wi
door wieggertkuik May 29, 2011 om 19:56
Auto & vervoer

Tomtom Home

Hallo
Ik heb een tomtom zoals vele nederlanders.
Nu is mijn vraag de volgende.
Als ik de tomtom een update wil geven via tomtom home heb ik iedere keer dezelfde foutmelding.
Ben ik nu de enige of niet?
Als ik de uitleg van de melding wil zien dan krijg ik het volgende.

ERROR: ExceptionWithCustomMessage: Kan de mappen niet maken of wijzigen
Severity: 1105
-
[Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:438
e));
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
4. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
5. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
6. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
7. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


CAUSE: [Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
in chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
|| ((gApplication.settings.isOSMacOSX() && this._prefs.getComplexValue(prefName, CI.nsILocalFile).path.indexOf(".Trash") >= 0)))
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:431
this._tryAndSetFolderPref(key, this._prefToDefaultMap[key]);
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
4. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
5. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
6. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
7. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
8. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


Time: Sun, 29 May 2011 17:31:49 GMT

Snapt U er nog iets van?

MVG
Wieggert kuik

6192 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gijsvogel
door gijsvogel - May 30, 2011 om 00:42
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat voor besturingsprogramma heb je op je PC?

Bij Win7 - 64 bit kun je bijvoorbeeld blijkbaar compatibiliteitsproblemen krijgen, klik hier.

En heb je Tom en tom al gebeld of op hun forum je vraag gesteld?
wellicht dat ze daar jouw vraag/probleem sneller kunnen oplossen.

succes,

rj
door rjw - May 30, 2011 om 08:30
3308 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb regelmatig dezelfde foutmeldingen, zowel op Mac OS X als Windows. Het lijkt dus iets in de applicatie te zijn, onafhankelijk van het OS.

Ik vind TomTom Home trouwens een aanfluiting als je het vergelijkt met de navigatiesystemen die ze leveren. Die horen bij de beste op de markt, en TomTom Home is zo'n beetje de meest crappy app die ik ken.

he
door henk43 - May 30, 2011 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gijsvogel geeft goed advies.
Met de servicedesk van TomTom heb ik erg positieve ervaringen.
Bij een soortgelijk probleem ben ik (langdurig) geholpen door een medewerker die er echt verstand van had.
Contact opnemen is ook mijn advies.
Succes ermee.

ke
door kessel45 - May 30, 2011 om 12:43
75 Antwoorden / 45 Vragen
0

Sorry heb geen antwoord, maar heb hetzelfde probleem.
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik de nieuwe kaart die ik gekocht had
niet ge-upload kreeg. Kreeg van Tomtom een mail terug met standaard gegevens
etc. etc. kortom ik ben niet technisch en mn geld is wél geincasseerd terwijl ik nog
met een oude kaart zit te kijken.

langlief
door langlief - May 30, 2011 om 13:04
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste wieggertkuik,
Ik ben prima "op afstand" geholpen door TomTom; zij doen in alle redelijkheid heel veel moeite bij de installatie van een nieuwe kaart. (Ik had problemen met de geheugenruimte, waardoor de installatie niet goed ging).

pino123
door pino123 - May 30, 2011 om 13:05
2772 Antwoorden / 14 Vragen
0

Staat de map op de interne kaart, of de insteek SD-card. Misschien is de insteek SD-Card vergrendeld?

Em
door Emmap - May 30, 2011 om 13:09
162 Antwoorden / 8 Vragen
0

Vraag hulp bij TomTom via hun klantenservice of hoe het heten mag.

Een jaar geleden een probleem gehad met TT van mijn vader, en we zijn zeer correct geassisteerd door hun medewerkers, hoewel het niet eenvoudig was, per keer hulp véél tijd kostte en er door omstandigheden van o.a. geografische afstand in het geheel wel een paar weken over heen gingen.
Het resultaat was: probleem opgelost!

rd
door rdg - May 30, 2011 om 13:37
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bedoeling is dat je de tijdelijke programma's wist.
Door in te tikken bij windows (start, zoeken. %temp%, bij windows 7 direct bij start meneu %temp%


eef op zondag 29 mei 2011, 19:56]Hallo
Ik heb een tomtom zoals vele nederlanders.
Nu is mijn vraag de volgende.
Als ik de tomtom een update wil geven via tomtom home heb ik iedere keer dezelfde foutmelding.
Ben ik nu de enige of niet?
Als ik de uitleg van de melding wil zien dan krijg ik het volgende.

