st
door stellag May 22, 2006 om 14:49
Auto & vervoer

Vernielingen aan scooter te verhalen?

Scooter van mijn zoon is ten prooi gevallen van vandalen in Hoogvliet. Daders zijn niet met zekerheid aan te wijzen. Aangifte gedaan bij de politie Regio Rijnmond. Hij is WA verzekerd.

Is er een instantie die hem zou kunnen bijstaan om de reparatie kosten van de schade te dekken? Hij is 17 en voldoet aan alle regels die aan het scooter rijden zijn verbonden.

Bedankt alvast voor advies. Stellag.

5421 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 22, 2006 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op onderstaande link.

http://www.slachtofferhulp.nl/

Vladja

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarborgfonds keert alleen uit voor schades die met of door een motorvoertuig veroorzaakt zijn en dan uitsluitend indien aan gestelde voorwaarden wordt voldaan.

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas maak je meestal niet veel kans schade te verhalen als de veroorzakers onbekend zijn.

Ik had nog gekeken bij het waarborgfonds motorrijtuigen (waaronder scooter volgens mij ook valt, al spreken ze alleen over auto schade )maar zoals te lezen keren zij niets uit bij vandalisme

----Schade door vandalisme wordt niet door ons vergoed. Onder vandalisme verstaan wij: het leksteken van banden, aftrappen van spiegels, over de auto heenlopen. Eigenlijk alles wat met opzet door een persoon veroorzaakt is. -----

Succes,

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Intussen is de dader wel bekend. Wat kan het  Waarborfonds voor mijn zoon (17) doen?

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel WAARBORGFONDS.

Kan ik zelf contact opnemen met dat fonds?

Alsvast bedantk voor het advies.

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat het antwoord van tonieboy in dit geval het juiste antwoord is.

Het waarborgfonds wordt gevoed door de in nederland afgesloten autoverzekeringen.

Maar u kunt altijd het waarborgfonds bellen.

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas voor uw zoon maar op de site van het waarborgfonds staat dat alleen schade wordt vergoed indien veroorzaakt door een motorvoertuig!

www.wbf.nl

ve
door verwijderd - May 23, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al vermeld doet het waarbogfonds niets in  geval van vandalisme.

Nu de dader bekend is heeft u wel een kans, er ligt naar ik aanneem een aangifte tegen hem, ik zou informeren nu bij slachtoffer-hulp hoe nu verder te gaan.

Ik denk dat u de dader aansprakelijk moet gaan stellen, ik weet niet of dit gebeuren moet via zijn verzekering of een advocaat maar daar zal bureau slachtoffer hulp u wel de weg in kunnen wijzen, waarschijnlijk zal de politie u ook aanwijzing/tip geven de schade bij de dader te verhalen.

Succes.

ve
door verwijderd - May 24, 2006 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey, bedankt voor de reacties. De zaak loopt intussen met politie aangifte, die gisteren in Hoogvliet is gedaan. Hopen maar dat het resultaat op zal leveren want er zijn nogel wat kosten aan het ongelukkige gebeuren verbonden. Het bureau slachtoffer hulp zal ik ook nog proberen. Bedankt nogmaals. Groeten. SG.

ve
door verwijderd - May 26, 2006 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stellag,

Vorig jaar kwam de politie bij mij aan de deur. Het zijscherm + de motorkap van mijn auto waren beschadigd, hetgeen kwam door een vechtpartij. Deze vechtpartij bestond uit z'n 10 Turkse mannen. De politie heeft de mannen meegenomen voor verhoor en een is per ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd. Bij de politie moest ik schriftelijk naam en adres van de dader zien te krijgen. Na vele brieven naar de politie kreeg ik na acht maanden het antwoord van de politie, dat het een vechtpartij betrof waarbij een persoon tegen mijn voertuig was geduwd. Na onderzoek is het niet bekend geworden wie deze persoon tegen mijn auto heeft geduwd. Onbegrijpelijk, want de hele buurt kende de dader van gezicht. Mijn schade was euro 1.009,73. Nu ben ik gelukkig all-risk verzekerd, maar dat houdt wel in, als ikzelf binnen een jaar een schade veroorzaak, ik een terugval heb van mijn 75% no-claim.

Het Waarborgfonds is, zoals hierboven al geschreven, niet voor deze schades.

Ik hoop dat het voor je zoon beter afloopt. Succes

Astrid