jo
door jozefvdheuvel@yahoo.com Jun 17, 2023 om 11:46
Auto & vervoer

Wegen belasting buiten Landers

Hoe kan het dat buitenlandes die hier al jaren wonen / werken nog steeds op (b.v Pools) kenteken rijden ?
geen wegen belasting betalen aan de Nedelandse staat?

Wij moeten toch ook wegen beslasting betalen..????????????????

6756 17 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 17, 2023 om 11:49
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Ze zullen kennelijk ergens wegenbelasting moeten betalen, dus doen ze dat (neem ik aan) in hun "thuisland" of land behorend bij het kenteken.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2023 om 14:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Verkeerde aanname, Nederland is het land met de hoogste wegenbelasting terwijl juist in veel andere landen dat in de brandstof zit.

tenormin
door tenormin Jun 17, 2023 om 19:13
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Dan spannen we helemaal de kroon: dus de duurste wegenbelasting en duurste benzine.

ne
door neodutchio - Jun 17, 2023 om 12:09
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, ik had Bulgaarse buren die hier in Nederland een auto kochten die daarna voorzien werd van een Bulgaars kenteken. De auto is nooit het land uit geweest.
Sommige zaken kunnen gek genoeg.
In het verleden werden kentekenplaten uitgewisseld en nu is in de vakantie terug gaan naar het thuisland om met een andere auto weer terugkomen voldoende.

rj
door rjw - Jun 17, 2023 om 12:31
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Als je dan klaagt over buitenlanders, doet dan op z'n minst in fatsoenlijk Nederlands.

tenormin
door tenormin Jun 17, 2023 om 12:49
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Nou nou, valt alleszins mee hoor.

gr
door gravin2 Jun 17, 2023 om 13:03
24 Antwoorden / Vragen

RJW, u bent zelf gelukkig een taalwonder,

oh nee!
"doet dan op z'n minst in fatsoenlijk Nederlands."

Ja
door JannyBoe Jun 17, 2023 om 17:51
521 Antwoorden / Vragen

Ik lees in enkele recente reacties van u ook niet al te best Nederlands @RJW:
'al als je je 1 dag ziek meld' of 'accomodatie' of 'En het zou best kunnen dat dat met de vorige nooit gebeurt is'.
Geef niet hoor, iedereen maakt wel eens taalfoutjes toch?
Als de inhoud maar duidelijk is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 17, 2023 om 23:39
1780 Antwoorden / 31 Vragen
ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 07:41
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Euh Amsterdammer, het topic is getypt, niet geschreven. Met hanepoten schrijven is iets anders dan taalfouten maken.

Ja
door JannyBoe Jun 18, 2023 om 07:46
521 Antwoorden / Vragen
tenormin
door tenormin Jun 18, 2023 om 11:36
16845 Antwoorden / 108 Vragen

jannyboe: ;-))

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 13:00
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ging uit van 1 haan :))

va
door vanlotjegetikt - Jun 17, 2023 om 12:56
809 Antwoorden / Vragen

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Succes

sw
door swat1500 - Jun 17, 2023 om 12:57
3794 Antwoorden / 0 Vragen

EU burgers mogen, als ze niet definitief woonachtig zijn in NL op hun auto het kenteken van hun thuisland voeren. Zij hoeven geen wegenbelasting te betalen zolang zij nog vakantieverkeer zijn. Na een bepaalde termijn, ik meen 185 dagen, van continue verblijf zijn zij wel belastingplichtig ook als hun auto het EU kenteken blijft voeren. Ze kunnen dus niet ongelimiteerd met het buitenlandse kenteken gratis blijven rondrijden.
Hetzelfde geldt ook voor een Nederlander in een ander EU land.

