Wat kunnen wij doen, na belazerd te zijn door Ryanair?
Ik heb een vraag betrekking op de vliegtuigmaatschappij van Ryanair
Voordat we op vakantie gingen met zn vieren hebben wij online moeten inchecken. Dat staat aangegeven op de site en de boekingbevestiging 15 dagen en 4 uur van te voren. Wij hebben op 20 juni 2013 online ingecheckt en wij vertrekte 4 juli 2013. Dit was allemaal goed geregeld. Wij kregen de boardingpasses van de heenweg, maar niet van de terugweg. Wij hebben in Valencia zelf ook op de site gekeken en daar stonden de boardingpasses van de terugweg niet op! Terwijl wij wel voor de terugreis hebben betaald! Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen krijgen je bij online inchecken de boardingpasses voor de heen en terugreis dit was niet het geval bij Ryanair. Op de boekingsbevestiging staat tevens dat er voor de terugreis is betaald. In dit geval heb ik in Valencia zelf ook nog gekeken en het stond er verder niet duidelijk in. Volgende dag ( de dag van vertrek) zijn wij met zn vieren naar de balie van Ryanair gegaan en hebben het verhaal uitgelegd. Wij moesten 70 euro per persoon bij betalen voor een boardingpass voor de terugweg. Dit is belachelijk. Als hun service goed was geweest. Hadden wij tijdens het online inchecken de boardingpasses voor de terugweg moeten krijgen. Dit was niet het geval en daardoor moesten wij 70 per man per boardingpass betalen. Vandaag 18 juli 2013 heb ik Ryanair aan de lijn gehad in het engels. Ik heb het probleem uitgelegd en voordat ik nog iets kon terugzeggen zei mevrouw. We cant help you, bye bye en hing de telefoon op.
Nu ben ik ten einde raad en vind dat wij recht hebben op het geld. Ik weet momenteel niet verder wat ik kan doen. Indien ik ook geen contact met hun kan krijgen
Groetjes Sabrina
Het bedrijf is niet bereikbaar per mail. Dus dan maar een klachtenbrief.
Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Natuurlijk wel absurd dat het zo moet. Maar ja, ergens moet dat verrekend worden, zo'n goedkope vliegmaatschappij, gewoon een waardeloze klantenservice erop na houden. Ook een manier.
Veel succes ermee.....
Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.
Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.
Ook wij hebben dit eens gehad. Bij inchequen ook alleen de heenreistickets gekregen. Omdat ik dacht dat dit niet kon kloppen heb ik het steeds weer opnieuw geprobeerd en na een halve dag en ongeveer 20 pogingen kreeg ik uiteindelijk ook de terugreistickets. Natuurlijk was dit de laatste keer dat ik met Raynair reisde. Ik denk dat wij dit zo moeten aanpakken als ze geen service willen verlenen.
Nou heb ik nog nooit gevlogen (zulke mensen bestaan nog...) maar volgens mij geeft u in uw vraag toch zelf al aan dat u voor die terugvlucht helemaal niet KON inchecken?! Ik lees letterlijk op de site van ryanair " De online incheck faciliteit is beschikbaar vanaf 15 dagen tot de online incheck deadline van vier (4) uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht." Als ik dit zo lees komt bij mij het idee op dat u voor de terugvlucht apart had moeten inchecken, en kon dat pas vanaf 15 dagen voor die terugvlucht.
Hallo
Mensen willen zo goedkoop mogelijk reizen moet je wel precies aan de regels houden anders wordt het duur
Schrijf zelf al van af 15 dagen is ticket mogelijk DUS ook voor de rit retour is al jaren zo en niet anders
Vlieg al jaren met ryanair aan de regels houden vlieg je goedkoop
Eigen schuld dikke bult
" Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen krijgen je bij online inchecken de boardingpasses voor de heen en terugreis dit was niet het geval bij Ryanair"
FOUT !
Je moet apart inchecken voor iedere vlucht apart, ook al boek je een retourtje !! Dat is altijd al zo geweest. Het zijn immers 2 aparte vluchten ! En zeker bij budget-airlines zien ze iedere vlucht als een apart iets. En ja, hebt dus maar voor één vlucht ingecheckt en dus ook maar voor 1 vlucht een boardingpass gehad. Ryanair heeft dus volkomen correct gehandeld.
Ik vlieg volgende week naar Londen met Easyjet, heb een retourtje geboekt, maar ja, heb wel 2x ingecheckt en dus nu ook 2 boardingpassen.
Wij hebben ook in mei jl. een reis naar Valencia gemaakt, maar geen probleem met retour tickets. Maar, zoals al gezegd de terug reis moet je apart weer via internet op z'n vroegst 14 dagen van tevoren uitdraaien...... Ik vind dit ook wel een vreemde gang van zaken, waarom niet gelijk met de heenreis tickets?? Maar ja, dit is het beleid van Ryan air nu eenmaal. Drie jaar geleden hadden we dit ook al zo, dus zal het hun waarschijnlijk " worst " wezen, hoe hun klanten daarmee om moeten gaan!
[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 10:52]Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.
Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.
ten eerste bedankt voor jullie reacties.
op 4 juli 2013 heb ik nog een keer ingecheckt voor de terugreis tickets want dat was ook wrer 15 dagen en 4 uur van te voren. raar dat ze er toen ook nog niet opstonden. ook in valencia zelf een dag van te voren heb ik op de ryanair site gekeken en zelfs toen stonden de tickets er niet op! !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer