Ro
door Ron2000 Jan 24, 2017 om 14:55
Auto & vervoer

Scootmobiel en woningstichting

Beste lezers, ik heb een vraag over een aanvraag van een scootmobiel.
Afgelopen jaar in augustus heb ik een scootmobiel bij de WMO aangevraagd en dat werd zonder problemen goedgekeurd. Ik heb nl de ziekte van Bechterew. Meteen vertelde de beste man van de WMO dat er een probleem is met het opladen in onze flat. Er is een speciale ruimte voor om scootmobiels in te parkeren echter deze staat vol. Hij zou met de woningstichting overleggen en met een oplossing komen. Die oplossing kwam niet en nadat ik zelf gebeld had werd me verteld dat ik op de wachtlijst stond tot er een plekje in de ''oplaadruimte'' vrij kwam. Er staan er 8 in. Ik kwam met het idee om een speciaal hiervoor ingerichte zee-container op de parkeerplaats te zetten, hier kunnen er veel in en dan is het probleem opgelost. WMO eist namelijk dat de scootmobiel in een afgesloten ruimte staat. En de woningstichting accepteert niet dat een scootmobiel in de lift gaat, dit in verband met beschadigingen en (naar hun zeggen) voor de brandweer. Anders was het probleem ook opgelost, namelijk in de woning plaatsen. Het idee van de zee-container werd zeer goed ontvangen en er zou aan gewerkt worden. Mij werd gevraagd om mee te denken, ik heb dus zelf het verhuurbedrijf van zee-containers gebeld en er zijn er speciaal voor scootmobiels. Met een makkelijke deur voor oudere en afsluitbaar. Na een tijdje werd deze afgewezen, of te duur maar geen duidelijke reden. In de tussentijd zijn er meerdere aanvragen bij WMO geweest voor scootmobiels, en iedereen staat op de wachtlijst. De woningstichting wil eerst overleggen wat eraan te doen is, hoe een ruimte evt te vergroten is en wat dat evt gaat kosten.... Kortom, dit gaat nog wel even duren. Gesproken wordt om deze gesprekken in de zomer te laten plaatsvinden en daarna wordt er vergaderd over hoe nu verder. Mensen zitten nu aan huis gekluisterd omdat ze niet of moeilijk weg kunnen. Ik evenzo. Het heeft voor mij een aantal jaar geduurd om eraan toe te geven maar afgelopen jaar was dat dus zo en deed ik de aanvraag. We zitten nu bijna in februari '17. De deur uitgaan kan niet, lopen gaat niet of nauwelijks, de brievenbus is het maximaal haalbare. Dit geld voor mij maar wat ik de laatste weken hoor, voor meerdere bewoners in de flat en die staan dus ook op een wachtlijst.

Wat is hieraan te doen? De beste man van de WMO heeft mij verteld dat een aanvraag binnen 8 weken moet zijn afgehandeld. Mijn dossier is nu tijdelijk stopgezet tot er een oplossing vanuit de woningstichting komt. Er wordt erg vaak gebeld met de woningstichting maar afgeschoven op collega's, of ''we zijn ermee bezig''. Bellen, mailen, erheen gaan. Niks helpt. Zou de consumentenbond kunnen helpen? Of een andere instantie die wat druk kan uit oefenen? Graag advies...

Mvg.

10184 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2017 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien contact opnemen met de Ombudsman? Kijk op Google.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2017 om 15:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U kan de Nationale Ombudsman ook gratis bellen: 0800-33 55555. Veel succes met dit nare probleem.

ja
door jackyh - Jan 24, 2017 om 15:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb wat geduld. Als er zoveel mensen op de wachtlijst staan komt er heus wel een oplossing.