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 17, 2023 om 13:03
172 Antwoorden / Vragen

Ontspan. Dit geld andersom ook voor Nederlanders in het buitenland. Je wordt niet benadeeld.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2023 om 14:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In de meeste landen betaal je geen of veel minder wegenbelasting dan in Nederland dus Nederlanders in het buitenland snijden zichzelf in hun vingers

john devries
door john devries Jun 19, 2023 om 15:24
219 Antwoorden / Vragen

Welke Nederlanders bedoel je.Mijn vingers zijn nog heel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 17, 2023 om 17:32
1780 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jozef,

Ik ben het gedeeltelijk met u eens.

Ik raad iedereen om om bij een aanrijding met een voertuig met een niet-Nederlands kenteken direct 112 te bellen.

Klik op de volgende link voor uitleg :

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/spookautos-groeiend-probleem-in-nederland/

ne
door neodutchio Jun 17, 2023 om 19:00
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de levensbedreigende situatie waarvoor 112 nodig is? Omdat u een site hebt van 3 jaar oud? Lijkt mij niet dat de meldkamer daar op zit te wachten.
Waarom zou je uberhaupt de politie moeten bellen? Je vult een schadeformulier in en klaar ben je. Je hebt namelijk met de bestuurder te maken, niet met het voertuig.
Ook met Nederlandse kentekend word flink gesjoemeld. Als ik zie hoeveel bestuurders de duplicaatcode geel gemaakt hebben zodat het niet opvalt. Dus ook bij Nederlandse auto's 112 bellen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 17, 2023 om 23:29
1780 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U maakt grappen over een serieus onderwerp....

Klik even op de volgende link om het serieus te nemen:

https://www.weertdegekste.nl/2023/05/politie-haalt-spookvoertuig-van-de-weg-in-budel/#:~:text=Een%20spookvoertuig%20is%20een%20term,dat%20in%20Budel%20werd%20aangetroffen.

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 07:44
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Ik maak geen grappen, 112 bel je niet voor de grap. 112 bel je ook niet als je een simpele aanrijding hebt gehad met een niet Nederlandse auto. 112 is voor noodgevallen.
Ik weet wat een spookvoertuig is, maar zo lang je de gegevens hebt van de bestuurder is er niets aan de hand. De bestuurder word namelijk benaderd, niet de auto. En als blijkt dat de bestuurder in een spookvoertuig reed die onverzekerd is, dan is die bestuurder hoofdelijk aansprakelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 15:53
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik bel wel 112 als een voertuig met een niet Nederlands kenteken tegen mij aanrijdt.....

Klik op de volgende link :

https://limburg24.nl/spookvoertuig-na-korte-achtervolging-tot-stoppen-gedwongen-in-heuvelland/

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 16:34
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft een aanrijding te maken met uw link? 112 is voor noodgevallen, niet voor klein aanrijdingen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 16:54
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik neem het zekere voor het onzekere en bel 112 als een voertuig met een niet Nederlands kenteken mij aanrijdt.....

Klik op de volgende link:

https://frontpage.fok.nl/nieuws/653704/1/1/50/honderden-spookauto-s-in-amsterdam.html

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 18:03
5164 Antwoorden / 12 Vragen

En bij Nederlandse kentekens doet u dat niet? Nergens in uw laatste link staat dat het om buitenlandse kentekens gaat.
En neen, 112 is voor noodgevallen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 21:07
1780 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio, jammer dat u zo laconiek reageert op dit serieuze onderwerp.

Laten wij hopen ,dat wij en onze dierbaren nooit betrokken raken bij een aanrijding met zo'n spookvoertuig,klik nog even op de volgende link:

https://www.ad.nl/auto/bestuurder-kon-jarenlang-rondrijden-zonder-verzekering-apk-of-wegenbelasting-te-betalen~aaecf4c3/

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 21:47
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Een aanrijding met een spookvoertuig is hetzelfde als met elk ander voertuig. Het word pas een probleem als de tegenpartij doorrijdt of weigert zijn gegevens achter te laten.

pino123
door pino123 Jun 19, 2023 om 08:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat heeft het bellen met 112 te maken met de vraag? GA wat is dit voor antwoord op de vraag? Het gaat over wegenbelasting...

john devries
door john devries Jun 19, 2023 om 15:34
219 Antwoorden / Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER

En maar blijven doordrammen.Neodutchio heeft groot gelijk Als je 112 belt voor een aanrijding met een buitenlander met enkel blikschade wordt je vriendelijk doch dringend verzocht een ander nummer te bellen. 0900-8844. dus in zo'n geval.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 19, 2023 om 22:21
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio, Pino en John,

Dit topic gaat over spookvoeruigen....

Denken jullie nu werkelijk ,dat de bestuurder/eigenaar is verzekerd?

ne
door neodutchio Jun 19, 2023 om 23:03
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Dit gaat niet over spookvoertuigen, het gaat om belasting voor buitenlandse inwoners in Nederland. Niet elke auto met buitenlands kenteken is een spookauto.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2023 om 03:29
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

TS heeft het over buren,die al jaren in Nederland rijden met een niet Nederlands kenteken.....

Voor mij zijn dat spookvoertuigen.

Hier in Amsterdam maak ik geregeld mee ,dat inzittenden van een auto met een niet Nederlands kenteken ,na staande houding door de politie, in de boeien worden geslagen.

Helaas is dit geen prioriteit met al die bomaanslagen van de laatste weken.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2023 om 03:35
1780 Antwoorden / 31 Vragen
ne
door neodutchio Jun 20, 2023 om 07:52
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Leert u eerst eens de betekenis van een spookvoertuig. Niet elk buitenlands kenteken is een spookvoertuig. Uw mening hierin is totaal irrelevant, het gaat om de feiten.

En wat moet ik met die aangetroffen vuurwapen? Wat heeft dat nu weer met het onderwerp te maken? Omdat het een buitenlands voertuig is?

pino123
door pino123 Jun 20, 2023 om 10:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA,
Altijd knap dat jij precies weet wat er bedoeld wordt.

TS heeft het over buren,die al jaren in Nederland rijden met een niet Nederlands kenteken.... Dus jij kan achter je computer bepalen dat dit een spookvoertuig is?

Volgens mij is de vraag:

Hoe kan het dat buitenlandes die hier al jaren wonen / werken nog steeds op (b.v Pools) kenteken rijden ?
geen wegen belasting betalen aan de Nedelandse staat?

Wij moeten toch ook wegen beslasting betalen..????????????????
Waar lees jij dat het over de buren gaat? Het gaat hier toch over belastingen betalen? Of lees ik dit nu verkeerd?

Re
door Reinier182 - Jun 17, 2023 om 22:57
168 Antwoorden / Vragen

Het is zeker vreemd dat het mag. Zeker als ze in Nederland wonen en werken. Het hoort niet maar je ziet de domme reacties van klagen over buitenlanders? Nee er wordt geklaagd over een wet die niet klopt en gelijk is? Dit kan niet en is misbruik van Europese regels? Kennelijk is het normaal dat buitenlanders misbruik mogen maken in Nederland?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 17, 2023 om 23:31
1780 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Reinier,

Er wordt inderdaad grappig gedaan over een serieus onderwerp.

Mijn vermoeden is ,dat de politie niet genoeg capaciteit heeft om dit probleem aan te pakken.

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 07:49
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Maar ja, vermoedens zeggen niets. Mijn vermoeden zegt ook dat er niet ingegrepen word op aangepaste Nederlande kentekens. Als ik zie hoe vaak een duplicaatcode geel gemaakt is, dan is dat een strafbaar feit waar een boete op staat van €700,-, oplopend tot een gevangenisstraf van 2 weken en een rijontzegging van 6 maanden.
Maar daar zegt u niets over. Terwijl het toch exact hetzelfde is Amsterdammert.

