justforfun
door justforfun Nov 10, 2010 om 16:05
Auto & vervoer

Schade door buren

ik hoop dat iemand me raad kan geven want mijn geduld is langzaam ten einde en ik weet bij god niet waarheen voor hulp of raad .
n jaar of 10 geleden waaide het dak van de buren (na maandenlange waarschuwingen dat hij zij n dak moest vanstankeren maar meneer verzekerde ons dat dat goed vastzat)op het dak van onze keuken/achterkeuken
de ravage was enorm , politie en brandweer erbij om dat dak van het onze te krijgen en wat overbleef was een groot lek in onze achterkeuken ...
via verzekering is dat dak toen vernieuwd maar het bleef almaar water lekken als er een fikse regenbui kwam ...de dakdekker vertelde ons dat dit kwam doordat de buren hun schade niet opgeknapt hadden en zodoende bij iedere regenbui (en de wind uit een bepaalde richting)dat water bij ons binnenliep ..
we hebben de gemeente ingeschakeld(bouw en woningtoezicht) en die sommeerden onze buurman dat dak en de muur snel te repaeren , de buurman doet er echter niets aan want hij heeft er de tijd niet voor zegt hij :S
dit probleem loopt nu al 10 jaar met de nodige brieven en bezoekjes aan gemeente, buren en nog meerdere instanties ...niemand doet iets en wij zitten nog steeds met dat lek .
kan nou niemand onze buurman dwingen zijn eigen dak en muur op te knappen zodat wij eindelijk eens van dat lekkende probleem afzijn ?
iemand hier die dit leest en er meer van weet?
dan zou ik dat heel graag van je horen en alvast bedankt :)

8594 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige dat dan overblijft is naar de rechter stappen. Die kan een dwangsom erop zetten. En ik denk dat de portemonnee misschien als laatste redmiddel kan helpen.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

justforfun

Wellicht dat de rijdende rechter ook een optie is?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

read,

Voor de rijdende rechter moeten beide partijen instemmen om de zaak aan hem voor te leggen en de uitspraak te respecteren. De gemeente - via Bouw- en Woningtoezicht - heeft hem al gesommeerd het dak te repareren. En dat lapt de buurman aan zijn laars. De rijdende rechter kan je dan vergeten. Alleen een echte rechter, waar de zaak behandeld wordt (of hij komt of niet) met een dwangsom (z'n portemonnee) kan nog een oplossing bieden.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of je een uitgebreide rechtsbijstandverzekering hebt?
In dat geval die inschakelen,je krijgt dan een jurist toegewezen
die deze zaak in behandeling neemt. Succes!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Justforfun,

Dit lees je helaas veel vaker: aan Bouw en Woningtoezicht de gemeente en de politie heb je helemaal niets omdat die geen bevoegdheden hebben in uw situatie.

Wat Vladje zegt is ijzersterk .

Schakel een advocaat in en zorg ervoor dat er een dwangsom wordt opgelegd.

Als u veel en duidelijke schriftelijke en fotografische bewijzen heeft met een tijdlijn staat u ijzersterk!

Vraag aan zoveel mogelijk deskundige(n), b.v. de dakdekker een schriftelijke verklaring wat volgens hem de oorzaak is van de lekkage. Typ zijn verklaring uit als hij dit niet zelf doet en laat de dakdekker ondertekenen.

Mondelinge aanzeggingen aan uw buurman zijn niets waard, want hij zal die later ontkennen: schrijf een laatste aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u de buurman sommeert om herstelwerkzaamheden uit te voeren binnen b.v. een termijn van 1 maand.

Doet hij dit niet, dan hoeft u alleen een advocaat in te schakelen en een gerechtelijke uitspraak te krijgen.

Met een dwangsom krijgt u de buurman gewoon op zijn knieën of zelfs uit zijn huis!; heb geen medelijden en stel nooit procedures uit door mooie beloftes.

Alle gerechtelijke kosten en de kosten van een advocaat kunt u, als het meezit gewoon verhalen op uw buurman.

