Valse mail van de NS kost veel geld.
Begin december een mail van de NS gekregen, die er bedriegelijk echt uitzag, voor 2 gratis treinkaarten.Na het beantwoorden van een paar vragen omtrent vertraging, werd gevraagd je 06 nr door te geven om daar de code van de 2 kaarten naar toe te sturen. Helaas heb ik dit gedaan en nu blijkt dat het me iedere keer € 3.-- per sms kost, die ze me regelmatig sturen via de naam 7090-Netsize-300. Geregeld gekeken bij My t-mobile om te kijken of er kosten waren gemaakt. Tot gisteren niet, maar vandaag zag ik tot mijn schrik dat er € 39.-- aan kosten voor deze diensten waren berekend. Gelijk via Mij t-mobile laten blokkeren, maar hoe krijg ik die € 39.-- terug????
Het zijn internetcriminelen en daar is vaak weinig aan te doen, niet anders dan héél goed opletten wat u doet. Maar u bent niet de enige hoor, ga maar eens googelen.
Klik * hier * ook eens en mogelijk is er wel wat aan te doen.
U kunt ook een papieren verzoek (jaja, dat bestaat nog...) indienen bij T-Mobile, klik daar voor * hier *.
Waarom zou de NS jou 2 gratis treinkaarten aanbieden? Als iemand jou op straat zomaar uit het niets iets aanbiedt, vertrouw je die persoon dan ook op z'n blauwe ogen?
Die € 39. krijgt u doodleuk niet meer terug, tenzij u honderden € ros aan advocaatkosten wil maken.
Valt jammer genoeg weinig meer aan te doen.
Als tip : Download de " opgelicht " app voor dagelijkse
waarschuwingen voor deze oplichterspraktijken
Mij is hetzelfde overkomen met een nepactie van AH. Mijn provider heeft dat keurig opgelost:
sms STOP (hoofdletters!) naar 7090. Je krijgt dan een bericht terug, dat ze je nummer verwijderen. Dan bel je je provider om betaal-sms te laten blokkeren.
Als de provider net zo klantgericht is als de mijne, krijg je ook nog je geld terug.
Succes,
Dia Berends
Dit topic gaat over een ontvangen MAIL, da's wat anders dan een SMS.
Topantwoord
Er is een heel oud gezegde: Niemand geeft iets voor niets!!!!! Een van de eerste lessen die wij van onze ouders meekregen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer