he
door heilineke Apr 24, 2015 om 18:18
Auto & vervoer

Telefonische bemiddeling bij verkoop

Ik heb mijn auto via Dealerdirect verkocht. In de overeenkomst die ik daarna per mail toegestuurd kreeg staat dat de overeenkomst met Dealerdirect niet te herroepen is, tenzij ik een boete van € 300 betaal. Is dit rechtsgeldig? Zou ik op deze telefonische overeenkomst geen (wettelijke) 'bedenktijd' hebben?

De context: De verkoop/koop is ca. 40 uur geleden gesloten, maar de auto is niet de in staat waarin ik hem donderdag verkocht, te leveren. Nu mag de koper ervan afzien. Kan ik binnen deze termijn onder de voorwaarde van Dealerdirect dat ze nog drie weken de tijd hebben om hem aan een ander te verkopen, uit?

1035 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 18:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het herroepingsrecht geldt voor de koper, niet voor de verkoper. Waarbij de verkoper een professionele partij moet zijn en de koper een consument.

Ik vrees dat het nu ergens anders om gaat. U bent particuliere verkoper en de koper is....?

Wat betreft het niet kunnen leveren waaronder u hem heeft aangeboden. Hoe zit die vork precies in de steel? Heeft u de zaak mooier voorgespiegeld dan hij is, of blijkt de koper een professionele partij (opkoper) die een minpuntje aan uw auto heeft gevonden?

ho
door hopetobehelping - Apr 24, 2015 om 19:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste heilineke,

bent u wel bekend met Dealerdirect ?
U raad nu vast al welk bedrijf er achter 'ikwilvanmijnautoaf.nl' zit.
Ik vermoed dat, zoals Zoekster al aangeeft, een opkoper een minpuntje heeft gevonden om de prijs de drukken (zoals het wel vaker gaat via dergelijke partijen).

he
door heilineke - Apr 24, 2015 om 20:32
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het ligt iets ingewikkelder. Over de wijze waarop ik door Dealerdirect bij de verkoop geholpen ben, ben ik niet ontevreden. Zij kwamen met een bod, ik had het overdacht, en vervolgens aangenomen. en daarna kreeg ik de voorwaarden netjes toegestuurd. Waarschijnlijk had ik ze ook op internet kunnen lezen. Ik was donderdagavond tevreden over de verkoop. Toen ik - naar mijn idee voor taxatie - de kenmerken van mijn Caddy doorgaf, heb ik vermeld dat er een slippend geluid was als ik ontkoppelde bij het schakelen. Het schakeling ging nog goed, meer dan redelijk. En de auto zou ik voor of het weekend naar de koper (150 km van mijn woonplaats) rijden. Maar vanmorgen was ik even naar het dorp en op de terugweg bleek het schakelen helemaal niet meer te kunnen. Ik kan de auto dus niet afleveren én de auto heeft een mankement dat er nog niet was toen ik de auto verkocht. Terecht dat de koper ervan afziet. Ik kán mijn Caddy inruilen nu ik een andere auto koop, maar doordat ik Dealerdirect drie weken de kans moet geven om hem aan iemand anders te verkopen, is dat niet mogelijk. En met de aankoop van een nieuwe auto wil ik geen drie weken wachten.

se
door service iwvmaa - Apr 24, 2015 om 22:08
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Heilineke,

Bedankt voor je bericht op deze site.
Erg vervelend voor je dat je auto kapot is gegaan. Wel goed om te horen dat je tevreden bent over onze bemiddeling. Natuurlijk kunnen we dit probleem ook snel oplossen. Mail alsjeblieft even je gegevens naar klantenservice@ikwilvanmijnautoaf.nl Ik neem dan snel contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

he
door heilineke - Apr 25, 2015 om 12:42
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een pluim voor Dealerdirect...! Ze hebben de gedane verkoop kosteloos geannuleerd en ik ben vrij om mijn Caddy bij de aankoop van mijn nieuwe auto, in te ruilen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer