Ma
door Mapitija Sep 14, 2016 om 15:32
Auto & vervoer

Schade na valet parking op Schiphol

Bij terugkomst van vakantie bleek er schade te zijn aan onze auto. Wij hadden gebruik gemaakt van Valet Parking. Het bedrijf zei dat een onbekende auto tegen onze auto aan gereden was.. Maar dat ze ervoor verzekerd zijn en het op gaan lossen. Daarna nog twee mailtjes van ze gehad, maar inmiddels al een maand niets meer vernomen. Ze nemen niet op, bellen niet terug, reageren niet op e-mails/sms/app. Maar ze bestaan nog wel gewoon. Wat kunnen we nu doen?

4545 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2016 om 15:40
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Een aangetekend schrijven dat u binnen 14 dagen een oplossing wilt. En dat u anders met vertrouwen een rechtzaak tegemoet ziet.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met vertrouwen een rechtszaak tegemoet ziet? De Ts moet dan gaan procederen.:-((

tenormin
door tenormin Sep 14, 2016 om 16:51
16859 Antwoorden / 108 Vragen

jawel, blufpoker spelen, toch? Dat "leer" ik hier op de site. ;-)

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die regel vermeld je als je moet betalen, maar niet wilt, en dat dan de ander moet gaan procederen. :-))

tenormin
door tenormin Sep 14, 2016 om 17:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, het is ook zo warm in de 'klas', doe nog wel een tentamen eerst.;-)

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2016 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft laat die er dan achteraan gaan.

Ma
door Mapitija Sep 14, 2016 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip!

marita5
door marita5 - Sep 14, 2016 om 15:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mapitija ,

Lees ook hier de alg voorwaarden art 7 aansprakelijkheid, klik op de rode regel .

http://www.valetparking4u.nl/algemeen/algemene-voorwaarden

Heeft u een schadeformulier ingevuld ? dit staat erbij veelgestelde vragen .

Wij zijn verzekerd voor het verlies van no claim bij eventuele schade die door ons veroorzaakt wordt. Wij zijn niet verzekerd tegen diefstal. Voordat u ons de auto afgeeft, inspecteren wij uw auto op krassen e.d. Voordat u de auto weer in ontvangst neemt, inspecteert u weer uw auto. In het geval er schade is, wordt er een schadeformulier opgetekend en wordt onze verzekering aangesproken. Indien u aantoont dat u schade heeft geleden door een fout die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden en/of als gevolg van een toerekenbaar tekort schieten van Valet Parking 4U, dan is V.-P.4U voor die schade aansprakelijk voor zover haar verzekering de schade vergoedt, tenzij er sprake is van opzet en/of grove schuld. Dit geldt overigens voor alle bedrijven van/op of rondom Schiphol.

Ma
door Mapitija Sep 14, 2016 om 16:58
Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen schadeformulier ingevuld. Beetje naïef misschien, maar zij zeiden dat ze de volgende dag een mail zouden sturen met daarin hoe nu verder en enkele vragen (hebben ze ook gedaan) en dat alles opgelost zou worden. Omdat het door een derde partij veroorzaakt was was een schade formulier (nog) niet nodig. Ze hoopten nog via camera beelden vd parkeergarage erachter te komen wie de schade veroorzaakt had

Ma
door Mapitija Sep 15, 2016 om 11:31
Antwoorden / 1 Vragen

Het is overigens niet via Valet Parking 4 U gegaan, maar via een ander bedrijf dat ook aan Valet parking doet.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2016 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe heet dat bedrijf dan?

sjjoppy
door sjjoppy Sep 15, 2016 om 13:48
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Dit lees ik ook bij Valet Parking:
7.2.V.P.is niet aansprakelijk voor beschadigingen aan het voertuig van de reiziger die ontstaan tijdens het vervoer en/of in de periode dat het voertuig geparkeerd staat. Parkeren gebeurt op eigen risico van de reiziger. Reiziger wordt geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben.V.P.is op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor diefstal. Diefstal voor, tijdens of na de parkeerperiode kan niet op V.P.verhaald worden.
Dus zal de eigen verzekering ingeschakelt moeten worden.

marita5
door marita5 Sep 15, 2016 om 13:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , dit had ik ook gelezen , maar Ts geeft aan dat het niet via Valet parking 4 U is gegaan maar via een ander bedrijf . de link die ik vermeld gaat over Valet Parking 4 U .

sjjoppy
door sjjoppy Sep 15, 2016 om 14:05
7225 Antwoorden / 3 Vragen

@ Marita5. Heb gedacht dat het een bedrijf betrof dat gerelateerd is aan Valet Parking 4 U, verkeerd gedacht dus. De eigen verzekering kan toch in dit geval wel advies geven ?

marita5
door marita5 Sep 15, 2016 om 14:10
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de eigen verzekering kan hier advies in geven . Of Ts reageert nog op de vraag van @tijger1 en vermeld welk bedrijf dit is .

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een onbekende auto tegen uw auto gereden? Valet parking betekent toch dat zij in uw auto rijden en dan de auto op een veilige plek, waarvan ik aanneem dat er geen andere auto's rijden, parkeren?

Of zetten ze hem ergens gewoon in een straat neer?

Ma
door Mapitija Sep 14, 2016 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Dit bedrijf maakt gebruik van parkeergarages waar ze enkele plaatsen hebben gereserveerd

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2016 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als ik die voorwaarden lees van Valet dan zullen zij geen aansprakelijkheid erkennen voor die schade.

Toch al rare voorwaarden, zijn zijn verzekerd voor het verlies van no-claim. Voor hoeveel jaar? En als je alleen WA verzekerd bent, wat dan, dan heb je voor een eigen schade geen verlies van no-claim. En hoe zit het met het eigen risico bij allrisk?

En je moet aantonen dat het door onzorgvuldig handelen of tekortschieten komt van Valet. Als die auto echt in een parkeergarage stond en daar echt door een onbekende auto zou zijn aangereden, valt Valet niets te verwijten. :-((

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2016 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze een aangetekend schrijven sturen dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade aan de auto.
Laat je garage een pro-forma nota opstellen.
Heb je iets zwart-op-wit van valetparking? Aan een mondelinge toezegging heb je weinig.
Hoe groot is de schade? Claim je die bij je eigen verzekeringsmaatschappij? Laat die de schade dan maar verhalen.

Ma
door Mapitija Sep 15, 2016 om 11:33
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel een mail van ze waarin ze wat vragen stellen en zeggen dat ze het snel en goed op willen lossen. De schade is 1100 euro..
Het was niet de bedoeling om de schade bij onze eigen verzekering te claimen, maar ik denk dat dat wel gaat gebeuren uiteindelijk

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2016 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien een beroep doen op het Waarborgfonds?

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een beroep op het Waarborgfonds is zinloos.
De Ts kan aan geen van de voorwaarden van het Waarborgfonds voldoen.

Ma
door Mapitija Sep 15, 2016 om 11:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is jammer :-(

Ma
door Mat Matheij - Sep 15, 2016 om 21:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

De 'verzekeringsvoorwaarden' als eerder aangegeven lijken bij voorbaat zo lek als een zeef. Wij hopen dat u zelf allrisk verzekerd bent.
Daarnaast is het van belang dat u aantoonbare correspondentie heeft gehad met het bedrijf waarin men u een toezegging heeft gedaan voor enige schadeloosstelling. Daarmee kunt u naar uw eigen verzekeraar/jurist. In het nabije verleden is er een door naar ik meen NPO  programma geweest waarbij auto's werden verplaatst of ermee gereden. Wij hopen niet dat dit om hetzelfde bedrijf gaat. De zet is in ieder geval nu bij Valet. Het kan ook geen kwaad om een klacht in te dienen bij Luchthaven Schiphol al was het maar om erachter te komen of er soortgelijke klachten zijn.