ni
door niminx Dec 13, 2012 om 22:00
Auto & vervoer

Tegenpartij spreekt tegen...wat nu?

Afgelopen september heb ik een ongeluk gehad met de auto. Ik moest remmen voor mijn voorganger die weer moest remmen voor zijn voorganger. Er was niks aan de hand ik had genoeg afstand er tussen zitten. Mijn achterganger daarin tegen niet waardoor zij bij mij achterop is geknald.
Haar auto was gelijk aan olie en vloeistom aan het lekken ook kwam er bij haar rook onder de motor vandaan. Bij mij was mijn kentekenplaat eraf en mijn achter bumper en deel van de klep van mijn "kattenbak" waren ingedeukt en beschadigd. Dit was de schade op het eerste gezicht. De zelfde avond heb ik gebeld naar mijn garage om de dag erna langs te komen. Net aangekomen bij de garage blijkt er toch iets meer aan de hand....Bleek de chassie of hoe het ook heten mag circa 10 cm overelkaar heen geschoven te zijn. Oftuel mijn auto was dus 10 cm kleiner geworden en zou dus total los verklaard worden. Expert is langs geweest en die heeft hem inderdaad total los verklaard.

Probleem nu is na al meer gezeur gehad te hebben met haar en haar verzekering: Zij beweerd dat het maar een zacht duwtje is geweest. Mijn verzekering heeft de foto's opgestuurd naar haar en haar verzekering maar zij zegt nog steeds dat het een zacht duwtje is geweest.
Dit is het echter niet geweest....Mijn verzekering houd gelukkig stand van wel!

Mijn vraag is nu als zij dit blijft volhouden wat gebeurd er dan?Hoelang kan het nog zo blijven doorgaan?

939 8 Rapporteer

emcede
door emcede - Dec 13, 2012 om 22:29
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wie eist, bewijst. Ze ontkent niet dat er een aanrijding is geweest, ze heeft zelf ook schade, er is een expert bij geweest en er zijn foto's. Al met al aardig wat bewijs. Zjn er ook getuien, bijvoorbeeld de bestuurders van de auto' voor je? Dat zou nog kunnen helpen.

Zij zal heel wat uit de kast moeten halen om de schade af te houden. Wacht gewoon even af waar haar verzekeraar mee komt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 13, 2012 om 22:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u een WA of een alrisk verzekering.Hoe oud is u auto?

sw
door swat1500 - Dec 13, 2012 om 22:58
3805 Antwoorden / 0 Vragen

U en uw verzekering zullen bij uw standpunt moeten blijven. Achterop rijders zijn in nagenoeg alle gevallen de aansprakelijke partij. Blijft de andere partij weigerachtig dan zult u naar de rechter moeten.

ce
door ceesdebil - Dec 14, 2012 om 00:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

nu de toedracht en aansprakelijkheid een gegeven zijn zal de door de aanrijding ontstane schade volledig door de verzekeraar van de achteroprijdende auto worden vergoed. De schade is een begrijpelijk gevolg van de aanrijding. De mening van de achteroprijdende bestuurder is die van een leek. De expert zal geen aanleiding zien om te twijfelen en anders een gemotiveerd standpunt daarover kenbaar moeten maken. U heeft overigens een rechtstreeks vorderingsrecht op de verzekeringsmaatschappij die ten opzichte van u ook rechtstreeks verplicht is tot vergoeding van de schade. De verzekeraar mag zich niet verschuilen achter de stelling dat het allemaal niet zo hard zou zijn gegaan.

Desgewenst wil ik u (als jurist en schadevergoedingsspecialist) wel adviseren en bijstaan in het contact met de verzekeraar. Daar hoeft dan geen vergoeding tegenover te staan (0642703174)

g-girl
door g-girl - Dec 14, 2012 om 00:48
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 13 dec 2012, 22:32]Heeft u een WA of een alrisk verzekering.Hoe oud is u auto?

Deze vragen begrijp ik niet? Wat doet het er toe?

Beide auto's hebben schade. Uit de schade kan worden afgeleid dat het niet echt een duwtje kan zijn geweest. Dat kan zij wel beweren, maar de verzekering zal wel beter weten. Die komen er wel uit.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 14, 2012 om 03:15
468 Antwoorden / 16 Vragen

Foto's zeggen genoeg als bewijslast.

Het tegendeel beweren en blijven beweren is een strategie van verzekeraars als zij 'aansprakelijk zijn' onacceptabel vinden. Sterker nog zelfs de andere partij 'aansprakelijk' stellen.

Van een 'klein duwtje' is praktisch geen zichtbare schade te zien, kentekenplaat eraf, bumper aan gort enz. enz.

Uw verzekeraar wint deze zaak!

pino123
door pino123 - Dec 14, 2012 om 07:56
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan wel even zo blijven doorgaan helaas, verzekeringen zijn niet zo scheutig in het erkennen van schuld. Maar uit de foto's e.d. blijkt dat ze bij jouw achterop gereden is en zodoende inderdaad gewoon schuldig is op het niet houden van afstand.

@Cees, wat een mooi aanbod!

@TS heb je een rechtsbijstandsverzekering?

grindweg
door grindweg - Dec 14, 2012 om 20:15
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de gene die er achterop rijd is altijd fout.
wat is zacht en wat is hard het zijn relatieve begrippen.
zij moet gewoon of althans haar verzekering moet betalen.
heeft u een rechts bijstand verzekering schakel die dan in