door wilcop Jan 25, 2012 om 13:53
Auto & vervoer

Transactie

krijg eenmaal per jaar 139.euro pensioen van uit belgie, via de ingbank'.
dit jaar stopte de ingbank er mee en gaf het in handen van een engelse bank (zonder mij in kennis te stellen), jpmorgan bank of engeland, die stuurde mij een check die ik bij de abnamro bank heb afgegeven.
twee weken later kreeg ik de volgenden transactie,s te zien.
check 139 euro.
bij 109 euro
af jpmorganbank 47,28.
over 61.72 euro.
dus deze transactie kost mij 77,28 euro.
kan dit zo maar??

935 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2012 om 14:02
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, niet te geloven maar waar. Zowel de Engelse als Nederlandse, in dit geval ABNAMRO bank berekenen kosten door. En dat mag ook nog zomaar. Krijg n.l. zelf pensioen uit Engeland en mis behoorlijk wat inkomsten daardoor.

iv
door ivanvliet - Jan 25, 2012 om 14:09
32 Antwoorden / 3 Vragen

nee dat klopt niet
als er bij het overmaken van bak naar bank iban en bic code word gebruikt zijn er GEEN kosten

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2012 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wie heeft er nou gelijk ?????

wi
door wilcop - Jan 25, 2012 om 14:20
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=ivanvliet schreef op woensdag 25 jan 2012, 14:09]nee dat klopt niet
als er bij het overmaken van bak naar bank iban en bic code word gebruikt zijn er GEEN kosten

via de ingbank kreeg ik een giro check dus via het postkantoor te innen, dit jaar zijn zij er mee gestopt, en stuurde mij een engelse check die nergens te innen was via jpmorgan uit londen.

alleen als het pensioenfonds het bedrag op mijn rekening stort krijg ik het volle bedrag, maar het pensioenfonds uit belgie werkt er niet aan mee.

vladja
door vladja - Jan 25, 2012 om 14:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Drie dubbe post.

Dit is reeds uitgebreid aan de orde geweest

Klik en lees hier de reeds gegeven adviezen, commentaren, etc....

.[/url].

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 25, 2012 om 14:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

soms is een rekening in land van pensioen houden goedkoper en via internet bankieren kun je het vaak opnemen.

Ook via Pinpas kun je vaak voordelig in buitenland wat nu Nederland zal worden voordeliger pinnen dan overboeken...

Hoeveel een bank en pinpas kosten is per Bank en Land sterk verschillen maar gezien de genoemde bedragen denk ik dat U met een extra rekening in België openen het voordeligste is.

vladja
door vladja - Jan 25, 2012 om 15:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 25 jan 2012, 14:58]soms is een rekening in land van pensioen houden goedkoper en via internet bankieren kun je het vaak opnemen.

Ook via Pinpas kun je vaak voordelig in buitenland wat nu Nederland zal worden voordeliger pinnen dan overboeken...

Hoeveel een bank en pinpas kosten is per Bank en Land sterk verschillen maar gezien de genoemde bedragen denk ik dat U met een extra rekening in België openen het voordeligste is.

Als je de 26 adviezen bij de eerdere vraag gelezen had, had je kunnen zien dat die suggestie al vrij snel gegeven was als mogelijke oplossing.

Vladja