El
door Elve Jan 29, 2017 om 21:49
Auto & vervoer

Tankmeter Opel Corsa C. wijkt af

Enige tijd geleden was mijn benzinepomp kapot. Deze heb ik in een garage laten vervangen. Kosten ,€ 275,00. Vanaf toen geeft de benzinemeter boven 1/2 de tankinhoud niet meer aan. Garagehouder zei dat ik dan maar op de teller moest kijken hoeveel km ik nog kon rijden voordat ik moest gaan tanken. Hij legde ook uit dat er een vlotter in de tank zit die zijn monteur bij de installatie van de benzinepomp mogelijk geraakt had waardoor de vlotter uit balans was. Enkele weken later, toen ik liet weten dat ik wilde dat het probleem met de vlotter verholpen werd, kreeg ik te horen dat er in mijn Corsa helemaal geen vlotter zit en dat "toevallig" de meter in het dashboard kapot zou zijn. Reparatie zou ruim € 500,00 gaan kosten.
Na nogal wat gemopper van mijn kant heeft dezelfde garagehouder enkele dagen geleden de vlotter vervangen (die er dus geen in zou zitten, en ALS hij die ook daadwerkelijk vervangen heeft). Het probleem zou opgelost moeten zijn, maar de meter loopt (ook na voltanken) niet verder dan 1/2. Hetzelfde dus als een week geleden toen de vlotter nog niet vervangen was. Volgens de garagehouder is dat het "bewijs" dat de tankmeter kapot is. Kan dit kloppen? Loopt de meter dan nog wel op naar 1/2 en van daar af ook normaal terug als de tank minder dan half vol zit? En is ruim € 500,00 een normale prijs voor het vervangen (met een metertje van een sloopauto) van zo'n tankmeter?  Ik voel me bedonderd en weet niet meer wat ik nog kan geloven. Ik hoop op antwoorden op mijn vragen...

7683 8 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Jan 29, 2017 om 22:00
212 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, typisch weer van die welles / nietes probleempjes. Ik ben bang dat u er nooit uitkomt en als de garage voet bij stuk houdt vangt u dus bot want er valt niets te bewijzen. Aan de andere kant moet u maar bedenken dat als de tank half vol is of iets minder, u vanf dat moment wel de meter kunt aflezen en u dus niet zonder brandstof kan komen te staan. Het zou vervelender zijn als de meter van vol naar half vol wel werkt en dan van half vol naar leeg niets meer doet want dan weet u nooit wanneer er nog wat in de tank zit.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 29, 2017 om 22:08
355 Antwoorden / Vragen

Beste Elve,

Ga onmiddellijk naar een andere garage en blijf voortaan ver weg van deze. Een vlotter die er dan weer wel en dan weer niet in zit en vijfhonderd euro voor het plaatsen van een metertje wat nog van de sloop komt ook. Ongelofelijk.

Ik ben geen monteur, maar heb wel ontzettend veel auto's gehad (rond de dertig ben ik de tel kwijtgeraakt) en dus nog wel eens wat opgepikt bij het onderhoud. Een vlotter zit in elk geval in uw benzinetank, die geeft het peil door aan de meter. Die meter is over het algemeen onderdeel van het instrumentenpaneel en dat paneel kan in zijn geheel met enkele schroeven worden verwijderd. Hooguit moet het stuurwiel eraf. Wel hebt u dan een afwijkende kilometerstand en verliest u uw NAP-status, dus vraag de garage om een factuur waarop beide tellerstanden zijn genoteerd (advies van de ANWB).

Het is helaas erg moeilijk om aan te tonen dat iets tijdens een reparatie kapot is gegaan, dus mijn advies luidt: neem uw verlies en ga op zoek naar een degelijke garage. Ook dat kan eventueel via de site van de ANWB, of vraag uw familie- en vriendenkring er eens op na.

Succes!

Apetjoek
door Apetjoek Jan 30, 2017 om 12:20
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo ,heb jij dan ook een Morris Minor 850 gehad of een Simca Aronde stationwagen of een Mazda 1000 ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 30, 2017 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar hoe zou de meter in uw dashboard kapot moeten gaan als de brandstofpomp vervangen wordt? Zitten totaal niet bij elkaar in de buurt.

ph
door philip36 - Jan 30, 2017 om 08:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uw vraag ook eens stellen op het forum van problemcar.nl
http://www.problemcar.nl/nl/particulier/opel.html

ne
door neodutchio - Jan 30, 2017 om 08:40
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De pomp heeft u in een garage laten vervangen. Komt u daar voor het eerst, of dit uw vaste garage. Als de vlotter inderdaad vervangen zou zijn had u moeten vragen om de oude te zien. Het is nu een welles/nietes spelletje. Het kan zijn dat de garage netjes naar toe is en op eigen kosten de vlotter heeft vervangen wat niet het euvel is, het kan ook zijn dat u bezonderd bent. U kunt ook een second opinion bij een andere garage laten doen.

Wi
door Wil_H - Jan 30, 2017 om 09:17
270 Antwoorden / Vragen

Als je even googled op "Vlotter Opel Corsa" dan kom je heel wat prijzen én problemen tegen.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de garage de defecte vlotter met een defecte (sloop)vlotter heeft gerepareerd.
Informeer eens bij een Opeldealer wat een nieuwe vlotter kost. Het vervangen schijnt heel gemakkelijk te zijn en kun je zelf doen naar wat ik lees op de volgende site:
http://corsaa.forum2go.nl/tankvlotter-meter-t5747.html

El
door Elve - Jan 30, 2017 om 12:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de auto, jaren geleden, bij deze garage gekocht. Al van het begin af aan problemen gehad met de bobine, waarvoor ik steeds naar de garage ging omdat me vantevoren niets over problemen met de bobine verteld was. Op een bepaald moment kreeg ik toen van de garagehouder te horen dat deze auto hem stilaan geld begon te kosten.... Hoe dan ook; probleem met de bobine is tientallen keren onderzocht e.d. (heeft me ook honderden euro's gekost) maar nooit opgelost, totdat ik zelf besloot mijn auto voortaan "voor te gloeien", (jawel hoor... benzine-auto). Sinds ik dat doe, nu bijna 2 jaar, heb ik geen problemen meer gehad met de bobine.
Maar nu dus dat geval met die brandstofmeter... ik heb foto's van m'n meterstanden gemaakt toen de tankmeter onder 1/2 en op ca. 1/4 stond, en daarna toen ik getankt had (zelf km-stand dus, maar met benzinemeterstand op 1/2) Dat was enkele weken geleden. Nu zit de tank vol omdat de garagehouder het probleem van de vlotter (en daarmee van de bezinemeterstand) opgelost zou hebben en ik 'm maar vol moest tanken volgens hem...  Omdat het niet opgelost is heb ik hem natuurlijk weer gebeld en duidelijk gemaakt dat er het e.e.a. niet klopt in zijn verhaal naar mij toe. Ik heb voorgesteld dat ik naar een andere garage ga om de problemen te laten oplossen. Hij heeft toegezegd de kosten te zullen betalen als het idd aan de vlotter ligt dat de meter niet werkt. Ligt het aan de meter dan moet ik de kosten zelf betalen. Hij kan dit natuurlijk best zo afspreken want ik weet tóch niet wat er aan de hand is... het zou best kunnen dat hij nu iets aan de meter heeft gedaan waardoor die nu werkelijk niet meer naar behoren werkt.... Ik weet het niet meer. Feitelijk voel ik me alleen maar bedonderd en heb ik geen enkel vertrouwen meer in de garagehouder. Als deze kwestie opgelost is ga ik er écht niet meer naartoe; dan is hij een goedbetalende klant armer...
Ik heb nog één vraag waar ik nog geen antwoord op gehad heb; Is ruim € 500,00 een normale prijs voor het vervangen (met een metertje van een sloopauto) van de tankmeter in het dashbord?
Allemaal bedankt voor de reacties.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 30, 2017 om 14:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarschijnlijk moet een groot deel van uw dashboard eruit, dat kost veel tijd en dus pittig geld. Maar zo'n metertje zou ook nog weleens verrassend duur kunnen zijn. Ik ben met u eens dat het veel geld is maar het zo best weleens kunnen kloppen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2017 om 16:22
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Was het een BOVAG garage? Of een 'Beun de Haas'! Indien Bovag dan kunt u daar een klacht indienen. Indien 'Beun de Haas' dan bent u het haasje,.