ro
door ronny530 - Jun 18, 2023 om 08:20
2792 Antwoorden / 41 Vragen

Hoe kunt u weten dat die uit het buitenland afkomstige mensen ook daadwerkelijk in Nederland wonen en dus niet tijdelijk in Nederland verblijven. Mensen afkomstig uit de Europese lage lonen landen worden door uitzendbureaus ingehuurt en door die uitzendbureaus in Nederland ondergebracht maar ze zijn niet in Nederland woonachtig en dienen zodra het werk ophoudt naar hun eigen land terug te keren. Die mensen hebben in hun thuisland een vast woonadres en kunnen daardoor voor de auto geen Nederlands kenteken aanvragen en maakt dat er geen wegenbelasting geheven kan worden. Het is wel zo dat ze in Nederland een auto mogen aanschaffen maar die auto dient van export formulieren voorzien te worden om vervolgens in het thuisland geregistreerd te worden waarbij een nieuw kenteken afgegeven wordt. U kunt er wel boos om worden maar als u in het buitenland gaat werken hoeft u ook geen wegenbelasting o.i.d. te betalen omdat u niet in dat land als zijnde woonachtig ingeschreven staat.

Re
door Reinier182 Jun 19, 2023 om 10:13
168 Antwoorden / Vragen

De Europese regels zijn wanneer je vast gaat wonen in een land langer dan een half jaar wel moet gaan betalen en de auto naar Nederland of ander Europees land? Het gaat hier niet over de buitenlander zoals jij het alleen maar wil zien maar over misbruik Europese regels? Die moeten goed uitgevoerd worden en daar moet je antwoord op geven? Wat vind jij dat regels ontdoken worden?

Re
door Reinier182 - Jun 18, 2023 om 10:36
168 Antwoorden / Vragen

Als ze allang in je straat wonen jaren dan weet je toch dat ze hier wonen en werken? Praten Nederlands en rijden wel buitenlands kenteken wat wettelijk niet mag? Rij door de oude wijken in de Randstad en kijk hoeveel buitenlandse kentekens je ziet? Niet allemaal tijdelijke werknemers? Er wordt gefraudeerd en moet aangepakt worden? Heb zelf een collega met buitenlands kenteken iets wat niet kan? Heeft niets met buitenlands te maken maar met regels overtreden te maken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 13:44
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Reinier,

Ik geef u 100% gelijk.

Collega forum lid,Neodutchio, woont niet in de Randstad en kent de problemen daar dus niet goed.

ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 16:36
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Uw probleem snap ik dan weer al te goed Geboren Amsterdammer. Allerlei nietszeggende randzaken gaan zoeken om iets kracht bij te zetten, ook al heeft het niets met elkaar te maken.
Niet alleen in de Randstad hebben ze te maken met buitenlandse chauffeurs.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 16:57
1780 Antwoorden / 31 Vragen
ne
door neodutchio Jun 18, 2023 om 18:05
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf, dan mag u 112 bellen. Overigens ligt Arnhem niet in de Randstad hoor.
En nogmaals, ook van een hoop Nederlandse auto's kloppen de kentekenplaten niet.

Je zal maar met zoveel angst leven.

ju
door juliomariner Jun 18, 2023 om 19:55
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ach allerlei onzinnige dingen erbij halen dat zijn we wel gewend van GA.
U kunt het beste hem negeren want meestal schrijft hij bar weinig zinvols.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 18, 2023 om 21:11
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Juliomariner,

Ook vanuit uw woonland komen er spookvoertuigen,klik op de volgende link:

https://www.bndestem.nl/breda/duitse-spookauto-in-beslag-genomen-op-a16-bij-hazeldonk~a065f8b7/

pino123
door pino123 Jun 19, 2023 om 09:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA, nogmaals wat heeft dit met wegenbelasting te maken?

ju
door juliomariner Jun 19, 2023 om 13:42
1329 Antwoorden / 2 Vragen

GA u kletst weer eens uit uw nek. Dit heeft 0,0 met dit topic te maken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 19, 2023 om 22:37
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino en Juliomariner,