J. Schipper
door J. Schipper Jan 25, 2017 om 13:21
64 Antwoorden / 30 Vragen

JACKYH weet niet waarover hij praat: hoe lang moet ron2000 dan nog geduld hebben? Als er zoveel wachtenden vóór hem zijn en allemaal moeten ze geduld hebben tot er 'heus' wel een oplossing komt? maar er wordt niet bij verteld hóe lang, dan is er bij die woni gstichting toch iets grondig mis? Een scootmobiel krijg je pas als er geen andere oplossing voor deze mensen is, zij zijn daarvan afhankelijk. Ik wed dat JACKYH zelf geen scootmobielgebruiker is.
Deze woningstichting verdient een ijskoude douche.

gr
door gravin4 Jan 25, 2017 om 13:42
52 Antwoorden / 19 Vragen

Je zal maar zo aan huis gebonden zijn! Wat een domme, gedachtenloze opmerking!
Ik wens de wachtenden veel succes.

ja
door jackyh Jan 25, 2017 om 14:30
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp van deze reacties niets meer. Jullie leven niet in de werkelijkheid.

tenormin
door tenormin Jan 25, 2017 om 15:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, maar @ron2000 leeft wel in die werkelijkheid. Hij kan niet naar buiten, is aan die scootmobiel gebonden. Hoe kan het nu zo zijn dat jij je niet kan inleven in een situatie zoals boven omschreven.

ja
door jackyh Jan 25, 2017 om 17:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat niet om inleving maar om een oplossing. Je kunt nu eenmaal niet ijzer met je handen breken. Men zegt dat men er mee bezig is. De wachtlijst wordt steeds langer Je kunt een brief schrijven en een termijn stellen en dan. Ook ik voel me machteloos.

frits
door frits Jan 26, 2017 om 00:12
146 Antwoorden / 5 Vragen

ffff goed lezen wat er staat "WMO heeft mij verteld dat een aanvraag binnen 8 weken moet zijn afgehandeld"

ja
door jackyh Jan 26, 2017 om 00:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kan de WMO wel zeggen maar u heeft contact met de woningbouwvereniging en die laat zich niet opjagen. Zal heus niet zo simpel zijn.

ko
door korenbloem2000 Jan 26, 2017 om 13:38
33 Antwoorden / Vragen

Ik zou zo zeggen: verbod negeren en de scootmobiel mee naar uw appartement nemen en daar opladen!

Wi
door Wil_H - Jan 24, 2017 om 16:10
270 Antwoorden / Vragen

Eerlijk gezegd is "schade aan de lift" een onzinnig argument.
Wat kun je met je scootmobiel nou kapot rijden in een lift?
Je rijdt er vooruit in, komt op jouw etage en rijdt er achteruit weer uit.
Een schoonzus van mij doet dat al jaren met goedvinden van de wbv en heeft nog geen krasje of deukje in de lift gemaakt.
Er zijn meerdere mensen in haar flat met een scootmobiel die dat ding allemaal stallen in hun eigen flat.
Vraag of de wonigbouw een proefperiode van 3 maanden in wil lassen.
Laat ze desnoods een camera in de lift ophangen zodat ze kunnen zien wie er schade rijdt met een scootmobiel.
Ik denk dat dit goedkoper is en beter werkt dan een verbouwing om al die scootmobielen te kunnen stallen.

tenormin
door tenormin Jan 24, 2017 om 16:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Bij ons mogen ze echt de lift niet in en al helemaal verboden in de open hal. Er staan er hier twee, gewoon buiten. Helaas voor die mensen, dat wel.

Wi
door Wil_H Jan 24, 2017 om 16:29
270 Antwoorden / Vragen

Het beleid kan per woningbouw natuurlijk verschillen. Maar een argument als "schade aan de lift" door scootmobielen is gewoon een kul-argument.
Je kunt voldoende doen om te zorgen dat er geen schade aan / in de lift wordt gereden.
Pas anders de bergingen zodanig aan dat er een scootmobiel in kan en dat er stroom is om die dingen op te laden. Zoiets kost echt geen tonnen.
Het is maar net hoe oplossingsgericht de wbv wil denken en doen.

jo
door jorisw Jan 25, 2017 om 17:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet iedereen is even handig met het "gaspedaal" van een scootmobiel. Bij ons in het winkelcentrum zijn al een paar keer de glazen schuifdeuren er uit gereden door iemand op een scootmobiel. En iemand is een keer in staat geweest om de draaideuren kapot te krijgen door er recht op af te rijden terwijl de scootmobiel er geeneens door kon...