Waar wateroverlast is, is helaas ook vaak schimmeloverlast; wordt dit niet snel hersteld dan kan schimmel grote schade veroorzaken aan materiaal en aan uw gezondheid.

Succes!

P.S.

Het gratis adviesorgaan van de overheid; consuwijzer kan u verder helpen en doorverwijzen.

Consuwijzer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

f16 schreef op vrijdag 12 nov 2010, 13:25: Ik weet niet of je een uitgebreide rechtsbijstandverzekering hebt?
In dat geval die inschakelen,je krijgt dan een jurist toegewezen
die deze zaak in behandeling neemt. Succes!

Waarom heb je een verzekering nodig? Je kunt ook zelf een jurist inschakelen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande adviezen. De rechter inschakelen is een mogelijkheid. Maar het is maar goed dat deze man niet mijn buurman is (hoewel ik daar niet echt over kan oordelen, want mijn buren wonen 150 meter verder) want ik zou hem het leven echt zuur maken zodat hij geen moment meer rust meer had. Wie niet horen wil moet maar voelen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste justforfun.
Schrijf even op papier wat je tegen je buurman gaat zeggen,bv hoeveel tijd hij nog heeft om zijn dak te maken.En welke instantie's je al ingeschakeld hebt,hoeelang dit al loopt. En als hij dat niet in de afgesproken tijd doet,dat jij het geschil aan de rechter gaat voor leggen,zodat hij weet dat je nu duidelijke stappen gaat ondernemen.
En dat gesprek tussen jullie neem je gewoon op.Om later een bewijs te hebben,buiten een aangetekend brief natuurlijk,dan sta je volgens mij wel erg sterk als hij dan dingen toe gaat zeggen,die hij later niet waar zal maken.
Volgens mij is daar de rechter best gevoelig voor.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koekeloer,

Waarom heb je een verzekering nodig? Je kunt ook zelf een jurist inschakelen.

Bij een rechtsbijstandverzekering ben je alleen de poliskosten kwijt. Schakel je zelf een jurist in dan krijg je een rekening per (een gedeelte van een) uur. Enig idee wat het financiele verschil zal zijn?

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koekeloer. U bent zeker zelf advocaat die hier naar klanten hengelt?
Vroeger viel men in handen van rovers en dan was het ":Je geld of je leven?" Toen had men nog een keus. Tegenwoordig valt men in handen van een advocaat, specialist of makelaar en is er geen keus.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een advocaat hoeft niet altijd handen vol geld te kosten, het is afhankelijk van je inkomen. Iemand met een heel laag of geen inkomen betaalt bijv. alleen 100,- , de rest wordt door de Raad voor Rechtsbijstand betaald middels een door de advocaat aan te vragen toevoeging. Een tabel wie in aanmerking komt een toevoeging is te vinden op de site van de Raad voor Rechtsbijstand.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens, als je de zaak wint dient de tegenpartij ook uw gemaakte kosten voor rechtsbijstand te vergoeden...

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

opaplop schreef op vrijdag 12 nov 2010, 13:40: Beste justforfun.
Schrijf even op papier wat je tegen je buurman gaat zeggen,bv hoeveel tijd hij nog heeft om zijn dak te maken.En welke instantie's je al ingeschakeld hebt,hoeelang dit al loopt. En als hij dat niet in de afgesproken tijd doet,dat jij het geschil aan de rechter gaat voor leggen,zodat hij weet dat je nu duidelijke stappen gaat ondernemen.
En dat gesprek tussen jullie neem je gewoon op.Om later een bewijs te hebben,buiten een aangetekend brief natuurlijk,dan sta je volgens mij wel erg sterk als hij dan dingen toe gaat zeggen,die hij later niet waar zal maken.
Volgens mij is daar de rechter best gevoelig voor.

Hey Opaplop,

Ter info:

Een gesprek opnemen zonder dat de "tegenpartij" hiervan op de hoogte is gesteld, wordt niet toegelaten in de rechtzaal als bewijs.

En als mensen weten dat zij worden opgenomen, tja, dan zeggen zij vaak niets of iets heel anders.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tucker,

Hoeveel gesubsidieerde rechtsbijstand denk je dat iemand met een eigen huis krijgt? Die is niet onbemiddeld!

Je krijgt nooit alle kosten toegewezen als je een rechtszaak wint. Je krijgt slechts een deel.

Kennelijk niet goed op de hoogte met hoe zoiets werkt.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op vrijdag 12 nov 2010, 13:40: Ik ben het helemaal eens met bovenstaande adviezen. De rechter inschakelen is een mogelijkheid. Maar het is maar goed dat deze man niet mijn buurman is (hoewel ik daar niet echt over kan oordelen, want mijn buren wonen 150 meter verder) want ik zou hem het leven echt zuur maken zodat hij geen moment meer rust meer had. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Hey Misty&moos,

Ik begrijp deze reactie... maar vergeet niet dat als u overlast veroorzaakt en de betrokkene uw activiteiten vastlegt, dan hebt u een juridisch probleem en zal uw geloofwaardigheid (veel) minder worden.

Er zijn in dit geval meer dan voldoende juridische mogelijkheden om die buurman keihard aan te pakken op zijn kosten :)

Begin nooit aan eigenrichting... U vindt dit ook niet leuk als u zo zou worden bejegend.

Groetjes

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 12 nov 2010, 14:06: Tucker,

Hoeveel gesubsidieerde rechtsbijstand denk je dat iemand met een eigen huis krijgt? Die is niet onbemiddeld!

Je krijgt nooit alle kosten toegewezen als je een rechtszaak wint. Je krijgt slechts een deel.

Kennelijk niet goed op de hoogte met hoe zoiets werkt.

Vladja

Ligt aan de uitspraak en de schuld van de tegenpartij: Als de tegenpartij zeer nalatig is worden veel kosten gewoon vergoed.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar,

Je krijgt nooit alle kosten vergoed. Van de advocaatkosten misschien 2/3 deel als het niet te hoog opgelopen is, anders minder. En dan moet je volledig gelijk gekregen hebben in de rechtszaak. De rest is voor eigen rekening.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat Bouw- en Woningtoezicht of dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting zeker bij machte is om hier maatregelen te nemen. Deze dienst(en) kunnen het dak laten repareren en de rekening bij de buurman bezorgen. Ik snap niet dat daar tien jaar over heen zijn gegaan. Zoals eerder ook opgemerkt had ook ik het leven van mijn buurman dusdanig zuur gemaakt dat hij uit wanhoop de reparatie zou (laten) uitvoeren, want dat hij geen tijd heeft is natuurlijk klinkklare onzin. Misschien is de Belbus een oplossing, want de eerdere reparatie is niet goed uitgevoerd.
Succes.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 12 nov 2010, 14:24: tar,
Je krijgt nooit alle kosten vergoed. Van de advocaatkosten misschien 2/3 deel als het niet te hoog opgelopen is, anders minder. En dan moet je volledig gelijk gekregen hebben in de rechtszaak. De rest is voor eigen rekening.

Vladja

Onjuist. De kosten kunnen - mits die binnen de perken blijven, hier ligt ook een taak voor de eigen advocaat - volledig worden vergoed. De eigen advocaat heeft daar echter geen belang bij, dus oppassen. Een advocaat die bij voorbaat zegt de kosten deels voor eigen rekening zullen komen, moet je niet hebben. In dit geval lijkt het in juridische zin om een eenvoudige zaak te gaan (mits het bewijs geleverd kan worden dat de schade door nalatigheid van de buurman is veroorzaakt).

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste justforfun.
Ik heb al jaren dit soort overlaste(en) van mijn buren.Zeggen helpt niet vragen helpt niet.Politie + gemeente maken het af als burenruzie (wel eenzijdig !)
"Burenhulp "wordt van hun kant niet geaccepteerd !.
Aangetekende brieven worden niet geaccepteerd nb. !!
Daar is dus schijnbaar niets aan te doen. Het enige wat kan helpen is de stap naar de rechter.
Zorg dat U al hetgeen wat hierover bekend is zowel telefoongegevens naar diverse instanties alsmede alle schriftelijke correspondentie op een rijtje hebt en stap naar uw verzekeraar of rechtshulpinstantie met die map en maak het aanhangig.
Veel succes, ik leef met U mee..

