door wilrianne Jun 20, 2009 om 11:08
Auto & vervoer

Tips om goedkoop het rijbewijs te halen

Geachte lezers,

Mijn zoon wordt binnekort 18 en wordt al ongeduldig,

er zijn via anwb en diverse rijopleidingen pakketten te koop varierend van 2000 tot 3500 euro.De ANWB geeft vrijblijvend advies (voor 150 euro).
Grote bedrijven schermen dat er wachttijden zijn en dat zij de beste kwaliteit leveren.
in deze recessie kan ik me niet voorstellen dat wachtrijen nog lang zijn.
en dat
dus ik zoek goedkope oplossingen in de regio eindhoven.

Wil

809 6 Rapporteer

jftm
door jftm - Mar 6, 2010 om 23:27
182 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn zoon heeft z'n rijbewijs in drie weken gehaald, incl theorie, en was nog geen 1200 Euro kwijt. Geen spoedcursus maar gewoon goede afspraken maken met een rijschool voor u er mee in zee gaat. Dat ook op papier laten vastleggen.
Of heeft hij z'n rijbewijs al inmiddels?
John

Lsk520
door Lsk520 - Mar 6, 2010 om 23:48
827 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag van 20 juni 2009
Missschien heeft ie zijn rijbewijs al.......

jftm
door jftm - Mar 6, 2010 om 23:59
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tp schreef op zaterdag 6 mrt 2010, 23:48]Vraag van 20 juni 2009
Missschien heeft ie zijn rijbewijs al.......
Dat vroeg ik me dus ook al af!

Lsk520
door Lsk520 - Mar 7, 2010 om 17:42
827 Antwoorden / 2 Vragen

Maar denk je niet dat TS inmiddels al een keuze heeft gemaakt, die gaat echt niet 9 maanden achterover leunen....

wi
door wilrianne - Jul 10, 2010 om 11:43
11 Antwoorden / 6 Vragen

Beste John en TP,

mijn excuses voor de late reactie
Ik ben nieuw op dit forum en ben wel een aantel eren terug geweest maar geen reactie gehad voor juli).(ik had ook de auto informatie niet aangevinkt)

inderdaad mijn zoon(8 augustus 18 geworden) had na een week zijn theorie gehaald. en na 26 lessen in 10 weken zijn rijbewijs (eerste keer meteen geslaagd)( we hadden initieel een pakket van 20 lessen +rijbewijs voor 800 euro gekozen en afgesproken 3 keer per week lessen, we hebben ook geverifieerd of hij tijd had voor zoveel lessen)

we hadden gekozen voor een kleine rijschool (een pitter) deze was goedkoop met zijn prijzen. ca 32 euro per uur (neen geen 50 minuten). Ik wilde ook niet hebben dat er twee uur achter elkaar gereden werd.(het tweede uur neem je toch niets meer op).
In totaal waren waren we ca 1100 Euro kwijt. dat is met theorie en praktijk examen)
Zijn vriend die al een half jaar aan het lessen was, en tijdelijk geen lessen kreeg omdat het te Druk was, was zakte de eerste keer, en slaagde de tweede keer 1 maand na mijn zoon.

maw er valt best wat te besparen indien je goede afspraken maakt.

ro
door ron530 - Jul 10, 2010 om 12:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is wel mosterd na de maaltijd maar zoek een plaatselijke rijschool die nog zelfstandig werkt, al die ribewijscombinatie's zijn zowiezo flut, die gaan voor de winst en niet voor de klant.

Ronny.