mi
door mineola Apr 19, 2012 om 09:11
Auto & vervoer

Schilders breken mn vlonders af

Om met een ladder bij de dakrand te komen, moest bijna mn hele vlonderterras eruit, anders hadden ze geen stabiele ondergrond zgn. Mijn idee was om er maar rubber tegels of iets op te leggen, anders is t voor hun rekening als t niet meer in oude staat is terug te brengen.
Vorige jaren had een ander bedrijf steigers en dat ging zonder problemen bij mij, volgens mij is dat ook verplicht volgens de arbowet of zit ik hier verkeerd?

689 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij kennen hier de situatie niet, dat één. Daarnaast is de ene aannemer/werkman arbo gevoeliger als de ander, dat twee. Daarom is er nu verder geen reactie te geven.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op donderdag 19 apr 2012, 09:11: Vorige jaren had een ander bedrijf steigers en dat ging zonder problemen bij mij, volgens mij is dat ook verplicht volgens de arbowet of zit ik hier verkeerd?

Huurhuis/verplicht onderhoud/schilderwerk (woningbouw) ga ik van uit.
Misschien waren de vlonders eerder nog in nieuw/betere staat en stabiel en veilig genoeg ?
Ik zou persoonlijk liever ook geen steiger of ladder op een vlonderterras willen zetten,
als hij er ergens doorheengaat gaat de hele zooi tegen de vlakte als je pech hebt.

Maar zij hoeven de boel niet aan te passen om te kunnen schilderen,
jij moet zorgen dat ze er zonder probleem en veilig bij kunnen feitelijk.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

de maximale werkhoogte van een ladder is 7,5 meter (onderste tree waarop men staat en dan nog de lengte van de schilder met een armlengte( dan komt men op een hoogte van max. 9,5 meter. Er zijn dan ook nog een aantal bijkomende voorwaarden. Bij toepassing op een relatieve gladde ondergond zou de ladder ook nog tegen een aluminium of rubberen ladderstopper moeten worden geplaatst waardoor wegzakken van de ladder wordt voorkomen. In uw geval is niet duidelijk waarom het vlonderterras eruit moet. Ik denk dat u dan met de ladderbomen gaat staan op de bitumen dakbedekking en er hierdoor weer meer schade of lekkage kan onstaan. Werken op een grotere hoogte is met een aluminum rolsteiger beter en veiliger omdat er nog steeds veel ongelukken met ladders voorkomen. Momenteel is er een extra controle van de arbeidsinspectie bezig. Bedenk dat bij een ongeval met een ladder u ook mede-aansprakelijk kan worden gesteld als er sprake is van een voorzienbare gevaarlijke situatie !

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey,
Ik heb begrepen, dat ze geen steigers deden vanwege de mooie tuintjes , dus voor andere mensen is ook een aanpassing gedaan.
Maar t gaat me meer om, dat zij t willen beslissen hoelang dat ik nog van mijn flonder mag genieten, want ik heb niemand die me er een nieuw terras inlegd,
dus ik wil deze zomer en misschien nog langer buiten kunnen zitten.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op donderdag 19 apr 2012, 09:30: Maar t gaat me meer om, dat zij t willen beslissen hoelang dat ik nog van mijn flonder mag genieten, want ik heb niemand die me er een nieuw terras inlegd,
dus ik wil deze zomer en misschien nog langer buiten kunnen zitten.

Dat is probleem met huurhuis...........
Je mag allemaal leuke dingen doen met je tuin maar voor onderhoud donderen ze er zo overheen.......
Dat ze voor de mooie tuintjes een uitzondering maken is wellicht omdat dat bij groot deel van klus geval was, en voor iedereen een andere uitzondering of maatwerk maken lukt helaas niet bij dit soort massaonderhoud, dat wordt gewoon te veel werk/ te duur dan.
Enige wat je kunt doen is met hun in overleg tot een goede oplossing proberen te komen maar als ze het niet met die vlonders doen dan houd het een beetje op vrees ik.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

?????????
@ mineola,
Ik neem toch aan - hoe ze het ook doen - dat ze alles weer direct na afloop in de oorspronkelijke staat terugzetten en opruimen.
Ze willen ook geld ontvangen en dat is pas het geval als alles 100% OK is gemaakt.
Je zou een gedeelte van het bedrag (termijn) kunnen achterhouden en pas betalen als u tevreden bent.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridder schreef op donderdag 19 apr 2012, 09:46: Ze willen ook geld ontvangen en dat is pas het geval als alles 100% OK is gemaakt.
Je zou een gedeelte van het bedrag (termijn) kunnen achterhouden en pas betalen als u tevreden bent.