In een lift kunnen dat soort dingen ook gebeuren. Zo'n woningbouwvereniging verzint dat soort regels echt niet om de bewoners te pesten.

Wi
door Wil_H Jan 25, 2017 om 18:04
270 Antwoorden / Vragen

Zoals gezegd, het ligt er maar net aan hoe coulant de wbv is. Mijn schoonzus die in een flat woont mag wel met haar scootmobiel in de lift. Doen ze daar helemaal niet moeilijk over. En zij is niet de enige in die bejaardenflat die met een scootmobiel de lift in gaat.
Het argument dat er mensen zijn die niet met een scootmobiel overweg kunnen is te vergelijken met het argument dat er mensen zijn die het leuk vinden om een lift vol te kliederen met een viltstift. Dus dan mag niemand in die flat nog met viltstiften de lift in.

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2017 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met een scootmobiel kun je toch echt het nodige beschadigen. Ik wil de mensen niet te eten geven, die zich vergissen met voor-/achteruit, onhandig achteruit rijden enz. (Waarmee ik niet zeg, dat alle scootmobielers slecht rijden/manoevreren.) Ik begrijp de maatregel van de wbv dus wel.

DOOR WIL_H - 24 JAN. 2017 OM 16:10
ANTWOORDEN / VRAGEN

Eerlijk gezegd is "schade aan de lift" een onzinnig argument.
Wat kun je met je scootmobiel nou kapot rijden in een lift?

Wi
door Wil_H Jan 24, 2017 om 16:34
270 Antwoorden / Vragen

De maatregel is wel begrijpelijk, maar je kunt stootbanden in de lift monteren en je kunt regerls opleggen hoe je met een scootmobiel de lift in moet rijden. Natuurlijk kan iemand een fout maken. Maar er kunnen ook fouten gemaakt worden met de belading tijdens een verhuizing waardoor de lift beschadigd kan raken. Dat is nou eenmaal het risico dat je loopt als je een lift installeert.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2017 om 16:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien speelt ook mee dat de wbv wil voorkomen dat algemene ruimten / gangen / galerijen hiervoor gebruikt gaan worden?

emcede
door emcede Jan 25, 2017 om 12:02
960 Antwoorden / 4 Vragen

Heel goed mogelijk. Maar als de WBV niet met een logische oplossing komt en alles maar vooruitschuift, was ik al lang dagelijks de lift in en uitgegaan!

Cookies
door Cookies Jan 25, 2017 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oplossingen vragen nu eenmaal even de tijd. De wbv is er toch mee bezig?

ba
door batav Jan 25, 2017 om 14:24
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Carola, jij weet misschien ook wel dat ambtelijke molens heel, heel erg langzaam werken? Dus het kan dan mog wel jaren duren, terwijl het snel opgelost kan worden door een container te plaatsen. Bestuurders denken niet in simpele oplossingen.

Cookies
door Cookies Jan 25, 2017 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er werken geen ambtenaren bij een wbv. En kan in zo'n container de scootmobiel wel opgeladen worden? Anders heb je er nog niks aan. En zijn de bewoners bereid daarvoor maandelijks in bij te dragen of moet het allemaal weer gratis.

hansje klein
door hansje klein - Jan 24, 2017 om 16:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Liftdeuren zijn niet geconstrueerd om er tegenaan te kunnen rijden.....

Probeer met alle betroffen bewoners telkens ieder (kul-)argument te ontrafelen of een goedkope oplossing te bedenken. In het geval het argument van de liftbeschadiging (aan de wanden) let u eens op andere liften in uw omgeving waarin (later) plaatmateriaal is aangebracht, vaak van aluminium en neem de bestuurder mee om de oplossing te laten zien. U kunt ook ergens in de lift de naam van de liftproducent zien en op hun website naar "contact" zoeken om het probleem per e-mail of telefonisch voor te leggen. Mogelijk is er al een goede oplossing bij de producent, maar moet die eerst door u aan de bestuurders voorgedragen worden. Liftdeuren worden echter ook onveilig wanneer er tegenaan gebotst wordt en moeten qua constructie dan veranderd/verzwaard worden.

