sj
door sjaloom1960 Feb 28, 2012 om 22:36
Auto & vervoer

Vieze soort chemische lucht in de slaapkamer.

Ik ruik sinds de zomer een vieze soort chemische lucht in de slaapkamer.
Het is zo'n indringende lucht, dat ik er wel vaker wakker van word.
Ik ben de enige die het ruik, mijn man ruikt niks.
Verklaart me voor gek...
We wonen hier nu ruim 1 jaar, maar ik ruik het pas sinds de zomer.
van alles geprobeerd, dingen in en uit kamer...
Stroomblok vervangen, elektrische deken eraf enz enz.
Toen dacht ik dat het in 2 sierkussentjes zat...
die stonken ook zo, maar alleen ik rook het.
Ik opgelucht...
Na een paar dagen begon het weer!
Ik heb zelfs gedacht aan mijn eigen lichaamslucht, maar kan het niet beoordelen, mijn man ruikt niks.
Porieën misschien...enz
Medicijngebruik??? Geen idee!
Heeft iemand een soortgelijke situatie? Help?
Sjaloom ;)

14101 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2012 om 23:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo sjaloom, als niemand anders het ruikt is het heel misschien toch iets, je weet maar nooit, lichamelijks. Misschien kun je of huisarts of beter nog een KNO arts raadplegen? Het zou eventueel wel medicijngebruik kunnen zijn, maar dit zou dan een vrij nieuw medicijn moeten zijn (normaal gesproken). Ga dus eerst het lichamelijke "uitsluiten" voor je zelf ook "stapel" wordt. Veel succes.

jantje7
door jantje7 - Feb 29, 2012 om 13:27
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Is er in de slaapkamer een aansluiting om een wastafel te plaatsen of is er al een wastafel aanwezig?
Rioolgas geeft ook een irritante geur. Mogelijk eens in die richting zoeken? (Droge zwanenhals)

Jantje

ja
door jannet1977 - Feb 29, 2012 om 13:29
64 Antwoorden / 0 Vragen

Of het nu lichamelijk is of niet het blijft vervelend als je er zelfs wakker van wordt.

Helpt het ook niet als je het beddengoed en hoofdkussen uitwast? Is het dan ook niet een paar dagen/nachten over? En heb je al eens het beddengoed met een ander wasmiddel gewassen?

Als alles gewassen is en je blijft het ruiken dan is het een idee om eens naar de huisarts te gaan.

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2012 om 13:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Vrouwen hebben over het algemeen een beter reukvermogen dan mannen. En enkele dagen per maand zelfs veel beter. Dus dat u het ruikt en u man niet dat kan heel goed. Niets vreemd aan.
Heeft u een nieuw matras? Die ruiken echt maandenlang naar insectenverdelger die ze tijdens het transport krijgen toegediend. Flink, rechtopstaand, van beide kanten luchten is de enige oplossing
Of sommige wasmiddelen cq wasverzachter hebben ook een sterk chemische geur, zoals Robijn. Zo sterk dat ze bij mij zelfs als insectenverdelger werken.
Probeer eens aan ander, wellicht ongeparfummeerd, wasmiddel zonder wasverzachter.

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2012 om 13:33
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Of een wietkwekerij in de buurt....

zwemmer
door zwemmer - Feb 29, 2012 om 13:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik denk eerder aan medicijnen die eventueel 's avonds ingenomen/toegediend worden. Ik ken het verschijnsel een beetje van neusdruppels maar dat mondt eerder uit in een vieze smaak in de keel. Overtuigd ben ik niet van deze ingeving maar misschien kom je zo op een spoor dat je verder brengt. Heb je overigens misschien een insectenbestrijdend middel gebruikt of aangebracht in de slaapkamer?

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2012 om 14:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haagee schreef op woensdag 29 feb 2012, 13:15]Misschien helpt een psychiater?

Als haar man het niet ruikt, denk ik niet dat een psychiater het kan ruiken.
Niet zo snel "het zit tussen de oren" conclusies trekken, want daar komt uw opmerking wel op neer.

zwemmer
door zwemmer - Feb 29, 2012 om 15:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heeft Feya daar al niet iets over gezegd, ja toch?

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2012 om 15:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 29 feb 2012, 15:01]Heeft Feya daar al niet iets over gezegd, ja toch?

fijn dat je het ruikt.

ri
door rivierenland - Aug 5, 2014 om 19:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo , wij hebben in het huis ook al jaren last van een chemische lucht. gelukkig ruiken mijn volwassen kinderen het ook. met vochtig weer (mist) en bij meer wind is de last erger. De lucht hangt ook achter de schuine kant. loop ik buiten komt dezelfde vieze geur uit de roosters van de spouwmuur. wij denken aan een kapotte leiding ergens in de grond. het ruikt niet direct naar riool maar ik denk toch rioolgas. Zou dat te meten zijn? Wij wonen wel kort bij een grote waterplas?????