li
door linda0112 Mar 6, 2007 om 19:17
Auto & vervoer

Tweede hands auto met gebreken

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe auto gekocht via internet. Ben er langs gegaan en de auto getest en hij deed het op dat moment goed voor een auto uit 1989. Een paar dagen later wou ik met de auto wegrijden en hij deed opeens raar. Hij wou niet meer in de 1 en als hij erin zat ging hij er ook vanzelf weer uit. Nu blijkt dat de versnellingsbak kapot is en dat ik eigenlijk niks meer heb qua waarde.

Heb ik nog enig recht? Deze particuliere verkoper is niet eerlijk geweest en heeft deze gebreken niet gemeld.

Alvast Bedankt Linda

469 8 Rapporteer

astoria
door astoria - Mar 6, 2007 om 19:42
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Linda. Helaas mag je hopen op wat coulange en fatsoen van de verkoper .b

labswans
door labswans - Mar 6, 2007 om 19:43
1918 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft helaas nergens recht op. De koop is bij een particulier gedaan. U heeft een testrit gedaan uit voorzorg ivm enige gebreken. daar heeft u niks gemerkt en heeft de vernsellingsbak het goed gedaan. Nu een paar dagen heeft u een mankement aan de auto mbt de versnellingsbak. Dit is op zijn hollands gezegd vette pech voor u. Hier kan de verkoper niets aan doen.Hij heeft in goede trouw u iets verkocht. Had iemand meegenomen om hem op een brug te zetten , wie weet was u dan wel iets te weten gekomen. Voor een auto van 18 jaar oud kan u verwachten dat er iets mis mee kan zijn kwa versnellingsbak , dynamo of startmotor. Bij testen is er niks gevonden dus de verantwoording ligt bij u.

labswans

astoria
door astoria - Mar 6, 2007 om 19:47
362 Antwoorden / 55 Vragen

lang verhaal Mosterd na de maaltijd B

sleutelaar
door sleutelaar - Mar 7, 2007 om 07:58
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Linda

Vervelend dat je na 2 dagen al met problemen komt te zitten

Om een lang verhaal kort te maken,

probeer eens in de  1ste versnelling te zetten met de motor uit koppeling intrappen vast houden motor starten en dan zachtjes proberen weg te rijden kijken of dit dan wel gaat

soms komt de versellingshandel aan de bak niet in de juiste positie door versleten ophang rubbers aan de bak

laat je nog iets van je horen ?

groeten van de sleutelaar

grindweg
door grindweg - Mar 10, 2007 om 14:04
2308 Antwoorden / 28 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

als men een gebruikte koopt neem altijd een kennis mee met verstand van auto s.of laat hem keuren door dekra of eigen garage

li
door linda0112 - Mar 10, 2007 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou even laten weten dat ik in mijn recht sta.
Ben namelijk naar de rechtswinkel gegaan en heb gevraagd
wat de mogelijkheden zijn. Ze vertelden mij dat ik grote kans
had om te winnen (bw 6:47), als ik een procedure start.
Alleen heb ik er vanaf gezien ivm dreigementen van de verkopers.

Iedereen wel bedankt voor de reactie.

an
door andreas08 - Mar 25, 2007 om 11:06
15 Antwoorden / 0 Vragen

als u een auto wilt kopen ga dan voor dat u hem gekocht heeft ook eens langs bij een dealer zij kennen deze auto veel beter en als u om een aankoopkeuring vraagt weten ze wel op welke dingen ze moeten letten het kost een paar centen maar u weet meer over de auto

ed
door edking - Apr 15, 2007 om 23:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik nog enig recht? Deze particuliere verkoper is niet eerlijk geweest en heeft deze gebreken niet gemeld.

1. het lijkt me niet dat je ervan uit kunt gaan sterk te staan in een rechtzaak als je bij een particulier iets koopt. 2. een koper heeft zelf een onderzoeksplicht. 3. auto is uit 1989, wat kun je logischerwijs verwachten ??