door wicky50 Apr 20, 2009 om 09:27
Auto & vervoer

School vervoer

misschien hoort dit onderwerp niet hier.toch maar proberen.het regelement schoolvervoer is dat landelijk bepaald ?of per gemeente?k heb er een probleem mee, en niemand reageert terug van gemeente en de zmlk  school.maar mijn kind is wel de dupe er van, het taxi bedrijf maakt de dienst uit ovr mijn kind , zonder overleg met ons. het kind is er echt ziek van.

1181 6 Rapporteer

hp
door hpvantiel - Apr 20, 2009 om 13:01
14 Antwoorden / 1 Vragen

regionaal is de meest voorkomende.het is altijd een europeesche aanbesteding maar wordt meestal gegund aan de firma die niet altijd de goedkoopste hoeft te zijn maar wel de beste nevenactiviteiten kan aantonen zoals voldoende backup i.v.m. ziekte van een chauffeur of binnen een bepaalde tijd alle kinderen gereden te hebben zodat ze niet te lang onderweg zijn.dit alles kan verschillen in aanrijtijden vanwege de te rijden route.ook de lengte van de route is maatgevend.Bijvoorbeeld in West-Friesland zijn heel veel routes naar diverse bestemmingen,hierbij wordt ook gebruik gemaakt van externe taxibedrijven,in onderaanneming.Connexxion is b.v een grote in Noord Holland

sunas
door sunas - Apr 20, 2009 om 15:36
22 Antwoorden / 7 Vragen

Leerlingen vervoer is een Gemeentelijke verordening die volgens landelijke wetgeving zijn opgesteld. Bij klachten over de vervoerder moet u  bij de Gemeente zijn, mochten zij niet aan de bel trekken ga dan eens langs bij een juridisch loket.

Sterkte

in
door ingrid58 - Apr 20, 2009 om 20:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, voor zo ver mij bekend wordt het schoolvervoer door de Gemeente geregeld. Ook voor klachten moet men naar de Gemeente. Zie bijgaande link http://www.leerlingenvervoer.net/index.html

Gr. Ingrid.

ma
door matoe - Apr 21, 2009 om 19:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

het taxi bedrijf levert hier een wanprestatie. zij zijn ingehuurd voor het doelmatig en veilig vervoeren van uw kind naar de school waar het taxibedrijf een vergunning voor heeft verworven. meestal is dit regionaal geregeld via het leerlingenvervoer.op iedere school is een contactpersoon voor uw vragen aangesteld.anders onderwijsinspectie inschakelen van de provincieof gemeente.u bent de klant en de klant is koning. praat anders eens met dechauffeur die uw kind ophaalt. ik ben zelf ook zo'n chauffeur en we hebben altijd haast maar contact met ouders en kind is erg belangrijk dus als het een goede chauffeurisluistert hij of zij zeker naar uw probleem

sj
door sjani - Apr 25, 2009 om 20:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

School vervoer

Inderdaad is het mogelijk dat je kind er ziek van word als er problemen zijn het maakt je kind bang en onzeker.

Ik zou opnieuw de gemeente die het vervoer regelt bellen, het is de gemeente die hiervoor verantwoordelijk is en alleen zij kunnen er iets aan doen, ook de schoolinspectie kun je bellen, (ook bij de gemeente) en hen waarschuwen dat jouw kind er ziek van word en dat je voornemens bent je kind niet meer naar school te sturen zolang dit niet opgelost zal worden omdat hij/zij er ziek van is.

Zij zullen dan komen met het dreigement dat dit niet zomaar mag, alleen kun je dan wel zeggen sorry maar mijn kind is ziek van die taxi en jullie doen er niets aan, los het eerst maar eens op.

Ga ook eens praten met de huisarts en vertel ook aan hem wat je meemaakt met je kind, zodat als zij informeren, jij in je recht staat.

En nu zal ik je uitleggen waarom ik in het verleden voor deze methode heb gekozen, wel, ook mijn kind werd er ziek van en ik hield haar bijna twee weken thuis en ja hoor de gemeente erkende dat zij verantwoordelijk waren en zij spraken de vervoerder aan en opgelost was het probleem voor enkele maanden, maar toen belde ik opnieuw met de gemeente en zij spraken gelijk de vervoerder erop aan en nu is het zover dat ik de gemeente niet meer hoef te bellen, één telefoontje naar de vervoerder is voldoende en als er iets is of ze zijn later dan bellen ze mij netjes op dat mijn kind iets later komt.

Nogmaals het taxi bedrijf maakt de dienst zeker niet  uit over jouw kind, ze proberen je alleen maar te overbluffen, zij krijgen een vast bedrag van de gemeente en moeten daar alle kinderen voor ophalen en naar school halen en brengen, hoe sneller en voller, hoe beter, rekening houden doen ze niet, maar ze hebben we degelijk hun verantwoordelijkheid ten opzichte van ouders en kind, alleen verzinnen ze smoesjes en uitvluchten en willen niet luisteren, ik hoor dit regelmatig van andere ouders als hun kind met de busjes mee moeten en ik geef hen hetzelfde advies en het werkt wel degelijk.

We spreken hier over een kind en niet over een stuk vee denk ik zo, dus terecht ingrijpen.

respect
door respect - Apr 25, 2009 om 22:04
35 Antwoorden / 34 Vragen

De Gemeente is aansprakelijk die is de gene die het leerling vervoer heeft uitbesteed