door wielverbeet Nov 18, 2010 om 19:21
Auto & vervoer

Update tomtom

Ik heb sinds 2 jaar een TomTom One West Europa.
Wat is de voordeligste manier om deze te updaten?
Een kaart kopen of een abonnement nemen of wellicht een nieuwe TomTom kopen?
Of is er een andere optie?

30248 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 18, 2010 om 19:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Lijkt het niet handig om eerst eens uit te zoeken of er wat te up daten is?
Tom Tom geeft namelijk niet zo'n beste service en al helemaal geen hulp.
Dus zoek eens op het www om te zien of uw type nu nog wel te up daten is.

Succes, poltol

f.weele
door f.weele - Nov 19, 2010 om 12:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

je kunt je tom tom updaten met "Map Shares". Hiermede breng je correcties aan op je eigen kaart en profiteer je gratis van de duizenden correcties die andere
TomTom-gebruikers dagelijks aanbrengen (www.tomtom.com/maps). Je moet daarvoor wel je tomtom aansluiten op je pc met de eventueel bijgeleverde mini-usb>usb kabel. Zet de tomtom aan en de rest spreekt eignelijk vanzelf. Je krijgt ook nog een melding te zien van TomTom of je de kaart wilt updaten met nieuwe gegevens van TomTom zelf. Dit kost iets van € 9,95 per maand. Ik doe alleen maar de mapshares die gratis zijn, omdat ik mijn tomtom weinig of nooit gebruik. Dus afhankelijk hoe vaak je op de weg zit en jeTomTom daadwerkelijk nodig hebt.
Er zijn ook nog meer mogelijkheden zoals het downloaden van een complete gebruiksaanwijzing en andere gratis diensten. Je zal dit zelf moeten bekijken wat
interessant voor je is. Als je de TomTom aansluit op je pc, dan wordt deze ook gelijk opgeladen.
veel succes en m.vr.gr.

wi
door wielverbeet - Nov 19, 2010 om 19:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 19 nov 2010, 12:41]je kunt je tom tom updaten met "Map Shares". Hiermede breng je correcties aan op je eigen kaart en profiteer je gratis van de duizenden correcties die andere
TomTom-gebruikers dagelijks aanbrengen (www.tomtom.com/maps). Je moet daarvoor wel je tomtom aansluiten op je pc met de eventueel bijgeleverde mini-usb>usb kabel. Zet de tomtom aan en de rest spreekt eignelijk vanzelf. Je krijgt ook nog een melding te zien van TomTom of je de kaart wilt updaten met nieuwe gegevens van TomTom zelf. Dit kost iets van € 9,95 per maand. Ik doe alleen maar de mapshares die gratis zijn, omdat ik mijn tomtom weinig of nooit gebruik. Dus afhankelijk hoe vaak je op de weg zit en jeTomTom daadwerkelijk nodig hebt.
Er zijn ook nog meer mogelijkheden zoals het downloaden van een complete gebruiksaanwijzing en andere gratis diensten. Je zal dit zelf moeten bekijken wat
interessant voor je is. Als je de TomTom aansluit op je pc, dan wordt deze ook gelijk opgeladen.
veel succes en m.vr.gr.[quote=wielverbeet schreef op donderdag 18 nov 2010, 19:21]Ik heb sinds 2 jaar een TomTom One West Europa.
Wat is de voordeligste manier om deze te updaten?
Een kaart kopen of een abonnement nemen of wellicht een nieuwe TomTom kopen?
Of is er een andere optie?

poltol
door poltol - Nov 19, 2010 om 19:51
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik ben dus wel heel benieuwd of het up-daten gaat lukken.
Laat u dat nog weten a.u.b ?

Vr.gr. poltol

f.weele
door f.weele - Nov 20, 2010 om 10:36
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hallo poltol, het zou moeten lukken, bij mij werkt het ook.
ik hoop dat wielverbeet het even terugmeldt.
groetje

=poltol schreef op vrijdag 19 nov 2010, 19:51: Hallo,

Ik ben dus wel heel benieuwd of het up-daten gaat lukken.
Laat u dat nog weten a.u.b ?

Vr.gr. poltol

ms
door msahc - Apr 8, 2011 om 21:03
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dure bedoening hé mensen?
Onlangs de flitspalen gedownload (updates) voor 10€ ipv 30 €
Die kortingen zouden ze op de kaarten ook eens mogen geven.
Nu betaal je 30€ elk jaar. Sla je een jaar over betaal je 80 € om niet verloren te rijden in of door de nieuw aangelegde wegen.

Schande.

Msahc www.ahc.be