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 12 nov 2010, 14:24: tar,

Je krijgt nooit alle kosten vergoed. Van de advocaatkosten misschien 2/3 deel als het niet te hoog opgelopen is, anders minder. En dan moet je volledig gelijk gekregen hebben in de rechtszaak. De rest is voor eigen rekening.

Vladja

Hey Vladja,

Mijn ervaring is anders...

Wat Moravis2 al zei; als je een goede advocaat hebt, zelf alle kosten duidelijk, redelijk en panklaar in kaart brengt en de tegenpartij zeer nalatig is, kun je gewoon veel kosten terug vorderen.

Laten wij het afwachten en op een terugmelding van Justforfun wachten.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

weetnietveel schreef op vrijdag 12 nov 2010, 14:39: Uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat Bouw- en Woningtoezicht of dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting zeker bij machte is om hier maatregelen te nemen. Deze dienst(en) kunnen het dak laten repareren en de rekening bij de buurman bezorgen. Ik snap niet dat daar tien jaar over heen zijn gegaan. Zoals eerder ook opgemerkt had ook ik het leven van mijn buurman dusdanig zuur gemaakt dat hij uit wanhoop de reparatie zou (laten) uitvoeren, want dat hij geen tijd heeft is natuurlijk klinkklare onzin. Misschien is de Belbus een oplossing, want de eerdere reparatie is niet goed uitgevoerd.
Succes.

Hey weetnietveel,

Wat ik al eerder zei: Ik begrijp deze reactie... maar vergeet niet dat als u overlast veroorzaakt en de betrokkene uw activiteiten vastlegt, dan hebt u een juridisch probleem en zal uw geloofwaardigheid (veel) minder worden.

Het ligt trouwens erg aan in welke gemeente u woont; sommige gemeenten doen veel anderen helemaal niets.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpn schreef op vrijdag 12 nov 2010, 14:50: Beste justforfun.
Ik heb al jaren dit soort overlaste(en) van mijn buren.Zeggen helpt niet vragen helpt niet.Politie + gemeente maken het af als burenruzie (wel eenzijdig !)
"Burenhulp "wordt van hun kant niet geaccepteerd !.
Aangetekende brieven worden niet geaccepteerd nb. !!
Daar is dus schijnbaar niets aan te doen. Het enige wat kan helpen is de stap naar de rechter.
Zorg dat U al hetgeen wat hierover bekend is zowel telefoongegevens naar diverse instanties alsmede alle schriftelijke correspondentie op een rijtje hebt en stap naar uw verzekeraar of rechtshulpinstantie met die map en maak het aanhangig.
Veel succes, ik leef met U mee..

Hey jpn,

Het niet accepteren van aangetekende brieven wordt in de rechtszaal gewoon gezien als nalatigheid. Het maakt een zaak alleen sterker!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moravis,

Onjuist. De kosten kunnen - mits die binnen de perken blijven, hier ligt ook een taak voor de eigen advocaat - volledig worden vergoed. De eigen advocaat heeft daar echter geen belang bij, dus oppassen. Een advocaat die bij voorbaat zegt de kosten deels voor eigen rekening zullen komen, moet je niet hebben.

Daar blijkt duidelijk uit, dat je er weinig van snapt en weet en iemand het bos in stuurt en niet naar een advocaat. Elke advocaat moet je op het risico wijzen dat de kosten niet vergoed kunnen worden. Geen advocaat, die zijn vingers brandt met de uitspraak dat alle kosten vergoed worden. Hij/zijj kijkt wel uit!

1. De advocaat bepaalt de kosten-toewijzing niet, dat doet de rechter en daar heeft de advocaat geen enkele zeggenschap over;

2. De advocaat kan nooit garanderen dat je een zaak wint, hoe goed die er ook uitziet.

3. Valt er ook een verwijt te maken zijn aan de procesvoerende partij, dan kan er wel een gunstige uitspraak komen, maar is de procedure vaak voor (gedeeltelijk) eigen rekening.

