jo
door jos2006 May 25, 2011 om 14:22
Auto & vervoer

Veluxraam met kuren

Mijn Velux dakraam vertoont sinds kort kuren. Ik kan zien dat de afstandsbediening en het ontvangertje met elkaar communiceren. Bij het indrukken van een willekeurige toets licht het blauwe signaallampje op. Het signaal wordt echter niet consequent omgezet in een opdracht het raam te openen of te sluiten. De ene dag werkt alles perfect en de volgende dag is het weer mis. Wie weet er raad? Vervanging van de electronica is vrij kostbaar.

6061 11 Rapporteer

lottesanne
door lottesanne - May 26, 2011 om 08:18
438 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien nieuwe batterijen in de afstandsbediening?

jo
door jos2006 - May 26, 2011 om 10:27
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=lottesanne schreef op donderdag 26 mei 2011, 08:18]Misschien nieuwe batterijen in de afstandsbediening?

Bedankt voor de tip. De batterijen zijn vernieuwd. Bij lege batterijen zou er een mededeling op het display moeten staan: "low battery".

lottesanne
door lottesanne - May 26, 2011 om 20:24
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is. Suc6.

jo
door jos2006 - May 26, 2011 om 21:35
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=lottesanne schreef op donderdag 26 mei 2011, 20:24]Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is. Suc6.

Ik bedoelde te zeggen dat de batterijen in de afstandsbediening vernieuwd zijn maar het euvel niet over is.
Sorry voor de onduidelijheid.

pa
door pappakraai - May 27, 2011 om 14:46
24 Antwoorden / 0 Vragen

stel je vraag eens in de relevante categorie?
wat heeft een velux dakraam met vervoer te maken?
lijkt mij meer huis & tuin

we
door weaselbrain - May 27, 2011 om 21:14
8 Antwoorden / 0 Vragen

bel eens met Velux in de Meern, de importeur voor Nederland die hebben vast wel een oplossing.

tenormin
door tenormin - May 28, 2011 om 13:36
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pappakraai schreef op vrijdag 27 mei 2011, 14:46]stel je vraag eens in de relevante categorie?
wat heeft een velux dakraam met vervoer te maken?
lijkt mij meer huis & tuin

Waar heeft U het nu over?

edwardus
door edwardus - May 28, 2011 om 20:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@bridgen: de vraag is in een verkeerde categorie gesteld, een beetje zoals bij de bakker vragen om een tube tandpasta, beantwoorders die evt. iets van elektrische dakramen iets afweten zullen niet zo snel in de rubriek Auto & Vervoer op zoek gaan naar een vraag over dakramen.

tenormin
door tenormin - May 28, 2011 om 20:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 28 mei 2011, 20:26]@bridgen: de vraag is in een verkeerde categorie gesteld, een beetje zoals bij de bakker vragen om een tube tandpasta, beantwoorders die evt. iets van elektrische dakramen iets afweten zullen niet zo snel in de rubriek Auto & Vervoer op zoek gaan naar een vraag over dakramen.

Had auto & vervoer over het hoofd gezien, bedankt voor verwijzing en sorry pappakraai over mijn domme opmerking.

jo
door jos2006 - May 28, 2011 om 21:26
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=pappakraai schreef op vrijdag 27 mei 2011, 14:46]stel je vraag eens in de relevante categorie?
wat heeft een velux dakraam met vervoer te maken?
lijkt mij meer huis & tuin

Wat een opwinding. Ik heb de vraag abusievelijk in de verkeerde rubriek geplaatst. Onmiddellijk na de ontdekking van deze "gruwelijke" vergissing plaatste ik de vraag ook in huis&tuin.
Hopenlijk komen van die kan wel bruikbare oplossingen.

te
door terpstra - May 30, 2011 om 01:17
174 Antwoorden / 5 Vragen

Jos 2006. U krijgt wel heel bijzondere antwoorden.
Uw probleem is een contact overgang storing. Het woord eenvoudig heb ik maar achterwege gelaten. Dat is theoretisch simpel. Praktisch zeer moeilijk op te lossen.
U kunt contakt sprae gebruiken . dat kan soms werken, maar heeft ook geen geleidend vermogen. De welles -niet storing is gevoelig voor temperatuur en luchtvochtigheid. De reden waarom hij af en toe wel werkt.
Mijn advies. Reinig de batterij kontakten. Niet aanraken met de handen.
Reinig de stekerverbinding met kontakt reiniger Werkt het ,afblijven. Werkt het niet,
reinig met remmenreiniger.
Een beter manier is met een gummetje ( ook wel stuf) genoemd. Maar bij pennen kom je er niet bij. Ik wens u sterkte en succes. Groet, H.