door witteroos Apr 20, 2006 om 09:02
Auto & vervoer

Sparta Happy

Vorig jaar heb ik een Sparta Happy gekocht. Niet wetende wat er boven mijn hoofd zou hangen. Ik heb het snorbrommertje laten schouwen en kreeg van de RDW een brief dat er (nog) geen kentekenbewijs kon worden afgegeven. Ze wilden een typegoedkeuringsnummer hebben plus het bouwjaar. Nu heb ik gistermiddag enige uren op internet gezocht en kon alleen een typegoedkeuringsnummer vinden. Mijn vraag is: geldt dat nummer voor alle Sparta Happy's en hoe kom ik aan een bouwjaar? Als-ie van na 1974 is dan wordt de kentekenplaat duurder dan de brommer zelf....

1502 1 Rapporteer

hutch
door hutch - Apr 20, 2006 om 11:36
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Witteroos,

(de kosten voor) die schouwing had u zich kunnen besparen, maar goed dat is achteraf....

U zult deze bromfiets moeten laten keuren door/bij de RDW. Hoe dit allemaal in zijn werk gaat kunt u lezen op de site van de RDW:

RDW-keuring     en    ”Is het geen plaatje”

U zult dus wel de herkomst van uw bromfiets moeten aantonen en daarvoor zoveel mogelijk bewijs zien te vergaren.

V.w.b. dat typegoedkeuringsnummer, neem ik aan dat deze inderdaad voor al deze type Sparta's geldt. Maar voor dit soort vragen kunt u beter de RDW zelf bellen: 0900-0739  (10 ct p/m)

Het is aan u, om af te wegen, of het zich (financieel) loont om een kenteken aan te vragen voor deze bromfiets.

Mogelijk dat u achter het bouwjaar kunt komen via het moternummer. Leg deze vraag eens voor bij de Spartabromfietsclub.

Succes, gr. Hutch