sa
door sabrinacamilo Jul 18, 2013 om 19:08
Auto & vervoer

Wat kunnen wij doen, na belazerd te zijn door Ryanair?

Ik heb een vraag betrekking op de vliegtuigmaatschappij van Ryanair

Voordat we op vakantie gingen met zn vieren hebben wij online moeten inchecken. Dat staat aangegeven op de site en de boekingbevestiging 15 dagen en 4 uur van te voren. Wij hebben op 20 juni 2013 online ingecheckt en wij vertrekte 4 juli 2013. Dit was allemaal goed geregeld. Wij kregen de boardingpasses van de heenweg, maar niet van de terugweg. Wij hebben in Valencia zelf ook op de site gekeken en daar stonden de boardingpasses van de terugweg niet op! Terwijl wij wel voor de terugreis hebben betaald! Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen krijgen je bij online inchecken de boardingpasses voor de heen en terugreis dit was niet het geval bij Ryanair. Op de boekingsbevestiging staat tevens dat er voor de terugreis is betaald. In dit geval heb ik in Valencia zelf ook nog gekeken en het stond er verder niet duidelijk in. Volgende dag ( de dag van vertrek) zijn wij met zn vieren naar de balie van Ryanair gegaan en hebben het verhaal uitgelegd. Wij moesten 70 euro per persoon bij betalen voor een boardingpass voor de terugweg. Dit is belachelijk. Als hun service goed was geweest. Hadden wij tijdens het online inchecken de boardingpasses voor de terugweg moeten krijgen. Dit was niet het geval en daardoor moesten wij 70 per man per boardingpass betalen. Vandaag 18 juli 2013 heb ik Ryanair aan de lijn gehad in het engels. Ik heb het probleem uitgelegd en voordat ik nog iets kon terugzeggen zei mevrouw. We cant help you, bye bye en hing de telefoon op.

Nu ben ik ten einde raad en vind dat wij recht hebben op het geld. Ik weet momenteel niet verder wat ik kan doen. Indien ik ook geen contact met hun kan krijgen

Groetjes Sabrina

16177 19 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 18, 2013 om 20:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het bedrijf is niet bereikbaar per mail. Dus dan maar een klachtenbrief.
Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland

Natuurlijk wel absurd dat het zo moet. Maar ja, ergens moet dat verrekend worden, zo'n goedkope vliegmaatschappij, gewoon een waardeloze klantenservice erop na houden. Ook een manier.

Veel succes ermee.....

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2013 om 21:16
949 Antwoorden / 18 Vragen

Ze hebben wel een webformulier via hetwelke je in het Engels met hun kunt communiceren. Zie .

Open het bovenste kopje "Veelgestelde vragen" en dan vindt u het.

snrwo1
door snrwo1 - Jul 19, 2013 om 10:52
33 Antwoorden / 2 Vragen

Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.

Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.

jo
door jovapa - Jul 19, 2013 om 11:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook wij hebben dit eens gehad. Bij inchequen ook alleen de heenreistickets gekregen. Omdat ik dacht dat dit niet kon kloppen heb ik het steeds weer opnieuw geprobeerd en na een halve dag en ongeveer 20 pogingen kreeg ik uiteindelijk ook de terugreistickets. Natuurlijk was dit de laatste keer dat ik met Raynair reisde. Ik denk dat wij dit zo moeten aanpakken als ze geen service willen verlenen.

door 14peter - Jul 19, 2013 om 11:14
567 Antwoorden / 2 Vragen

Nou heb ik nog nooit gevlogen (zulke mensen bestaan nog...) maar volgens mij geeft u in uw vraag toch zelf al aan dat u voor die terugvlucht helemaal niet KON inchecken?! Ik lees letterlijk op de site van ryanair " De online incheck faciliteit is beschikbaar vanaf 15 dagen tot de online incheck deadline van vier (4) uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht." Als ik dit zo lees komt bij mij het idee op dat u voor de terugvlucht apart had moeten inchecken, en kon dat pas vanaf 15 dagen voor die terugvlucht.

bl
door blom61 - Jul 19, 2013 om 11:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Mensen willen zo goedkoop mogelijk reizen moet je wel precies aan de regels houden anders wordt het duur
Schrijf zelf al van af 15 dagen is ticket mogelijk DUS ook voor de rit retour is al jaren zo en niet anders
Vlieg al jaren met ryanair aan de regels houden vlieg je goedkoop
Eigen schuld dikke bult

ho
door honza23 - Jul 19, 2013 om 11:34
263 Antwoorden / 3 Vragen

" Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen krijgen je bij online inchecken de boardingpasses voor de heen en terugreis dit was niet het geval bij Ryanair"

FOUT !
Je moet apart inchecken voor iedere vlucht apart, ook al boek je een retourtje !! Dat is altijd al zo geweest. Het zijn immers 2 aparte vluchten ! En zeker bij budget-airlines zien ze iedere vlucht als een apart iets. En ja, hebt dus maar voor één vlucht ingecheckt en dus ook maar voor 1 vlucht een boardingpass gehad. Ryanair heeft dus volkomen correct gehandeld.

