ro
door robm Aug 9, 2013 om 12:00
Auto & vervoer

Tanken over de grens

gemiddelde prijsverschil met Belgie en Duitsland 15 ct per liter.
Op een volle tank van 50 liter bepaar je dus 7,50 euro.
Als je niet met een lege tank wil rijden bespaar je 6 euro.
20 km heen en 20 km terug = 40 km.
Het lukt mij niet om een auto te rijden voor 15 ct per kilometer.
Penny wise,pound foolish om te gaan tanken in Belgie/Duitsland.
1 miljard euro? De bovag zou toch beter moeten weten. paniekschopperij of propaganda?
Al dit soort negatieve gezeur draagt bepaaldelijk niet bij tot economische verbeteringen
De werkgelegenheid van duizenden mensen is in het geding????????

1513 10 Rapporteer

jm
door jmtvanhees - Aug 9, 2013 om 13:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal vrij behoorlijk aan allerlei direkte en indirekte belastingen maar als je een paar km van de grens woont dan heb je , in mijn geval, toch al snel het volgende verdiend:

70 ltr benzine a 0,15 ct verschil = € 10,50 minus 3 ltr voor heen en terugreis is € 6,00 netto
5 pakjes zware shag a € 3,00 verschil = € 15,00
5 pakjes Camel a € 1,00 verschil = € 5,00
10 flesjes Rochefort a € 0,45 verschil = € 4,50

Totaal netto verdiend € 30,50 x 12 = € 366,00 per jaar

Waarom zou ik dit niet doen ?

valerius-2
door valerius-2 - Aug 9, 2013 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Om op te vallen is overdrijving een goed middel .

jm
door jmtvanhees - Aug 9, 2013 om 19:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Niets overdreven.
De auto de benzine, ik de Rochefort, de andere gezinsleden de shag/sigaretten.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2013 om 20:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jmtvanhees schreef op vrijdag 9 aug 2013, 19:25]Niets overdreven.
De auto de benzine, ik de Rochefort, de andere gezinsleden de shag/sigaretten.
Als ze de zorgkosten die gepaard gaan met rookgerelateerde ziektes nu ook eens bij de Belgen/Duitsers zouden claimen, maar dat moeten wij (Nederlanders) dan zeker weer ophoesten.

jm
door jmtvanhees - Aug 9, 2013 om 20:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 9 aug 2013, 20:15][quote=jmtvanhees schreef op vrijdag 9 aug 2013, 19:25]Niets overdreven.
De auto de benzine, ik de Rochefort, de andere gezinsleden de shag/sigaretten.
Als ze de zorgkosten die gepaard gaan met rookgerelateerde ziektes nu ook eens bij de Belgen/Duitsers zouden claimen, maar dat moeten wij (Nederlanders) dan zeker weer ophoesten.

Dagelijks komen duizenden Belgen in de Nederlandse grensdorpen en steden hun boodschappen doen omdat dat goedkoper is dan in hun eigen land. Op hun beurt dragen zij dus bij aan de Nederlandse economie en via de BTW aan onze staatskas. Welk land er per saldo het beste mee is kan ik niet beoordelen.

ma
door marnix1 - Aug 10, 2013 om 09:39
256 Antwoorden / 22 Vragen

Van de week wel even moeten lachen, er stond in de krant dat de fiscus miljoenen misloopt door het tanken in het buitenland. Ik vind toch echt dat zij dat zelf hebben bewerkstelligd.
De belasting tot ongekende hoogten opvoeren (niet alleen bij benzine) en dan gaan piepen als de reeds uitgeknepen burger minder gaat kopen.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 11, 2013 om 19:10
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zoek vrienden.....
Ja, zowel voor onze Tabak als Benzine maar er is meer goedkoper...
Ook de Colruyt is er nog en ik haal dus ook meer maar.....
Het belangrijkste is dat ik maar de helft hoef te rijden!
Er zijn Belgen die hier graag komen voor onze aanbiedingen dus neem ik het voor hun mee, en volgende keer zij weer voor mijn.
Zo heb ik naast de vaste lagere prijs ook de aanbiedingen want we weten van elkaar wat we regelmatig gebruiken en kopen.

Dus nog meer voordeel als we als Buren gaan samenwerken.
Zelfs onze eigen Lidl en Aldi hebben daar vaak totaal andere producten en prijzen dus ook daar is voldoende te halen, en vele komen helaas niet verder dan de toppers, Benzine en Tabac, maar er is dus meer....

valerius-2
door valerius-2 - Aug 11, 2013 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Meer met de fiets en minder met de auto levert ook geld op, vooral als het mooi weer is dnahebben we ook minder vervuiling. Zolang er om de hoek van de straat een winkel is dan gaat men nogmet de auto.

la
door langste adem - Aug 13, 2013 om 09:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Penny wise,pound foolish om te gaan tanken in Belgie/Duitsland.

Ik denk dat het inderdaad alleen gunstig is als je in de grensstreek woont, of als je toch al van plan was om naar Belgie te gaan. Maar het is niet meer dan logisch dat mensen dat doen. Evenals dat Belgen naar Nederland komen voor producten die hier weer goedkoper zijn.

Dat het de overheid 1 miljard euro kost door misgelopen accijnzen kan wel kloppen, maar waar je ze niet over hoort zijn de vele miljarden binnenkomen door mensen die wel in NL tanken. Door de belachelijk hoge benzineprijs hier.

fe
door festinger - Aug 15, 2013 om 03:12
410 Antwoorden / 18 Vragen

Voor eens ben ik blij met mijn buurland. Geef daar meer geld uit en veel goedkoper. Heb gestemd diverse keren zinloos. Alle beloftes zijn zinloos. We zijn EU maar toch apart met lokaliteiten die absurd zijn. Woon ik 100 meter verder bespaar ik 230 euro belastingen door gemeentegrens . En besparen door teruggeven aan deze lokaliteiten is zinloos. Ja het helpt nationaal met het halen van doelen. Echter de ellende blijft. En geen enkele politiek wil-kan dit oplossen.