Maar misschien gaat de afwijzende instelling helemaal niet ècht over problemen speciaal met de lift, maar over vlucht-voorschriften van de brandweer, een tekort aan oplaadpunten of het aanschaffen van fireblokkers.....

Meer INFO

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2017 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u niet een eigen berging waarin u hem kunt opladen? Eventueel zelf daar een stopcontact bij (laten) maken als er een lichtschakelaar in zit.

costnix
door costnix - Jan 24, 2017 om 22:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is nou typisch een probleem voor de Belbus.

Ro
door Ron2000 - Jan 25, 2017 om 10:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er is inderdaad een berghok in de flat aanwezig echter is daar geen stroomvoorziening. Het is wel mogelijk om daar stroom aan te leggen maar dat moeten we dan zelf door een erkende instalateur laten doen en zelf bekostigen. De reden dat er nu geen stroom aanwezig is komt doordat de woningbouwvereniging zegt dat anders bewoners hun vriezers e.d. in de berghokken kunnen gaan plaatsten. Er is nu 24 volt aanwezig voor verlichting. PLUS daar komt bij dat we hier nu 1½ jaar wonen, we zijn van een eensgezinwoning naar een appartement verhuisd juist vanwege de gezondheidsklachten, we zijn van een 5 kamer woning naar een 3 kamer woning gegaan. In het beghok staat dusdanig veel opgeslagen dat er geen ruimte is voor een scootmobiel. Nu zijn de berghokken sowieso al erg klein, waarschijnlijk met 2 fietsen én een scootmobiel staat hij al vol, laat staan dat er, zoals in ons geval, er dierbare spullen opgeslagen staan.

Ik heb voorgesteld om tijdelijk het toe te staan om met scootmobiels in de lift te mogen zodat ze gewoon in de woning kunnen staan maar dat was niet mogelijk. Hier deed de woningbouwvereniging heel erg moeilijk over. Ook toen ik voorstelde om het door de vingers te zien TOT er een definitieve oplossing is, een extra ruimte of toch de zee-container, maar ook dat werd meteen afgewezen.

Het is wel een goed idee om dit eens voor te leggen aan de Nationale Ombudsman, wie weet wat hij/zij voor me kan betekenen met dit probleem.

Het probleem is dat ik nu aan huis gekluisterd ben, ik kan niet of nauwelijks lopen. Mijn vrouw is nog redelijk mobiel, hoewel ze sinds kort de Ziekte van Meniere heeft en het vrij riskant is voor haar om er alleen op uit te gaan, iets wat ook niet of nauwelijks gebeurd. Mocht ik een scootmobiel hebben dan kunnen we er wél samen op uit, zij op de fiets en ik op de scootmobiel. Mocht er dan met haar iets gebeuren ben ik er altijd bij om actie te ondernemen. En natuurlijk voor de boodschappen en zo.

emcede
door emcede Jan 25, 2017 om 12:05
960 Antwoorden / 4 Vragen

"Ontspullen" is helemaal in. Las gisteren nog een tip over knutselwerkjes van kinderen die je jaren bewaard hebt: 1  bewaren en inlijsten, de rest weg!

Daarnaast: u heeft toch in de woning ook nog een kamer over? Koop desnoods een PAX-kast van Ikea (mijn hele zolderinhoud is erin gegaan na mijn verhuizing).

Zo maakt u de berging vrij. Tja, wel kosten voor het aanleggen van electra - ik heb geen idee hoe prijzig dat zal zijn. Maar het IS een oplossing...

hansje klein
door hansje klein Jan 25, 2017 om 12:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u bereid bent om de kosten mee te dragen is de aanleg van een stroomvoorziening een optie. In de regeltjes komt dan een zin, dat dit exclusief voor scootmobielen wordt toegestaan. Indien u uw spullen niet kunt wegdoen, is er altijd wel ergens een betaalde opslag te regelen. Het niet-mobiel moeten blijven is m.i. geen optie, het gaat om uw primaire levenskwaliteit.

