door wicky50 Nov 3, 2007 om 12:18
Auto & vervoer

Stuk net na garantie

ik heb een vraagje . ik heb 21-7-07 een renauld megan gekocht.  met 3 mnd garantie nu is hoorde ik gisteren onder de motorkap een heel raar geluid. nu is net de anwb geweest , en die vermoed dat het spannings rol van de distrubutie riem is .....

zijn deze kosten 1 week na het verlopen van de garantie nu geheel voor ons zelf ?? en is dit dan duur ? vrg leo

1136 7 Rapporteer

holstein
door holstein - Nov 3, 2007 om 12:30
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik denk toch dat je in dit geval enige medewerking van de verkoper moet krijgen en anders zal het echt voor je eigen rekening komen.
Met nieuw spul is het weer wat anders, maar deze auto heeft al een leeftijd, want er zit maar 3 maand garantie op en that's it denk ik.....

poltol
door poltol - Nov 3, 2007 om 14:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Leo,

Terug naar de verkoper en zien of er nog wat aan kosten te delen is. Wie weet is dit een megan kwaaltje en is er een coulance regeling. Of het duur is weet ik niet. Dat hangt af van de bereikbaarheid van de spanrol. Is het moeilijk te bereiken dan lopen de monteurs kosten snel op. Laat dus eerst even uit puzzelen, voor de reperatie, wat er aan kosten te verwachten is. Spreek een prijs af. Dat voorkomt verrassingen. Mogelijk heeft de garage voor dit werk vaste prijzen.

Succes, Poltol

grindweg
door grindweg - Nov 3, 2007 om 17:56
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het prijskaartje hangt van div factoren af of het een diesel of benzine is. en wat voor type diesel en of benzine motor. wat ook voor komt is de waterpomp bij types die aangedreven worden door de db riem  geef het type motor dan kan ik even voor u kijken

wi
door wicky50 - Nov 3, 2007 om 17:58
7 Antwoorden / 17 Vragen

allen dank voor het antwoord.  grindweg, het is een diesel 1900. de db riem zou pas vervangen zijn volgens de verkoper.

wi
door wicky50 - Nov 3, 2007 om 18:22
7 Antwoorden / 17 Vragen

nog 1 vraagje. is de vorige eigenaar te achterhalen voor mij ?om na te vragen of het klopt dat hij pas vervangen was, en waar ?

grindweg
door grindweg - Nov 4, 2007 om 00:09
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hallo normaal word de span rol etc in een keer vervangen. de wpomp soms niet en kan dan inderdaad kort er na sneuvelen. deze word in dit geval door de db riem aangedreven.. bij nieuwere types maakt de dynamo poly ook wel bijgelijden als het een vrijloop poly is . laat het even door een goede garage controleren en probeer iets met een beetje coulace te regelen

wi
door wicky50 - Nov 5, 2007 om 12:02
7 Antwoorden / 17 Vragen

allen dank voor  de adviezen. het blijkt de poelie te zijn. en voor €200.- word hij nu gemaaakt.vrg leo