Zoek eens wat uitspraken op en kijk wat er voor vergoeding gevraagd wordt en hoeveel daarvan toegewezen wordt, ook zonder enig verwijt. Dus wat er in de praktijk gebeurt!

Mits redelijk, kan je het een bedrag toegewezen krijgen. In het civiele recht worden advocatenkosten vrijwel nooit voor 100% vergoed.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik heb dit vroeger zelf meegemaakt in oud ijmuiden,daar liet woningstichting het maken , was wel een voordeur en achetr pui, maar toch, en die stuurde de rekening door naar de bewoner , hij was er niet blij mee , maar jammer dan
mischien toch nog ff met de gemeente praten???of dat mischien een oplossing is
mvg ron

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

f16 schreef op vrijdag 12 nov 2010, 13:25: Ik weet niet of je een uitgebreide rechtsbijstandverzekering hebt?
In dat geval die inschakelen,je krijgt dan een jurist toegewezen
die deze zaak in behandeling neemt. Succes!

Te laat!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

allemaal bedankt voor de reacties :)!
ik heb ze goed gelezen en naar het blijkt hebben we inderdaad rechtsbijstand dus die heb ik het hele verhaal voorgelegd en die gaan ze zaak eens naderbij bekijken :D
thnxxx iedereen voor jullie reacties en raad :)

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 12 nov 2010, 15:50: Moravis,

Onjuist. De kosten kunnen - mits die binnen de perken blijven, hier ligt ook een taak voor de eigen advocaat - volledig worden vergoed. De eigen advocaat heeft daar echter geen belang bij, dus oppassen. Een advocaat die bij voorbaat zegt de kosten deels voor eigen rekening zullen komen, moet je niet hebben.

Daar blijkt duidelijk uit, dat je er weinig van snapt en weet en iemand het bos in stuurt en niet naar een advocaat. Elke advocaat moet je op het risico wijzen dat de kosten niet vergoed kunnen worden. Geen advocaat, die zijn vingers brandt met de uitspraak dat alle kosten vergoed worden. Hij/zijj kijkt wel uit!

1. De advocaat bepaalt de kosten-toewijzing niet, dat doet de rechter en daar heeft de advocaat geen enkele zeggenschap over;

2. De advocaat kan nooit garanderen dat je een zaak wint, hoe goed die er ook uitziet.

3. Valt er ook een verwijt te maken zijn aan de procesvoerende partij, dan kan er wel een gunstige uitspraak komen, maar is de procedure vaak voor (gedeeltelijk) eigen rekening.

Zoek eens wat uitspraken op en kijk wat er voor vergoeding gevraagd wordt en hoeveel daarvan toegewezen wordt, ook zonder enig verwijt. Dus wat er in de praktijk gebeurt!

Mits redelijk, kan je het een bedrag toegewezen krijgen. In het civiele recht worden advocatenkosten vrijwel nooit voor 100% vergoed.

Vladja

Beter lezen, Vladja. Ik sprak niet over zekerheden maar over mogelijkheden. Natuurlijk kan een advocaat niet de garantie geven dat je, ook als je de zaak wint, niets hoeft te betalen. Dat heb ik, anders dan jij kennelijk denkt, ook niet geschreven.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf na diverse lekkage`s ze op de hoogte gesteld dat ik na een termijn van een week zelf een bedrijf zou inschakelen en de rekening op naam van mijn buren zou komen. N.t.b. werkte hij zelf bij een bedrijf welke daken afdichtte. Hierna werd daadwerkelijk actie ondernomen. Het hele gebeuren met alle problemen, heeft minstens twee jaar geduurd.Heb zelf maar de badkamer vervangen had geen zin meer om nog langer op de active houding van mijn toenmalige buren te wachten.Met de misbouwsels van mijn buren heeft de advocaat van mijn DAS-verzekering afgerekend. Heel veel succes!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jullie een spauwmuur hebben is het geen probleem.
Je zaagt het dak doormidden en plaatst schotten in de spauw en brand er nieuwe dakbedekking overheen.
Kwestie van aan beginnen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op woensdag 10 nov 2010, 18:40: read,

Voor de rijdende rechter moeten beide partijen instemmen om de zaak aan hem voor te leggen en de uitspraak te respecteren. De gemeente - via Bouw- en Woningtoezicht - heeft hem al gesommeerd het dak te repareren. En dat lapt de buurman aan zijn laars. De rijdende rechter kan je dan vergeten. Alleen een echte rechter, waar de zaak behandeld wordt (of hij komt of niet) met een dwangsom (z'n portemonnee) kan nog een oplossing bieden.

Vladja

@Vladja

Ook de rijdende rechter is bij mijn weten een echte rechter, toch?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Just for fun , heb die rechtsbijstandverzekering nu pas gevonden!!!na 10 jaar leed en niet weten dat er een verzeking in huis is die je helpt???
Of heb je die verzekering pas na het "lopend" incident afgesloten?? dan heb je kans dat ze niet veel voor je betekenen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Orgelmuts,

In het dagelijkse leven is de rijdende rechter een echte rechter. In het programma de Rijdende rechter oordeelt hij ook als een echte rechter. Maar als je goed leest schrijf ik dat beide partijen het eens moeten zijn om gezamenlijk de zaak voor te leggen aan de Rijdende rechter.

Als je de vraag van justforfun goed leest, staat daar dat de buurman zelfs sommaties van bouw- en woningtoezicht aan z'n laars lapt. Denk je nou echt dat die buurman vrolijk meegaat werken aan een uitspraak van de Rijdende rechter? Die kan alleen in een echte rechtszaak met een bindend oordeel (met de mogelijkheid om dat wettelijk af te dwingen) tot andere gedachten gebracht worden.

Kennelijk heb je het programma nooit goed bekeken. Kijk op de website: "rechtinderegio" om te zien hoe het werkt bij de Rijdende rechter.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

henry1942 schreef op zaterdag 13 nov 2010, 11:43: Just for fun , heb die rechtsbijstandverzekering nu pas gevonden!!!na 10 jaar leed en niet weten dat er een verzeking in huis is die je helpt???
Of heb je die verzekering pas na het "lopend" incident afgesloten?? dan heb je kans dat ze niet veel voor je betekenen.

ja sorry , ik wist helemaal niet dat we die verzekering hadden en niemand heeft het daar ooit over gehad :O
nu ik jullie reacties lees ben ik eens gaan kijken en blijkt dat we reachtshulp bij de fnv hebben ...ik heb daar mijn hele probleem naar gemaild en ze hebben meteen gereageerd dat ze er binnekort naar gaan kijken , dus maar even afwachten nu :)
die verzekering hebben we al jaren hoor , dus het is niet zo dat we die pas hebben afgesloten :)

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi, met zo'n buurman heb je wel een steuntje in de rug nodig.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zaterdag 13 nov 2010, 12:01: Orgelmuts,

In het dagelijkse leven is de rijdende rechter een echte rechter. In het programma de Rijdende rechter oordeelt hij ook als een echte rechter. Maar als je goed leest schrijf ik dat beide partijen het eens moeten zijn om gezamenlijk de zaak voor te leggen aan de Rijdende rechter.

Als je de vraag van justforfun goed leest, staat daar dat de buurman zelfs sommaties van bouw- en woningtoezicht aan z'n laars lapt. Denk je nou echt dat die buurman vrolijk meegaat werken aan een uitspraak van de Rijdende rechter? Die kan alleen in een echte rechtszaak met een bindend oordeel (met de mogelijkheid om dat wettelijk af te dwingen) tot andere gedachten gebracht worden.

Kennelijk heb je het programma nooit goed bekeken. Kijk op de website: "rechtinderegio" om te zien hoe het werkt bij de Rijdende rechter.

Vladja

daar heb ik ook al eens gekeken maar buurman wil niet meewerken want ik denk dat die donders goed weet dat ie dan aan het werk zal moeten gaan :S
je snapt zulke buren toch niet he? hebben zij ergens last van houden wij er rekening mee maar andersom blijkt onmogelijk te zijn ....we hebben genoeg geduld gehad , er moet nu eindelijk eens iets gaan gebeuren !

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het meest gevoelige punt dat die mensen meestal hebben is hun portemonnee. Iemand inhuren om het te repareren is kennelijk te duur. Dus aansturen op/dreigen met een flinke dwangsom bij verzuim zoals ik in het begin al schreef.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 13, 2010 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zaterdag 13 nov 2010, 12:01: Orgelmuts,

In het dagelijkse leven is de rijdende rechter een echte rechter. In het programma de Rijdende rechter oordeelt hij ook als een echte rechter. Maar als je goed leest schrijf ik dat beide partijen het eens moeten zijn om gezamenlijk de zaak voor te leggen aan de Rijdende rechter.

Als je de vraag van justforfun goed leest, staat daar dat de buurman zelfs sommaties van bouw- en woningtoezicht aan z'n laars lapt. Denk je nou echt dat die buurman vrolijk meegaat werken aan een uitspraak van de Rijdende rechter? Die kan alleen in een echte rechtszaak met een bindend oordeel (met de mogelijkheid om dat wettelijk af te dwingen) tot andere gedachten gebracht worden.

Kennelijk heb je het programma nooit goed bekeken. Kijk op de website: "rechtinderegio" om te zien hoe het werkt bij de Rijdende rechter.

Vladja

@Vladja

Oh, ik heb het programma vaak genoeg gezien.
En daar wordt ook gezegd als ze het oordeel van de rechter negeren, dat er dan ook een dwangsom betaald moet worden voor elke dag dat je de uitspraak negeert.
Maar ik zal eens kijken idd op de website rechtinderegio.
Je bent tenslotte nooit te oud om te leren.
Bedankt voor de tip.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2011 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

justforfun schreef op woensdag 10 nov 2010, 16:05: ik hoop dat iemand me raad kan geven want mijn geduld is langzaam ten einde en ik weet bij god niet waarheen voor hulp of raad .
n jaar of 10 geleden waaide het dak van de buren (na maandenlange waarschuwingen dat hij zij n dak moest vanstankeren maar meneer verzekerde ons dat dat goed vastzat)op het dak van onze keuken/achterkeuken
de ravage was enorm , politie en brandweer erbij om dat dak van het onze te krijgen en wat overbleef was een groot lek in onze achterkeuken ...
via verzekering is dat dak toen vernieuwd maar het bleef almaar water lekken als er een fikse regenbui kwam ...de dakdekker vertelde ons dat dit kwam doordat de buren hun schade niet opgeknapt hadden en zodoende bij iedere regenbui (en de wind uit een bepaalde richting)dat water bij ons binnenliep ..
we hebben de gemeente ingeschakeld(bouw en woningtoezicht) en die sommeerden onze buurman dat dak en de muur snel te repaeren , de buurman doet er echter niets aan want hij heeft er de tijd niet voor zegt hij :S
dit probleem loopt nu al 10 jaar met de nodige brieven en bezoekjes aan gemeente, buren en nog meerdere instanties ...niemand doet iets en wij zitten nog steeds met dat lek .
kan nou niemand onze buurman dwingen zijn eigen dak en muur op te knappen zodat wij eindelijk eens van dat lekkende probleem afzijn ?
iemand hier die dit leest en er meer van weet?
dan zou ik dat heel graag van je horen en alvast bedankt :)

iedereen bedankt voor jullie reacties:D
het heeft een tijdje geduurd maar .....
ik kan wel juichen :D
we zijn nogmaals naar de gemeente gegaan met ons probleem , die hebben boel eens gaan bekijken en de buurman heeft tot 21 februari de tijd gekregen alles zelf op te knappen , zoniet dan grijpt de gemeente zelf in :D
buurman is de afgelopen weken dus flink aan het hameren boren en kloppen maar er word eindelijk iets aan het probleem gedaan na zoveel jaren :D