ans165
door ans165 Oct 28, 2011 om 12:48
Auto & vervoer

Tanken en niet betalen

Er is veel te doen over het niet betalen na het tanken.

Waarom niet net als o.a. Frankrijk, Luxemburg enz. Afrekenen met pas net als bij de 24 uurs pompen of de kassa kiezen, tanken, aansluiten in de rij voor de slagboom en deze gaan pas open nadat je afgerekend hebt.

Dit voorkomt ergernis van de pomphouders en automobilisten die wel gewoon betalen,
Politie hoeft geen file te creeren en niet te vergeten het verdriet wat de familie heeft na het overlijden van een dierbare!

2374 22 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 28, 2011 om 13:33
842 Antwoorden / 1 Vragen

Een groot deel van de verdiensten van bemande pompen komt uit het winkeltje. Ze willen dus graag dat je binnenkomt, zelfs zo graag dat ze jaarlijks anderhalf miljoen verlies nemen door de zwart-tankers.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 28, 2011 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Die slagbomen lijk mijn een goed idee net zoals gesloten parkeer plaatsen daar moet je eerst betalen dan wordt het kaartje de code meegegeven men met dat kaartje kan je dus het terrein verlaten.

vladja
door vladja - Oct 28, 2011 om 20:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 28 okt 2011, 13:33]Een groot deel van de verdiensten van bemande pompen komt uit het winkeltje. Ze willen dus graag dat je binnenkomt, zelfs zo graag dat ze jaarlijks anderhalf miljoen verlies nemen door de zwart-tankers.

Ze lijden met liefde anderhalf miljoen verlies? Ga eens met ze praten voor je dit soort merkwaardige uitspraken doet.

Vladja

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 28, 2011 om 20:48
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:05][quote=naitsoezn schreef op vrijdag 28 okt 2011, 13:33]Een groot deel van de verdiensten van bemande pompen komt uit het winkeltje. Ze willen dus graag dat je binnenkomt, zelfs zo graag dat ze jaarlijks anderhalf miljoen verlies nemen door de zwart-tankers.

Ze lijden met liefde anderhalf miljoen verlies? Ga eens met ze praten voor je dit soort merkwaardige uitspraken doet.

Vladja

O, o, o, Vladja heeft het weer op de heupen. Ik zeg helemaal nergens met liefde; ze doen er zo veel mogelijk aan om de verliezen te beperken en hebben de laatste jarenhet verlies van 13 miljoen naar 1.5 miljoen teruggebracht (o.a. door inzetten van deurwaarders).

De beste mogelijkheid om die laatste anderhalf miljoen te winnen is idd door het slagboom-systeem, zoals ze zelf ook aangeven. Echter, hier willen ze niet aan, omdat ze dan een groot deel van de inkomsten uit de winkels gaan missen omdat mensen dan na het tanken dat gehaktballetje niet meer mee de auto in nemen...

mastag
door mastag - Oct 28, 2011 om 23:56
955 Antwoorden / 19 Vragen

Gewoon net als in Spanje van te voren betalen, zo simpel, kom je toch in de shop maar je kunt pas tanken na betalen. Maar helaas hebben wij alleen maar haast haast haast en willen we dit systeem hier niet.

Mastag

nb
door nbw - Oct 29, 2011 om 02:32
521 Antwoorden / 24 Vragen

Mooie suggesties tanken zonder betalen te voorkomen. Echter die zijn of niet te betalen of mogen wettelijk niet. Van te voren laten betalen is zo een zinloos voorbeeld. Je pakt weliswaar de boeven aan maar 98% van de mensen gaat naar een ander. Het is net als bij winkeldiefstal. Je moet vooraf betalen de winkel in te komen. Ja diefstal verdwijnd net als al je klanten.

Nummerborden vastlassen aan voertuigen heb ik gehoord als suggestie. Zie de crimineel al denken. Steel een voertuig en pomp de tankbeurt over. Je lost deze criminaliteit niet op met symptoonbestrijding of gepakt jarenlange cel. Straf waar het zeer doet .

van leyden
door van leyden - Oct 29, 2011 om 12:03
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:48]

De beste mogelijkheid om die laatste anderhalf miljoen te winnen is idd door het slagboom-systeem, zoals ze zelf ook aangeven. Echter, hier willen ze niet aan, omdat ze dan een groot deel van de inkomsten uit de winkels gaan missen omdat mensen dan na het tanken dat gehaktballetje niet meer mee de auto in nemen...

Juist, dat is het!
De hypocriete gedachte...bang om omzet te verliezen maar wel klagen over wanbetalers, kwa kosten kost het bijna niks om het systeem zo te maken dat er geen gratis benzine meer getankt kan worden.Voor een relatief klein bedrag zou dit probleem verholpen kunnen worden, maar dat willen ze niet.
Daarom heb ik ook geen medelijden met de pomphouders > ze nemen bewust een (onnodig) risico om meer winst te kunnen maken.

tdehond
door tdehond - Oct 29, 2011 om 14:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben voor slabomen die pas opengaan als de klant betaald heeft.

Het voorkomt slachtoffers in het verkeer als benzinedieven niet op het verkeer wat voor hen rijdt let omdat zij te druk bezig zijn met uit handen van de politie blijven.

ti
door tims - Oct 29, 2011 om 15:45
13 Antwoorden / 2 Vragen

slagbomen verhaal is mooi maar ook dan is het mogelijk om weg te rijden zonder te betalen of beter gezegd 2 voor de prijs van 1.
als je vlak achter een andere auto aan gaat ziet de slagboom de 2 autos als 1 auto.
of dan vinden ze wel weer wat anders denk ik.
dan gebruiken ze wel agresievere methodes zoals wapens of iets dergelijks.
of je verleg het probleem inderdaad.
wat ze bij de bp bij de moerdijk doen is gewoon eerst betalen, na 8 uur avonds gaan gewoon de pompen uit.
en als je dan maar 20 euro betaal dan kom er maar voor 20 euro uit.
de snelheid blijf hetzelfde of je nou ervoor gaat betalen of erna dat maak ook geen ruk uit natuurlijk
mensen die geen geld hebben moeten gewoon geen auto rijden maar dat is moeilijk te realiseren natuurlijk.
denk dat er de laatste tijd steeds meer benzine dieven zijn omdat ze niet meer zwart kunnen rijden door de ov chipkaart poortjes ;-)

mastag
door mastag - Oct 29, 2011 om 18:57
955 Antwoorden / 19 Vragen

@NBW,
Dus dan ligt het aan de mentaliteit van de gewone burger, die heeft geen begrip voor zo'n maatregel.
Ik wil wel eens zien als de brandstof iets goedkoper is bij v.t.v. betalen of iedereen dan naar een ander gaat. We blijven Hollanders, als je drie cent de liter bespaard maar eerst even in de shop moet betalen.... ik wil het wel meemaken.
Je vergelijk met een supermarkt gaat compleet lam want daar rij je niet zomaar met je auto weg, je kunt hard rennen maar bent alsnog te stoppen met een auto is dat wel even anders.
Als de tankstations collectief deze maatregel invoeren is er geen keuze. Ik vind het een goed systeem, het kost alleen iets meer tijd.
Je betaald (om ook maar even een vergelijking te maken) je energie, telefoon, elektra toch ook van te voren.

Mastag

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 09:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mastag schreef op zaterdag 29 okt 2011, 18:57]@NBW,
Dus dan ligt het aan de mentaliteit van de gewone burger, die heeft geen begrip voor zo'n maatregel.
Ik wil wel eens zien als de brandstof iets goedkoper is bij v.t.v. betalen of iedereen dan naar een ander gaat. We blijven Hollanders, als je drie cent de liter bespaard maar eerst even in de shop moet betalen.... ik wil het wel meemaken.
Je vergelijk met een supermarkt gaat compleet lam want daar rij je niet zomaar met je auto weg, je kunt hard rennen maar bent alsnog te stoppen met een auto is dat wel even anders.
Als de tankstations collectief deze maatregel invoeren is er geen keuze. Ik vind het een goed systeem, het kost alleen iets meer tijd.
Je betaald (om ook maar even een vergelijking te maken) je energie, telefoon, elektra toch ook van te voren.

