de
door deuveren Feb 21, 2004 om 21:39
Auto & vervoer

Tweedehands versnellingsbak

Ik heb op 7 februarie 2004 een tweedehands versnellingsbak van een volkswagen Polo 1.4TDI uit het jaar 2001 aangeschaft bij het bedrijf Gryspeerdt Patriek in Hooglede Belgie voor een bedrag van 625 euro inclusief 3 mnd garantie.Deze meneer verzekerde mij ervan dat deze versnellingsbak in goede staat verkeerde en hij zou dat moeten weten want volgens zijn internetsite is deze meneer een volkswagen specialist.Nu heeft een volkswagenmonteur deze versnellingsbak onder mijn auto gemonteerd en kwam tot de ontdekking dat deze aan de onderkant was gescheurd en niet meer in de achteruitversnelling ging en dat het goede schakelmechanisme eruit was gehaald en er een oude terug in is gezet.Vervolgens heb ik meneer Gryspeerdt gebeld en hij verklaarde dat hij dat kon maken terwijl onze volkswagen monteur melde dat deze niet meer te repareren is.Uiteindelijk zou ik dan nog een slechtere versnellingsbak hebben als mijn oude die kapot was.Ik vind dus dat ik de versnellingsbak moet kunnen terugbrengen en mijn geld terug moet krijgen maar daar is meneer niet mee eens.Meneer beloofde vervolgens terug te bellen maar deed dit niet en zodoende heb ik hem tot drie maal toe teruggebeld maar meneer Gryspeerdt gooide de hoorn erop ook heb ik diverse malen emails verstuurt maar krijg deze gewoon weer retour.Nu zit ik met mijn handen in het haar en weet niet meer wat ik moet doen en hoop dat u mijn advies kunt geven.

737 2 Rapporteer

bullpower
door bullpower - Apr 16, 2004 om 12:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

k zal gewoon langs gaan en hem confronteren met het probleem en ook wijzen op de garantie.
andes kan je natuurlijk kijken of het rendabel is om juridische stappen te nemen voor dit bedrag..

sterkte rene

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:48
22 Antwoorden / 1 Vragen

Nu krijg je een nieuw probleem.
De handelaar zit in belgië jij bent nederlander. Zat de handelaar bij een bond of vereniging aangesloten die de garantie waarborgd zoals de bovag dat in nederland doet. Ga nu of hij aangesloten zit bij een bond en probeer het eerst daar. En dan komt het volgende: heb je zwart op wit staan dat hij jou garantie heeft gegeven??!! Anders heb je geen enkel bewijs en wordt je ook door de rechter teleurgesteld.