dbeekman
door dbeekman Feb 7, 2014 om 16:18
Auto & vervoer

Tomos E-Lite is voor de 5e maal defect.

In Maart van 2012 heb ik een nieuwe Tomos E-lite gekregen van mijn oom.

Deze Tomos E-lite was toen gelijk al defect, als ik weg wou rijden dan sloeg de motorsturing (het ding is electrisch) gelijk af en kon ik hem helemaal van contact afzetten en opnieuw starten.

tot 3 of 4 keer over tijdens de winter periode van 2012 en 2013 (als dit al een winter mag heten) heeft de brommer problemen gehad met de accu welke telkens vervangen werd door Tomos & later het bedrijf Moteo uit Ede.

Of de accu laat het tijdens het rijden ineens afweten en gaat van bijna helemaal vol naar leeg binnen 5 seconden.
Ook gaat de brommer soms op onverklaarbare wijze steeds langzamer rijden tot deze stil staat ondanks dat de accu als vol wordt getoond op het scherm.

November 2013 heeft de brommer het helemaal begeven en wil deze niet meer op contact en zelf niet eens meer van de electrische standaard af.
Via de scooter en direct aan de lader krijg ik geen leven meer in de accu.
De scooter geeft een lege accu aan en een accu waarschuwing als deze aan het stroom zit, maar de lader begint niet te laden en blijft aangeven dat de accu niet geladen hoeft te worden.

Ik mag toch een fatsoenlijke levensduur verwachten van een 3000,- euro kostende brommer ?
Daarbij ik heb zelfs nog wettelijke garantie tot volgende maand.
Ik heb dus direct contact gezocht met mijn dealer en Tomos zelf omdat ik de dealer niet langer tot last wil zijn.

Ik heb eerst gemailed via Tomos.nl, maar kreeg geen antwoord.
Na 3 weken lang gemailed te hebben met Tomos in Slovenie kreeg ik toch de contact gegevens van Moteo Nederland door en werd ik met een kluitje het riet ingestuurd.

Moteo heeft eind 2012 van de vorige importeur/vertegenwoordiger het stokje overgenomen en wil niet anders toezeggen dan dat ze de brommer alweer willen nakijken en herstellen.

Ik heb Moteo gesommeerd mijn scooter terug te nemen en om te wisselen voor een andere, maar dit doen ze niet.
Ze nemen geen scooters terug die voor de datum van overname zijn geleverd aan dealers.

Vervolgens wordt mij na 3 maand mailen en bellen verzocht om toch contact met mijn dealer te zoeken.
Volgens hen moet de dealer hem maar terug nemen en omwisselen als ik dat eis.

Tomos Slovenie verschuilt zich achter de importeur en die schuift het weer af op de dealer.
De dealer is een simpele 2 wielerspecialist en weet onderhand ook niet meer wat er moet gebeuren....

Ik heb geen rechtsbijstand en vanwege mijn Wajong is deze scooter mijn enige vervoersmiddel.... heeft iemand advies ? of het adres van een advocaat die dit pro deo wil oppakken ?

6865 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 7, 2014 om 16:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een ellende met die brommer.

Ik adviseer u om deze vraag nog eens gratis voor te leggen op het volgende forum.

klik HIER

Daar zitten juristen en advocaten die u vast wel verder willen helpen.

Succes!

sw
door swat1500 - Feb 7, 2014 om 20:14
3799 Antwoorden / 0 Vragen

U moet zich inderdaad wenden tot degene die bromfiets geleverd heeft en niet tot de fabrikant of importeur.

re
door regard01 - Feb 11, 2014 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je probleem met de E lite al opgelost?
Ik zit met dezelde problemen en ben aan het procederen?
Idee om dit samen op te pakken?

dbeekman
door dbeekman - Feb 11, 2014 om 15:35
12 Antwoorden / 3 Vragen

Regard01,

Ik heb de dealer Zaterdag op de hoogte gebracht, ik geef ze nog even de tijd om het probleem op te lossen voor ik ze aan ga klagen.
kan je echter contact met me opnemen, ik zou graag eens met je spreken of de problemen die jij hebt gehad en of deze het zelfde zijn als de mijne.

ik vermoede al dat het niet alleen MIJN scooter was, maar een ontwerpfout.