Mastag

Energie is voorschot betaling wat veranderd gaat worden.
telefoon is abonnement. De belminuten etc wordt achteraf afgerekend.

pe
door petrov_1 - Oct 31, 2011 om 14:02
42 Antwoorden / 0 Vragen

Nederland probeert weer eens het wiel opnieuw uit vinden.
Eerst betalen !!! is dat potverdorie zo moeilijk!!!

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 09:04
3270 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tims schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:45]slagbomen verhaal is mooi maar ook dan is het mogelijk om weg te rijden zonder te betalen of beter gezegd 2 voor de prijs van 1.
als je vlak achter een andere auto aan gaat ziet de slagboom de 2 autos als 1 auto.

Dan kan je vrij simpel oplossen door zowel voor als achter de auto een slagboom te plaatsen. Doen ze bij de parkeergarage op Schiphol ook.

Of deze forse investering opweegt tegen de huidige schade is een ander verhaal.

tdehond
door tdehond - Nov 1, 2011 om 12:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=petrov schreef op maandag 31 okt 2011, 14:02]Nederland probeert weer eens het wiel opnieuw uit vinden.
Eerst betalen !!! is dat potverdorie zo moeilijk!!!

Blijkbaar wel. Als eerst betaald was voordat het benzinestation verlaten werd, dan had er geen dode gevallen die door de onoplettende benzinedief dood gereden is. En die dan de schuld naar de politie probeert te schuiven.

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 13:19
3270 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=petrov schreef op maandag 31 okt 2011, 14:02]Nederland probeert weer eens het wiel opnieuw uit vinden.
Eerst betalen !!! is dat potverdorie zo moeilijk!!!

Het makkelijkst om dit in te voeren is via pin apparaten op de pomp net als bij ombemande pompstations. Eerst pinnen en dan pas tanken. Maar dan lopen de pompstation weer de impulsaankopen in de shop mis....

van leyden
door van leyden - Nov 1, 2011 om 15:45
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 1 nov 2011, 13:19][quote=petrov schreef op maandag 31 okt 2011, 14:02]

Het makkelijkst om dit in te voeren is via pin apparaten op de pomp net als bij ombemande pompstations. Eerst pinnen en dan pas tanken. Maar dan lopen de pompstation weer de impulsaankopen in de shop mis....

Eens.
De snacks kosten (indirect) een paar doden, de omzet is belangrijker als een paar slachtoffers, elke dag zijn er tig wanbetalers, maar het systeem veranderen (eerst betalen dan tanken) kan zogenaamd niet.
Nee, dan liever maar een schadepost en we hebben tenslotte nog de politie nietwaar? Laat die maar achter de boeven aangaan.....

Jak, mijn broek zakt ervan af>>Wel bewust files creeeren om de dief te stoppen, geen moeite is dan teveel, al moet er een compleet politiekorps voor ingezet worden, terwijl het toch op een simpele manier is op te lossen.

Wat is dit toch voor een samenleving waarbij omzetcijfers belangrijker zijn als mensenlevens?

van leyden
door van leyden - Nov 1, 2011 om 15:47
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 1 nov 2011, 13:19]

Het makkelijkst om dit in te voeren is via pin apparaten op de pomp net als bij ombemande pompstations. Eerst pinnen en dan pas tanken. Maar dan lopen de pompstation weer de impulsaankopen in de shop mis....

Eens.
De snacks kosten (indirect) een paar doden, de omzet is belangrijker als een paar slachtoffers, elke dag zijn er tig wanbetalers, maar het systeem veranderen (eerst betalen dan tanken) kan zogenaamd niet.
Nee, dan liever maar een schadepost en we hebben tenslotte nog de politie nietwaar? Laat die maar achter de boeven aangaan.....

Jak, mijn broek zakt ervan af>>Wel bewust files creeeren om de dief te stoppen, geen moeite is dan teveel, al moet er een compleet politiekorps voor ingezet worden, terwijl het toch op een simpele manier is op te lossen.

Wat is dit toch voor een samenleving waarbij omzetcijfers belangrijker zijn als mensenlevens?

vladja
door vladja - Nov 1, 2011 om 17:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Met verbazing blijf ik maar lezen, dat de aanrijding met fatale afloop de schuld van de politie is. Zoals ook die bijrijder (op de rug gefilmd) in een actualiteitsrubriek mocht roeptoeteren.

Op het moment, dat die bestuurder in volle vaart op de file inreed, was het helemaal niet bekend bij het achterop komende verkeer dat het een kunstmatige file was. Op het Nederlandse wegennet ontstaan voortdurende over de hele dag files, ook op onverwachte momenten en op niet voor de hand liggende plaatsen.

Als een idioot in volle vaart - ondanks de matrix-waarschuwingsborden - in volle vaart achterop een file klapt, is er maar 1 schuldige. De malloot, die doorjakkert om wat voor reden dan ook. Een benzinedief, die daarvoor nog eens diverse stoptekens van de politie negeert en politiewagens, die hem wilde dwingen tot stoppen, beschadigd heeft.

Het maakt geen enkel verschil. Een file is een file. Of die nou kunstmatig op verzoek van de politie is ontstaan of op een natuurlijke wijze tot stand gekomen is. De gestoorde bestuurder, die daar in volle vaart bovenop klapt, is de enige schuldige aan dit fatale ongeluk.

Als slagbomen de oplossing zouden zijn, dan moeten die slagbomen ze afgeschermd worden, dat er geen omweg omheen is, bijv. over de stoep of gras. Maar dan zit je met een veiligheidsaspect. Gebeurt er iets op het benzinestation, dan kunnen de daar aanwezige mensen (inclusief kleine kinderen, babies, vervoerde dieren) zich alleen hard hollend in veiligheid brengen.

Vladja

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 1, 2011 om 17:38
842 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het met iedereen eens dat het de tankdief is die schuldig is aan het ongeluk, en vind het eerlijk gezegd walgelijk hoe de media zich voor het karretje van die roeptoeter (?!?) laat spannen.

Maar tegelijk vind ik ook, dat de politie wel een hand in eigen boezem moet steken: zij hebben bewust een risico genomen door een file te creëren. Er gebeuren dagelijks ongelukken doordat niet-oplettende mensen achterop een file klappen, dus de politie had kunnen (moeten?) weten dat dit een reëel gevaar was. Doelbewust een situatie creëren waardoor anderen in gevaar komen zou een gewone sterveling al snel een strafzaak opleveren...

ti
door tims - Nov 8, 2011 om 19:33
13 Antwoorden / 2 Vragen

waarom kan eerst betalen en dan tanken zogenaamd niet???
het luk toch ook bij de moerdijk.
het is gewoon een kwestie van wennen en je kan nog steeds snoep kopen voor de snoeperts onder ons en dan heb je wat te eten tijdens het tanken.

haarp
door haarp - Nov 8, 2011 om 19:59
514 Antwoorden / 62 Vragen

Is er nog geen site waar je duidelijk de dader kunt zien ? Kentekens zijn vals, gewoon een degelijke camera ophangen die het voertuig en dader haarscherp laat zien. Vervolgens de optie op site aanklikken dat je de auto en of dader herkent.
Iedere auto heeft wel een specifiek kenmerk zoals een sticker, krasje, deukje of opvallende bekleding.
Gewoon op internet zetten die haarscherpe video beelden van de overtreders.

pi
door pietjeprecies - Nov 8, 2011 om 21:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien simpelweg meer de pin gebruiken..? Slagbomen is absurd, gaat veel te ver.