ERROR: ExceptionWithCustomMessage: Kan de mappen niet maken of wijzigen
Severity: 1105
-
[Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:438
e));
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
4. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
5. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
6. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
7. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


CAUSE: [Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIPrefBranch.getComplexValue]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: chrome://tthome/content/logic/settings.js :: anonymous :: line 445" data: no]
in chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
Stack:
0. chrome://tthome/content/logic/settings.js:445
|| ((gApplication.settings.isOSMacOSX() && this._prefs.getComplexValue(prefName, CI.nsILocalFile).path.indexOf(".Trash") >= 0)))
1. chrome://tthome/content/logic/settings.js:431
this._tryAndSetFolderPref(key, this._prefToDefaultMap[key]);
2. chrome://tthome/content/logic/settings.js:390
this._ensureFoldersExist();
3. chrome://tthome/content/logic/settings.js:356
this._prefsFoldersObserver.start(this.dataDir);
4. chrome://tthome/content/logic/settings.js:259
this._initMisc();
5. chrome://tthome/content/logic/app.js:39
this.settings.start();
6. chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:45
gApplication.start();
7. function onLoad chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.js:15
gMainWindow.start();
8. function onload chrome://tthome/content/ui/mainwin/mainWin.xul:1


Time: Sun, 29 May 2011 17:31:49 GMT

Snapt U er nog iets van?

MVG
Wieggert kuik

gossy
door gossy - May 30, 2011 om 15:27
37 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat je zou kunnen doen is je TT leeg maken en dan opnieuw installeren, even een mailtje naar TT hoe je dat het beste kunt doen.

Mijn oude TT was gecrasht door een virus scanner waardoor deze niet meer werkte, ik heb toen een mailtje gestuurd en kreeg daar op uitleg hoe ik het beste mijn TT weer werkend kon krijgen.

het heeft gewerkt doet het nog steeds.

succes

pi
door pieter12345 - May 31, 2011 om 18:15
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste wiegertkuik

Heb jij nog nooit van een helpdesk gehoord??!!!

Ik vind het jammer, dat je niet eens iets heb geprobeert met de helpdesk van Tom Tom verder te komen, want dan was het al lang opgelost.
Ik heb zelf wel eens problemen veroorzaakt, dat het ding niet werkte, of wat dan ook. Nog nooit ben ik teleurgesteld door helpdesk van Tom Tom.
Zij belden mij zelfs terug, toen mijn bel tegoed niet toereikend was om een en ander op te lossen. (Heb je dat wel eens mee gemaakt?!)
Ik ben uiterst tevreden over Tom Tom.
Hier kunnen andere helpdesk een voorbeeld aan nemen.
Bellen joh, bij deze het nummer van de helpdesk 020-8501007, succes verzekerd.

Bert

börgemeister
door börgemeister - May 31, 2011 om 18:54
506 Antwoorden / 25 Vragen
0

[quote=gijsvogel schreef op maandag 30 mei 2011, 00:42]Wat voor besturingsprogramma heb je op je PC?

Bij Win7 - 64 bit kun je bijvoorbeeld blijkbaar compatibiliteitsproblemen krijgen, klik hier.

En heb je Tom en tom al gebeld of op hun forum je vraag gesteld?
wellicht dat ze daar jouw vraag/probleem sneller kunnen oplossen.

succes,

Inderdaad is het een comptabiliteitsprobleem met windows 7 in 64-bits. Zelf ook comptabiliteitsweergave ingesteld.

Software verwijderen en opnieuw instellen een optie?

ni
door nican52 - May 31, 2011 om 21:50
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ooit een TT geupdate maar later werkte de de TT slechter en starte moeilijk e.d. maar later bleek dat het kwam doordat er tussen de TT en pc een hub zat. Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd problemen waren verdwenen. Wel rechtstreeks aangesloten. Stond op website TT deze oplossing.

rm
door rma070 - Jun 10, 2011 om 04:39
52 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn tomtom en heb nadat ik tomtomhome UIT had gezet de tomtom aangesloten en deze leeg gemaakt

hierna de pc opgetart zodat tomtom home weer werkte en de tomtom aangesloten
tot op heden geen problemen gehad, ook de kaarten staan er weer op die ik had besteld :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer