wi
door wieggertkuik May 29, 2011 om 19:56
Auto & vervoer

Tomtom Home

Hallo
Ik heb een tomtom zoals vele nederlanders.
Nu is mijn vraag de volgende.
Als ik de tomtom een update wil geven via tomtom home heb ik iedere keer dezelfde foutmelding.
Ben ik nu de enige of niet?
Als ik de uitleg van de melding wil zien dan krijg ik het volgende.

ERROR: ExceptionWithCustomMessage: Kan de mappen niet maken of wijzigen
Severity: 1105
-
[Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:438
e));
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
4. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
5. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
6. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
7. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


CAUSE: [Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
in chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
|| ((gApplication.settings.isOSMacOSX() && this._prefs.getComplexValue(prefName, CI.nsILocalFile).path.indexOf(".Trash") >= 0)))
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:431
this._tryAndSetFolderPref(key, this._prefToDefaultMap[key]);
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
4. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
5. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
6. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
7. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
8. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


Time: Sun, 29 May 2011 17:31:49 GMT

Snapt U er nog iets van?

MVG
Wieggert kuik

6198 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gijsvogel
door gijsvogel - May 30, 2011 om 00:42
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat voor besturingsprogramma heb je op je PC?

Bij Win7 - 64 bit kun je bijvoorbeeld blijkbaar compatibiliteitsproblemen krijgen, klik hier.

En heb je Tom en tom al gebeld of op hun forum je vraag gesteld?
wellicht dat ze daar jouw vraag/probleem sneller kunnen oplossen.

succes,

rj
door rjw - May 30, 2011 om 08:30
3311 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb regelmatig dezelfde foutmeldingen, zowel op Mac OS X als Windows. Het lijkt dus iets in de applicatie te zijn, onafhankelijk van het OS.

Ik vind TomTom Home trouwens een aanfluiting als je het vergelijkt met de navigatiesystemen die ze leveren. Die horen bij de beste op de markt, en TomTom Home is zo'n beetje de meest crappy app die ik ken.

he
door henk43 - May 30, 2011 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gijsvogel geeft goed advies.
Met de servicedesk van TomTom heb ik erg positieve ervaringen.
Bij een soortgelijk probleem ben ik (langdurig) geholpen door een medewerker die er echt verstand van had.
Contact opnemen is ook mijn advies.
Succes ermee.

ke
door kessel45 - May 30, 2011 om 12:43
75 Antwoorden / 45 Vragen
0

Sorry heb geen antwoord, maar heb hetzelfde probleem.
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de nieuwe kaart die ik gekocht had
niet ge-upload kreeg. Kreeg van Tomtom een mail terug met standaard gegevens
etc. etc. kortom ik ben niet technisch en mn geld is wél geincasseerd terwijl ik nog
met een oude kaart zit te kijken.

langlief
door langlief - May 30, 2011 om 13:04
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste wieggertkuik,
Ik ben prima "op afstand" geholpen door TomTom; zij doen in alle redelijkheid heel veel moeite bij de installatie van een nieuwe kaart. (Ik had problemen met de geheugenruimte, waardoor de installatie niet goed ging).

pino123
door pino123 - May 30, 2011 om 13:05
2775 Antwoorden / 14 Vragen
0

Staat de map op de interne kaart, of de insteek SD-card. Misschien is de insteek SD-Card vergrendeld?

Em
door Emmap - May 30, 2011 om 13:09
162 Antwoorden / 8 Vragen
0

Vraag hulp bij TomTom via hun klantenservice of hoe het heten mag.

Een jaar geleden een probleem gehad met TT van mijn vader, en we zijn zeer correct geassisteerd door hun medewerkers, hoewel het niet eenvoudig was, per keer hulp véél tijd kostte en er door omstandigheden van o.a. geografische afstand in het geheel wel een paar weken over heen gingen.
Het resultaat was: probleem opgelost!

rd
door rdg - May 30, 2011 om 13:37
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bedoeling is dat je de tijdelijke programma's wist.
Door in te tikken bij windows (start, zoeken. %temp%, bij windows 7 direct bij start meneu %temp%


eef op zondag 29 mei 2011, 19:56]Hallo
Ik heb een tomtom zoals vele nederlanders.
Nu is mijn vraag de volgende.
Als ik de tomtom een update wil geven via tomtom home heb ik iedere keer dezelfde foutmelding.
Ben ik nu de enige of niet?
Als ik de uitleg van de melding wil zien dan krijg ik het volgende.