Ik vlieg volgende week naar Londen met Easyjet, heb een retourtje geboekt, maar ja, heb wel 2x ingecheckt en dus nu ook 2 boardingpassen.

hans515
door hans515 - Jul 19, 2013 om 11:39
250 Antwoorden / 117 Vragen

Wij hebben ook in mei jl. een reis naar Valencia gemaakt, maar geen probleem met retour tickets. Maar, zoals al gezegd de terug reis moet je apart weer via internet op z'n vroegst 14 dagen van tevoren uitdraaien...... Ik vind dit ook wel een vreemde gang van zaken, waarom niet gelijk met de heenreis tickets?? Maar ja, dit is het beleid van Ryan air nu eenmaal. Drie jaar geleden hadden we dit ook al zo, dus zal het hun waarschijnlijk " worst " wezen, hoe hun klanten daarmee om moeten gaan!

so
door sonjab25 - Jul 19, 2013 om 12:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 10:52]Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.

Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.

sa
door sabrinacamilo - Jul 19, 2013 om 12:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

ten eerste bedankt voor jullie reacties.

op 4 juli 2013 heb ik nog een keer ingecheckt voor de terugreis tickets want dat was ook wrer 15 dagen en 4 uur van te voren. raar dat ze er toen ook nog niet opstonden. ook in valencia zelf een dag van te voren heb ik op de ryanair site gekeken en zelfs toen stonden de tickets er niet op! !

ma
door marleenvanh - Jul 19, 2013 om 12:26
453 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, bij deze lieden is het NOOIT hun fout. Ga er maar van uit dat je die 280,- kwijt bent. Het heet officieel wel een retourticket, maar low cost maatschappijen (en dan zeker Ryanair) verkopen eigenlijk alleen losse reizen. Die moet je dan ook helemaal afzonderlijk uitprinten. Wanneer je 15 dagen met vakantie gaat kun je thuis dan ook nog niet inchecken voor je terugvlucht. Dat is daarom niet vreemd. Dat de boardingpass voor de retourvlucht later, in Valencia, ook 'niet te vinden' was, is idd een vreemde zaak, maar ook daar is het weer jouw woord tegen dat van Ryanair......

so
door sonjab25 - Jul 19, 2013 om 12:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 10:52]Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.

Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.

Als je je aanmeld op de site van KLM en Flying Blue lid wordt gratis) kun je profiteren van vele extra's
B.v: Je mag per Flyiing Blue lid in Europa gratis 1 ruim bagage koffer meenemen.
Mijn man in ik zijn beide lid,dus wij hoeven niet te betalen voor onze koffers.
Buiten Europa is het voor iedereen nog gratis.
Dus tip: Kijk even op de site van de KLM en meld je aan.
Snel verdient.

so
door sonja26 - Jul 19, 2013 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat nu als je op je vakantieadres gaat inchecken voor de retourvlucht maar er is geen printer. Dan heb ik geen boardingpass. Wij vliegen veel met Transavia en daar is dat geen probleem. Je kan dan gewoon naar de incheckbalie en daar staan al je gegevens in de computer. Maar Ryanair heeft vaak geen incheckbalie. Hoe los ik dat dan op ?

ja
door jan4073 - Jul 19, 2013 om 22:00
83 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 10:52]Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.

Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.

ja
door jan4073 - Jul 19, 2013 om 22:13
83 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 19 jul 2013, 10:52]Heb al veel informatie over Ryanair (en andere low-cost luchtvaartmaatschappijen) gelezen en mijn conclusie: ik vlieg wel met de KLM, British Airways enz. Die zijn (niet zoveel) duurder, maar de service is over het algemeen beter. Hoewel ze dat nu ook aan het "uitkleden" zijn om te kunnen concurreren.

Bij KLM moet je straks geen betalen voor je koffer, maar aan de andere kant, als je die niet meeneemt, of alleen een wat grotere handtas, ben je toch niet zo duur uit, maar vlieg je wel 'klasse' .Dus laat die goedkope vliegtuigmaatschappijen lekker links liggen.

Ik ben al gold member geweest bij KLM/Norhtwest. Service is iets wat bij de KLM nog stukken minder is dan bij de meeste budget airlines. Probeer bij de KLM eens een enkele reis te boeken! Probeer eens de reisdatum te veranderen! Bij de KLm vlieg je bijna altijd nog met de rammelkasten van Boeing terwijl veel budget lines met Airbussen vliegen. Hoezo meer comfort bij KLM. Het is daar een arrogant zooitje.
Dit heeft op zich niks met het Ryanair probleem van Sabrinacamilo te maken. Als je eerst te vroeg bent om de terugreis pass te boeken en daarna het doet op de morgen van vertrek (a/d balie) dan ben je waarschijnlijk binnen de minimale tijd van 4 uur voor vertrek geweest. Anders hadden ze je wel terug verwezen naar een internet winkel op het vliegveld o.i.d om de passes daar alsnog te printen. Kennissen van mij hebben dat aan de hand gehad. Dus zo slecht is hun service niet.

he
door henri_b - Jul 20, 2013 om 12:43
27 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn twee jaar geleden met Ryanair naar Andalucía gevlogen.

Kon ook alleen de boardingpass voor de heenweg uitprinten. In de voorwaarden, die vrijwel niemand leest(!) staat dat je de boardingpass voor de terugreis enkele dagen voor vertrek op de site vindt en kunt uitprinten.
In die voorwaarden staat ook heel expliciet dat je die boardingpass zélf moet uitprinten want Ryanair berekent inderdaad hoge kosten wanneer zij de boardingpass voor jou moeten uitprinten!
Gelukkig dat ik een dag voor vertrek op de site van Ryanair heb gekeken en de boardingpass alsnog kon uitprinten anders hadden wij ook een dergelijk bedrag moeten dokken.
Ik vrees dus dat je nul op rekest gaat krijgen wanneer je je geld terug gaat claimen...

Het zijn overigens wel slimmeriken wat betreft geld binnenharken!
Er worden flyers/prijslijsten uitgedeeld aan boord met de prijzen van drankjes en hapjes.
Daar staan leuke 'aanbiedingen' (Meal Deals: Huge Savings!) in die 35% korting beloven.
Wanneer je die aanbieding bestelt, wordt verteld dat die aanbieding een foutje is en pas volgende week ingaat!!!
En dat terwijl de weggegooide flyers van de vorige vlucht nog onder de stoel lagen waaruit dus duidelijk blijkt dat Ryanair wel degelijk weet dat die 'foute' aanbieding in de flyer staat die ze uitdelen, maar dat wordt er van tevoren niet bijverteld...
Zij gaan ervan uit dat je dan toch maar bestelt want je moet toch 'iets' nietwaar?
Wij hebben dus niets besteld en hebben die 4 uur 'droog' uitgezeten...

Zij buiten de regel dat je zelfs geen flesje water bij je mag hebben bij het inchecken dus helemaal uit door een blikje fris (150 ml!) voor € 1,80 (prijs in 2010) 'aan te bieden'
De blikjes fris die ze verkopen bevatten amper de helft van een gewoon blikje en kosten een veelvoud van de gangbare prijs.
Je wordt werkelijk besodemietert waar je bij zit.
(over de prijzen van de bagage zullen we het maar niet meer hebben: dat is al langer bekend....)

pinguin1
door pinguin1 - Jul 20, 2013 om 16:01
37 Antwoorden / 6 Vragen

Wij vliegen al jaren, ong. drie keer per jaar met Ryanair. Het boekingsproces is misleidend en je moet goed oplteen, dat je alle opties uitvinkt en de namen correct invoert. De tickets kun je 15 dagen van te voren uitprinten. Ga je 14 dagen, dan kun je de heen-en retourtickets meteen uitprinten ga je langer dan moet je de retourtickets daar uitprinten. Ieder hotel of camping heeft printmogelijkheden. Houd je je aan deze regels, dan kun je vaak voor een dikke €100,00 met z'n tweeen vliegen. Dat lukt niet met een andere maatschappij. Daar zijn we drie keer zoveel kwijt. Op het vliegveld kun je drinken en eten kopen, als je dit in het vliegtuig niet wil spenderen. Maar drie euro voor een grote beker cappucino, die ook nog goed te drinken is vind ik niet duur. Goedkoop willen vliegen en dan regels niet volgen gaat niet. Hierdoor kunnen ze de kosten zo laag houden. Mensen, die overbagage hebben of geen uitgeprinte tickets zorgen ervoor, dat wij goedkoop kunnen blijven vliegen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 20, 2013 om 16:20
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je langer dan 14 dagen gaat moet je ze printen of soms kan het per mobile telefoon of tablet ook gedaan worden.
Het is afhankelijk van de luchthaven van vertrek of ze naast papier ook een mobiel of tablet kunnen lezen.

Die kosten moet je dus maken als je geen hoge kosten wilt.
Bij KLM heb je die kosten en ongemak nooit dus alleen als ze goedkoper wilt moet je dus extra lastige werk doen als je langer dan 14 dagen weg bent.

hans515
door hans515 - Jul 20, 2013 om 16:30
250 Antwoorden / 117 Vragen

In al het bovenstaande, zie je maar weer, dat " men " niet, of zeer slecht, de regels en voorwaarden naleest! En als er dan problemen zijn heeft altijd de tegenpartij de schuld! ...............