het om een weefsel te bevochtigen. Overslaan zachte vochtige doek op de gewenste locaties.

er
door erky - May 27, 2013 om 14:02
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Jeroen 65940,

Na het lezen van de andere reacties merk ik dat er goede tips tussen zitten, maar ook tamelijk dure.

Heb je een dikke portemonnee, dan kan je het ook laten doen door een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf. Daar brengen autodealers hun te verkopen vierwielers ook heen en kost een paarhonderd euro.

Doe je het zelf, dan komt de vraag wanneer het goed genoeg is. Echt alle rokersrommel ben je niet 1-2-3 kwijt.

Een mooi resultaat bereik je door een emmer met ammonia (verdund) te maken en al het plastic in het interieur hiermee te ontvetten, dat neemt de meeste nicotine en teer weg. De stoffen bekleding zul je met een tapijtreiniger moeten doen, zie de drogist. De matjes op de vloer idem. Als dat allemaal gedaan is, is het zoals eerder opgemerkt een erg goed idee om daarna met cockpitspray aan de gang te gaan om het zaakje 'te onderhouden'. Cockpitspray maakt schoon, maar geeft ook en beschermlaagje. Ammonia kost niet veel, cockpitspray iets minder dan 10 euro per flacon en je spuit er al snel twee leeg.

Vergeet de plekken achter de zonnekleppen niet en zo.

Waarschuwing. Als je werkt met ammonia altijd even op een onopvallend plekje testen of het interieur niet aangetast wordt. Dat geld eigenlijk voor alle sterke schoonmakers.

Succes!
Erky

jeroen65940
door jeroen65940 - May 27, 2013 om 15:08
3 Antwoorden / 10 Vragen

Hartelijk bedankt de amonnia zal ik zeker gaan proberen

tijger1
door tijger1 - May 27, 2013 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u met ammonia aan de slag gaat, deuren openhouden, anders gaat u van uw stokje, plus handschoenen aan.

alexishoop
door alexishoop - May 27, 2013 om 16:41
562 Antwoorden / 6 Vragen

die extractor kun je ook zelf huren via praxis en als je fam/kennissen dichtbij over de grens in Duitsland hebt wonen zou ik daar huren (ik even neem dat 6594 je postcode is), scheelt de helft, maar huren binnen Nederland is best betaalbaar.

cl
door clyde1 - May 27, 2013 om 17:25
11 Antwoorden / 4 Vragen

Een zeer goede en simpele oplossing, koop bij de verfhandel een verpakking St. Marc. Er staat op, hoeveel je nodig hebt in welke verhouding.
ALLES hier heel goed mee soppen, bekleding, harde oppervlakken etc.
Dit doen op een dag, dat de zon schijnt, zodat je daarna de auto open kan zetten (eventueel alleen de ramen).
2 Dagen later is alles weg. Veel succes!

ko
door kopen124 - May 27, 2013 om 19:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig, ik koop iedere twee jaar een nieuwe auto ,een paar weken voor ik hem verkoop zet ik een bakje met gemalen koffie onder een stoel, mijn nieuwe garagehouder stond versteld.

ki
door kimmetje351 - May 27, 2013 om 21:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

maak alles schoon met azijn, daar gaan nare luchtjes van weg

bl
door blackshadow - May 27, 2013 om 23:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn bedrijven die hier in gespecialiseerd zijn zo zijn wij dat ook
mocht je uit de buurt van delft komen
klik op onderstaande link voor meer info
klik hier
basis reinigen met alleen de ionisator is 65,-- euro
de ionisator incl. diepte reinigen van alle stoffen delen van de wagen is op aanvraag na bezichtiging van de wagen maar begint bij 125,-- euro
voor 98% is het zeker dat de lucht volledig weg is
voor de 1 % komt het terug en is een 2e ionisator behandeling nodig ( gratis )
dan blijft er nog 1% over waar het wel minder is maar niet meer weg te krijgen is
we krijgen dagelijks dit soort wagens binnen

niet uit de buurt van delft zoek eens met google naar focwa poestbedrijven in uw buurt en informeer of zij met een ionisator werken

p.s zoek alleen op focwa bedrijven om zeker te weten dat je een goed bedrijf heeft die weet waar ze mee bezig zijn

succes

tijger1
door tijger1 - May 27, 2013 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@blackshadow

Het is hier niet de bedoeling om commerciële activiteiten te ontwikkelen.

grindweg
door grindweg - May 28, 2013 om 20:31
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de totale bekleding etc diep stomen en goed laten drogen