ERROR: ExceptionWithCustomMessage: Kan de mappen niet maken of wijzigen
Severity: 1105
-
[Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:438
e));
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
4. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
5. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
6. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
7. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


CAUSE: [Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
in chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
|| ((gApplication.settings.isOSMacOSX() && this._prefs.getComplexValue(prefName, CI.nsILocalFile).path.indexOf(".Trash") >= 0)))
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:431
this._tryAndSetFolderPref(key, this._prefToDefaultMap[key]);
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
4. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
5. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
6. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
7. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
8. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


Time: Sun, 29 May 2011 17:31:49 GMT

Snapt U er nog iets van?

MVG
Wieggert kuik

gossy
door gossy - May 30, 2011 om 15:27
37 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat je zou kunnen doen is je TT leeg maken en dan opnieuw installeren, even een mailtje naar TT hoe je dat het beste kunt doen.

Mijn oude TT was gecrasht door een virus scanner waardoor deze niet meer werkte, ik heb toen een mailtje gestuurd en kreeg daar op uitleg hoe ik het beste mijn TT weer werkend kon krijgen.

het heeft gewerkt doet het nog steeds.

succes

pi
door pieter12345 - May 31, 2011 om 18:15
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste wiegertkuik

Heb jij nog nooit van een helpdesk gehoord??!!!

Ik vind het jammer, dat je niet eens iets heb geprobeert met de helpdesk van Tom Tom verder te komen, want dan was het al lang opgelost.
Ik heb zelf wel eens problemen veroorzaakt, dat het ding niet werkte, of wat dan ook. Nog nooit ben ik teleurgesteld door helpdesk van Tom Tom.
Zij belden mij zelfs terug, toen mijn bel tegoed niet toereikend was om een en ander op te lossen. (Heb je dat wel eens mee gemaakt?!)
Ik ben uiterst tevreden over Tom Tom.
Hier kunnen andere helpdesk een voorbeeld aan nemen.
Bellen joh, bij deze het nummer van de helpdesk 020-8501007, succes verzekerd.

Bert

börgemeister
door börgemeister - May 31, 2011 om 18:54
506 Antwoorden / 25 Vragen
0

[quote=gijsvogel schreef op maandag 30 mei 2011, 00:42]Wat voor besturingsprogramma heb je op je PC?

Bij Win7 - 64 bit kun je bijvoorbeeld blijkbaar compatibiliteitsproblemen krijgen, klik hier.

En heb je Tom en tom al gebeld of op hun forum je vraag gesteld?
wellicht dat ze daar jouw vraag/probleem sneller kunnen oplossen.

succes,

Inderdaad is het een comptabiliteitsprobleem met windows 7 in 64-bits. Zelf ook comptabiliteitsweergave ingesteld.

Software verwijderen en opnieuw instellen een optie?

ni
door nican52 - May 31, 2011 om 21:50
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ooit een TT geupdate maar later werkte de de TT slechter en starte moeilijk e.d. maar later bleek dat het kwam doordat er tussen de TT en pc een hub zat. Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd problemen waren verdwenen. Wel rechtstreeks aangesloten. Stond op website TT deze oplossing.

rm
door rma070 - Jun 10, 2011 om 04:39
52 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn tomtom en heb nadat ik tomtomhome UIT had gezet de tomtom aangesloten en deze leeg gemaakt

hierna de pc opgetart zodat tomtom home weer werkte en de tomtom aangesloten
tot op heden geen problemen gehad, ook de kaarten staan er weer op die ik had besteld :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rooah
Rooah - Jul 4, 2024 om 12:02
Garantie & verzekeringen

Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan

Beste leden,

Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024. 
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden ... Lees meer

Robert524450
Robert524450 - Jul 4, 2024 om 10:11
Winkels & webshops
Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Ik heb iets verkocht op marktplaats voor € 50,-. Nu forceert Marktplaats.nl mij een ID-verificatie door te lopen voordat het geld uitbetaald wordt. Ik heb dit jaar via 3 advertenties op marktplaats iet verkocht voor in totaal minder dan € 500,- Nu moet ik bij een nieuwe externe partij mijn persooonsgegevens registreren ondankt dat op de website van marktplaats staat dat er een ID-verificatie ... Lees meer

Op
Opgezwolle - Jul 4, 2024 om 23:49
Geldzaken & recht

Verhuurder komt na sleuteloverdracht pas met gebreken

Verhuurder en ik hebben samen een ronde gemaakt door het appartement of alles oke was voor sleuteloverdracht door einde huurperiode. Hier heeft hij alleen aangegeven dat de plinten vastgezet moesten worden. Verder geen op of aanmerkingen gehoord.  Na onze check al de sleutels ingeleverd en achteraf komt die met een waslijst aan punten die gerenoveerd/hersteld moeten worden op mijn kosten. Zoals d ... Lees meer