Dit zijn geen privè gehuurde schilders.........
De woningbouw/verhuurder is hier de klant niet de huurder.

Als je ze zelf betaald dan doen ze alles om je tuintje heel te houden of te herstellen vanzelfsprekend, klant is koning maar in deze is vraagsteller dus niet de (betalende) klant.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

klopt helemaal, en dan moet je maar sporen zoals hun t willen, maar dit keer laat ik niet over me heen walsen.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op donderdag 19 apr 2012, 10:19: @stacey

klopt helemaal, en dan moet je maar sporen zoals hun t willen, maar dit keer laat ik niet over me heen walsen.

Kratje bier in huis halen voor de schilders ;-)
Of bied ze wat `steekpenningen` als ze je beetje `ontzien.
Misschien helpen ze je dan wel handje allles goed te regelen of weer netjes in orde te maken.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

Ik sta altijd meteen met de koffie klaar, als 1 van de weinigen uit de buurt, want t is meestal bij dezelfde mensen die weten hoe je met arbeiders omgaat, maar deze keer hebben ze t echt bij me verknald

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ stacey
TS geeft pas recent aan dat het een huurdersvraag bleek, daarvoor was het een aanname. De hoofdvraag was mn. het gebruik van ladders/steigers.
Als u problemen denkt te krijgen / heeft moet u contact opnemen met de WBV en de betreffende (wijk)opzichter die dit project begeleid. Hij is ervoor verantwoordelijk dat u geen schade leidt en een goed gesprek / overleg met hem moet de boel soepel laten verlopen. Maak desnoods enkele fotos van de bestaande situatie. Een schildersbedrijf is ook niet blij met ontevreden klanten en opzichters !

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ridder

Het gaat idd in opdracht van de verhuurder, de schilder heeft zelf al zn baas gebeld en die zou t komen bekijken, en dan kan ik meteen mijn beklag doen over de houding van zijn werknemer, waar ik me verder niet over zal uitwijden

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridder schreef op donderdag 19 apr 2012, 10:45: @ stacey
TS geeft pas recent aan dat het een huurdersvraag bleek, daarvoor was het een aanname. Een schildersbedrijf is ook niet blij met ontevreden klanten en opzichters !

Als het een koophuis was/ zelf gehuurde schilder was zou dit probleem er niet zijn, dus leek mij duidelijk genoeg.

En een huurder als ontevreden klant liggen ze echt niet wakker van, als woningbouw maar tevreden is en betaald, huurwoningen geven ze ook niet op als referenties voor hun werk...........

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey

Dat bedoel ik maar, en anders slaan ze "mijn huis"maar een keertje over dit jaar
dit is overigens pas de 2e keer in 25 jaar dat ze houtwerk komen schilderen omdat er verder kunststof kozijnen inzitten gelukkig.
Ik laat het hier maar bij Bedankt voor de reakties allemaal

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op donderdag 19 apr 2012, 11:05: @stacey

Dat bedoel ik maar, en anders slaan ze "mijn huis"maar een keertje over dit jaar

Overslaan doen ze niet(s) had een buurman die netjes zelf zijn deur en kozijn achter gezellig rood had geschilderd en netjes bijhield, toen het onderhoud tijd was schilderden ze gewoon de hele zaak weer wit ........

Als het overigens al zo lang geleden is kunnen ze het nu niet eens overslaan als ze pas daarna weer 10 jaar later komen.

Succes, hoop dat het allemaal toch nog goed komt voor je.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op donderdag 19 apr 2012, 10:49: en dan kan ik meteen mijn beklag doen over de houding van zijn werknemer, waar ik me verder niet over zal uitwijden

Moet je vooral doen. Dat zal zeker niet tegen je gaan werken.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman

Nou dat weet ik nog zo net niet, het lijkt wel of we niks meer mogen zeggen, en blij wezen met wat je nog krijgt voor waar je elke maand je bijna hele inkomen voor neertelt.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij wil je bij de baas beklagen over het gedrag van zijn schilder. Baas spreekt schilder er op aan, schilder heeft de pest in en moet nog bij jou komen schilderen. Jij verwacht dat dat dan goed en probleemloos gaat gebeuren?

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er lopen meer, en dat opgewonden standje hoef ik niet meer achter mijn huis