fo
door fordfiesta Nov 10, 2008 om 10:50
Auto & vervoer

Vormfout op een boete

Goededag iedereen!

Ik een student van 19 ben gister aangehouden. Ik en me vriendin waren een dagje uitgeweest en opweg naar huis! Nu is er dicht bij ons in de buurt de weg afgesloten wegens werkzaamheden. Er ligt asvalt op en we konden er gewoon rijden ( bord omzeilen ). Natuurlijk heb ik mij snelheid aangepast naar 40 ( waar ik officieel 80 mag ). Aan de eind van de weg... jahoor daar stonden ze dan. Er stonden ook al een paar auto's voor me en ik moest ook aan de kant! Boete, 60 euro!

Nu het volgende :

Ze vroegen niet om mijn papieren. Rijbewijs was voldoende. Meneer de agent heeft notabene voor mijn auto gestaan om me kenteken te noteren! Wat doet die vervolgens. Schrijft op bij rubriek MERK dat ik een Peugot rij! Het is echter een ford fiesta cheers. Dus waar hij de Peugot in ziet...geen idee. Nu heeft die ook geen kleur ingevult!

Het geen wat klopt is dus het Kenteken en mijn gegevens ( wat ik dus zelf opgenoemd heb!)

Nu is voor mij 60 euro echt ape veel geld, en ja ik mag dan misschien fout zijn geweest maar ik was geen gevaar op de weg ( want er waren op dat moment een werkzaamheden ) Nu zie ik het als volgt... ik word gestraft...krijg gelijk op me flikker, nu maken hun een fout!!! Kan ik op 1 of andere manier een tegemoetkoming krijgen! OF hun laten bewijzen dat ik het daadwerkelijk was ( er staan namelijk geen gegevens zoals sofinummer op mijn bekeuring ).

Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven want ik zeg nog altijd GA BOEVE VANGEN!!!!! Ik doe niemand kwaad!

Mensen alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik hoop dat we er met z'n allen uitkomen! Zoja dan koop ik liever voor die 60 euro koffie en gebak voor ons allemaal haha!

Groeten,

Roel

3672 12 Rapporteer

na
door namliam - Nov 10, 2008 om 10:59
99 Antwoorden / 7 Vragen

<< Dubbel post >>

fo
door fordfiesta - Nov 10, 2008 om 11:32
8 Antwoorden / 2 Vragen

haha ja boefjes pakken ze altijd aan.

voor de grote jongens zijn ze bang

Sparen doe ik zeker wel....wil alleen me poen terug zien te krijgen... heeft u een idee?

gr

roel

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 10, 2008 om 11:42
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Wat dacht u van een paar extra uren gaan werken.

Helaas.

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 10, 2008 om 11:51
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als ik u was zou ik die 60,- euro toch maar vast gaan sparen voor alle zekerheid.

Vele kleine boefjes brengen ook een hoop op.

succes er mee.

johanpc
door johanpc - Nov 10, 2008 om 11:59
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk zijn ook die grote jongens met een verkeers overtreding die niet bestraft werd begonnen.

to
door ton079 - Nov 10, 2008 om 13:46
27 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat wordt gewoon dokken. Vormfouten in bekeuringen bestaan niet. Een vergissing in een bekeuring is door een verbalisant zo gemaakt maar ook zo weer hersteld.
Het is niet de auto, die de overtreding pleegt, maar jijzelf en die gegevens heeft de politie genoteerd.

Overigens, je hoeft niet altijd een gevaar op de weg te zijn om fout te zijn. Je bent nu dom geweest en daar wil je onderuit zien te komen. Jammer, maar dat wordt een dagje minder uitgaan...

fo
door fordfiesta - Nov 10, 2008 om 14:00
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hey hallo

Ja het was dom! Nu hoorde ik van een vriend van mij dat er een bod stond dat de weg afgelopen vrijdag gereed moest zijn. Nu ga ik vanavond even kijken of dat daadwerkelijk zo is! Zal ik er dan iets mee kunnen doen! Goed heb ik hem niet gezien maar ik kom er liever onderuit dan dat ik betaal! logies ofniet???? Of ben ik nou de enige!... Het is niet dat ik oom agent z'n huid vol loop te schelden waneer ik aangehouden word maar toch heb ik het geld in me zak!

to
door ton079 - Nov 10, 2008 om 14:32
27 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk snap ik, dat je je centjes liever aan iets anders uitgeef en als er een mogelijkheid is om er onder uit te komen, moet je dat ook niet nalaten. Dat is wel duidelijk, maar ik ben bang dat je in dit geval weinig kans maakt, tenzij er werkelijk geen bord stond.
Wat je wel kunt proberen: ALS er een bord stond, moet het een geslotenverklaring voor alle verkeer zijn en de verbalisanten moeten gezien hebben, dat je dat bord genegeerd hebt. Is dat niet het geval (b.v. bocht in de weg), dan kunnen ze m.i. geen ambtsedig verbaal maken, dat je dat bord genegeerd hebt (immers, je auto zou daar al gestaan kunnen hebben voordat het bord geplaatst werd).

tigertje
door tigertje - Nov 10, 2008 om 14:58
402 Antwoorden / 0 Vragen

Punt 1: je was kennelijk in overtreding. Als dat, volgens jou, niet zo was kun je de boete aanvechten

Punt 2: de kleur en het merk auto zijn niet terzake doende in de vorm van overtreding die je beging. Hier kun je je dus niet op beroepen.

Punt 3: zelfs al zou de agent je naam of andere persoongegevens fout hebben ingevuld dan nog moet je die boete betalen. Ik weet dit uit eigen ervaring. Nadat ik de bekeuring kreeg toegestuurd met een foute naam heb ik deze teruggestuurd met de mededeling dat de betreffende bewoner niet op dat adres woonde. Binnen 3 dagen kreeg ik de bekeuring opnieuw met de juiste naam.

Kortom: het is vervelend voor je maar hier kom je niet onderuit.

fo
door fordfiesta - Nov 10, 2008 om 15:19
8 Antwoorden / 2 Vragen

OKey nou ik begin te begrijpen dat ik de komende weekenden toch maar een paar overuurtjes moet draaien om de boete te kunnen betalen! Sneu geld maar waar!

Toch vind ik het niet echt eerlijk want waneer ik een fout maak moet ik betalen! Waneer een agent een fout maakt word het zo opgelost! Als ik vanavond de omleiding volg heb ik mijn fout toch ook hersteld??? Ja het klinkt zeikerig maar als ik het zwart op wit bekijk is het ut zelfde

to
door ton079 - Nov 10, 2008 om 15:32
27 Antwoorden / 2 Vragen

Wel grappig bedacht om het een keer te doen zoals het hoort en dan te bedenken, dat je je fout goedgemaakt hebt. Zo werkt het natuurlijk niet. Het enige wat er dan aan de hand is, is dat je nu niet stom bezig bent en daar dan dus ook niet voor bestraft wordt.

fo
door fordfiesta - Nov 10, 2008 om 15:38
8 Antwoorden / 2 Vragen

haha inderdaad

Ik vind het alleen een beetje flauw! Zorg er dan voor dat ik die weg ook niet inkan! Zet er hekken voor, zo moeilijk is dat toch niet?

maarja het is gebeurt, gewoon zonde van het geld!

Ik probeer uiteraard toch bezwaar aan te tekenen want nee heb je en ja kun je krijgen!!!