Apetjoek
door Apetjoek Jan 25, 2017 om 15:26
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste Ron , het mag misschien niet maar er bestaan ook omvormers van 12 volt naar 220 volt en ook omvormers van 24 volt naar 220 volt de rest kan je zelf verzinnen , succes Kowalski

pe
door pebk Jan 25, 2017 om 16:42
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Kowalski,

Volgens de zoekmachines bestaan ze nog wel degelijk. Is ook fijn op vakantie voor in de auto of caravan. Van 12V of 24V naar 230V. Vervang de stekker van een autoplug naar een normale stekker en klaar is TS. Hoe brandveilig het allemaal is, is wel de vraag. Hoeveel vermogen is er nodig om zo'n mobiel op te laden?

zoekster1
door zoekster1 - Jan 25, 2017 om 12:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste is het om er flink wat ruchtbaarheid aan te geven. Probeer de plaatselijke krant of Hart van Nederland. Dit rekken en strekken kan tot St Juttemis duren.  Geef hier ook even aan over welke woningstichting dit gaat. Misschien heeft deze een facebookpagiina, daar ook flink zeuren.

Mensen die het hardste roepen worden het best gehoord.

maurik
door maurik - Jan 25, 2017 om 12:47
19 Antwoorden / 7 Vragen

ga met alle scootbezitters die nergens hun scoot kunnen opladen, met z'n allen gebruik maken van de lift, totdat er een andere voorziening is getroffen. ALs je met een aantal bent sta je sterker.
en veel  publiciteit zoeken, plaatselijke krant, tv station, Belbus,. Ombudsmnan/vrouw, misschien is er een organisatie voor gehandicapten in jouw regio?

mo
door mof - Jan 25, 2017 om 12:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is hier in hoeverre de woningstichting verantwoordelijk is voor de levering van een oplaadvoorziening van uw scootmobiel.

al
door alexander100 - Jan 25, 2017 om 12:59
13 Antwoorden / 0 Vragen

Newem contact op met de gehandicaptenraadin uw gemeente dat heeft bij ons goed geholpen

ba
door bakkersjors - Jan 25, 2017 om 13:09
48 Antwoorden / 0 Vragen

Weet het niet zeker, maar volgens mij laadt een scootmobiel op via een 24V adapter.
Dus zou het zo maar kunnen zijn dat er GEEN aparte 220V leiding hoeft te worden aangelegd.
Neemt natuurlijk niet weg dat u nog zit met het probleem van de overvolle box, misschien eens vragen wat een z.g. "storagebox"in de buurt kost?
Daar kunt u dan de evt. overtollige dierbare spullen opslaan en heeft u WEL plaats voor de scootmobiel.

Apetjoek
door Apetjoek - Jan 25, 2017 om 15:24
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste Ron , het mag misschien niet maar er bestaan ook omvormers van 12 volt naar 220 volt en ook omvormers van 24 volt naar 220 volt de rest kan je zelf verzinnen , succes Kowalski

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat de WMO eistat de scootmobiel in een afgesloten ruimte staat, maar dat betekent dat iemand waar helemaal geen scoot ruimte of berging onder het huis is, zo'n ding nooit kan krijgen. Rare regel van de gemeente.

re
door red1 - Jan 25, 2017 om 16:15
329 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook gewoon in je huis /kamer opladen toch ??

gerbera
door gerbera Jan 25, 2017 om 17:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Grapjas, natuurlijk kan dat maar....ff goed lezen. De Ts woont op een verdieping waar deze met de lift moet komen en daar mag deze dus juist niet in met de scoot. En ook moet de scoot binnen kunnen staan anders krijgt de Ts hem niet. En dat kan dus ook niet want er is geen plek.

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2017 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als dat een keiharde eis is, lijkt het mij vanzelfsprekend dat de WMO die ruimte dan maar betaalt. Ik vraag me af of dat echt zo is. En mag je de scootmobiel dan ook niet gebruiken om te shoppen, op visite te gaan enz. enz.

DOOR TIJGER1 - 25 JAN. 2017 OM 16:05
26907 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

U schrijft dat de WMO eistat de scootmobiel in een afgesloten ruimte staat, maar dat betekent dat iemand waar helemaal geen scoot ruimte of berging onder het huis is, zo'n ding nooit kan krijgen. Rare regel van de gemeente.

ma
door mattjeu - Jan 25, 2017 om 20:20
21 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang duurt het om een scootmobiel op te laden? Lijkt mij toch maximaal 4-6 uur mits je accu niet helemaal leeg is. Als je met de andere bewoners samen gebruik wilt maken van dezelfde laadplekken kun je na het laden van de scootmobiel je scootmobiel verplaatsen zodat iemand anders ook kan laden. Dit gebeurd tegenwoordig ook bij elektrische auto's.
Daarnaast kun je ook proberen om een aantal scootmobielen te delen, immers het is tegenwoordig normaal om vanwege de beperkte ruimte ook gebruik te maken van deelauto's en fietsen.
Soms kun je ook de gemeente vragen om speciale afluitbare boxen buiten neer te zetten om je scootmobiel in op te laden. Dit zal per gemeente verschillen.

tijger1
door tijger1 Jan 25, 2017 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een scootmobiel delen? En beiden wel de volle mep aan eigen bijdrage betalen?

tenormin
door tenormin Jan 26, 2017 om 12:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij staat zo'n ding ook nog verzekerd op naam. Dus delen lijkt me in dit geval geen oplossing.

Ro
door Ron2000 - Mar 13, 2017 om 15:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden! Er is veelvuldig contact geweest met de woningstichting maar helaas is er nog steeds géén ruimte om scootmobiels op te laden. Hij ís er wel maar die is te klein, en er zijn er nu meerdere die een scootmobiel hebben aangevraagd en we zitten allemaal te wachten tot er meer ruimte gecreerd wordt.
De woningstichting wil wel maar zegt te willen wachten tot er wordt begonnen met een verbouwing. Deze stond al een tijd in de planning en zou a.s. Mei van start gaan en betreft de hal beneden in de flat en de aangrenzende ruimte waar in de toekomst 13/14 scootmobiels kunnen worden gestald. Deze verbouwing is allang bekend en als er verbouwd gaat worden komt er tijdelijk een container speciaal voor scootmobielen te staan met oplaadpunten e.d. De flatcommissie heeft (samen met mij) het idee opgegooid om deze container(s) er eerder neer te zetten om zo het mobiliteitsprobleem dat we hebben NU op te lossen. Sinds vorig jaar ben ik en enkele andere hier uit de flat niet meer buiten geweest vanwege mobiliteitsproblemen. Ook dit is aangegeven bij de woningstichting en dan is standaard het antwoord, ''We zijn er volop mee bezig''...
De flatcommissie heeft wel een klachten formulier aangevraagd die naar de huurcomissie zal gaan. In hoeverre dit gaat helpen is nog maar de vraag,
Nu is het zo dat (als het goed is) de verbouwing in Mei 17 zal beginnen. Maar we weten allemaal wel dat zulke zaken meestal later beginnen. Dan zal er een bouwvak vakantie tussendoor komen. En dan is het voor mij 1 jaar geleden dat ik de scootmobiel heb aangevraagd.
En de woningstichting zegt wel dat de container er eerder komt te staan, maar ja, een week voordat ze gaan verbouwen is ook eerder. En dan zul je zien dat er 1 container komt te staan, hier kunnen er 6 in, momenteel staan er 7 in onze oplaad ruimte, tijdens de verbouwing zullen die ergens heen moeten. Ja inderdaad, in de container, en als er maar 1 staat kan in dus nog steeds wachten want dan staat de container vol. En een tweede container erbij zetten?! Ja natuurlijk moet dat, maar dat kost geld (+/- € 4.00 per dag), en daar zijn ze huiverig voor. Voorlopig is 1 container toegezegd die dus voor de verbouwing zou komen (Als zoethoudertje kregen we te horen dat dan ons probleem opgelost is maar ze vergeten even de scootmobiels die momenteel al in de oplaadruimte staan en natuurlijk ook een plaatsje moeten krijgen, zij het ook tijdelijk)
Dus al met al.... Één doffe ellende en wij kunnen nergens heen en zitten aan huis gekluisterd. (Degene met een mobiliteitsprobleem hier in de flat en echt zijn aangewezen op een scootmobiel)
Mvg en nogmaals erg bedankt voor alle antwoorden....!
#steun