Denken juliie nu werkelijk ,dat bestuurders/eigenaren van een spookvoertuig netjes wegenbelasting betalen?......

ne
door neodutchio Jun 19, 2023 om 23:04
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Want dat is belangrijk in dit topic?

ju
door juliomariner Jun 21, 2023 om 15:41
1329 Antwoorden / 2 Vragen

En weer haalt u mijn woonland er bij terwijl dit hier helemaal niets mee heeft te maken. Volgens mij wordt het een obsessie voor u.

mo
door mof - Jun 19, 2023 om 12:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Die betalen aan de Poolse staat, als dat goed is. Zij rijden hier gratis op onze wegen maar betalen voor Poolse wegen waar ze niet rijden. Of zoiets.
Overigens, wanneer iemand in Nederland staat ingeschreven, of Nederlanders die in het buitenland staan ingeschreven, dan moet officieel na een bepaalde tijd het kenteken worden
omgezet naar het woonland. Ook de rijbewijzen moeten worden omgezet. Vaak gebeurt die nadat dit verlopen is. Maar bijvoorbeeld bij Duitsers die in Nederland wonen en op een DUits rijbewijs rijden: dat mag maximaal 15 jaar. Dus na 15 jaar in NL wonen wordt dit Duitse bewijs ook niet meer geaccepteerd. Alles op te zoeken bij de Rijksdienst voor Wegverkeer.

ju
door juliomariner Jun 19, 2023 om 13:45
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt toen ik mijn rijbewijs moest verlengen kon ik ook alleen nog maar op een Duits rijbewijs. Maakt voor de rest niets uit alleen krijg ik nu wel punten als ik betrapt wordt op een verkeersovertreding.
Als ik er teveel verzamel kan ik mijn rijbewijs een tijdje inleveren. Voor bepaalde overtredingen moet je naar de idiotentest.

Ge
door GeeJee - Jun 19, 2023 om 14:10
15 Antwoorden / Vragen

Ik zie het ook in onze straat, maar ik laat het maar aan me voorbijgaan.Ik geniet liever van het mooie weer

john devries
door john devries - Jun 19, 2023 om 14:47
219 Antwoorden / Vragen

Waar maak je je druk om. Elektrische auto's betalen toch ook geen wegenbelasting. Dat is mede door jou gekozen mensen zo geregegeld bij wet .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 19, 2023 om 22:50
1780 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John,

U vergeet, dat spookvoertuigen niet verzekerd zijn.....

Klik op de volgende link:

https://www.ad.nl/den-haag/politie-haalt-spookvoertuig-van-a4-bestuurder-raakt-twee-autos-binnen-24-uur-kwijt~adfec093/

ne
door neodutchio Jun 19, 2023 om 23:05
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben spookvoertuigen te maken met belasting betalen van buitenlandse auto eigenaren die hier verblijven?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 20, 2023 om 03:39
1780 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio, Ik snap ,dat in uw dorp niet veel criminelen rondlopen....,maar lees even de volgende link:

https://www.at5.nl/artikelen/151787/vuurwapen_in_auto_gevonden_op_hoofdweg

ne
door neodutchio Jun 20, 2023 om 07:56
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Ik woon niet in een dorp maar in een stad. Ook hier zijn wel eens schietpartijen en ook Alberto Stegeman heeft menig opname gemaakt hier.
Ook hier zijn veel arbeidsmigranten die geen wapens hebben, gewoon belasting betalen en ook in Nederlandse auto's rijden.

Maar dat heeft allemaal niets met dit topic te maken? Het gaat er om of buitenlandse bestuurders die langdurig in Nederland verblijven ook wegenbelasting moet betalen. Dus niet of hun auto wel of niet geregistreerd staat in een land, niet of ze verzekerd zijn, niet of er wapens in liggen, niet of er aanrijdingen mee zijn en wat u allemaal nog meer verzint.

pino123
door pino123 Jun 20, 2023 om 10:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA geef eens antwoord op de vraag in plaats van te blijven drammen over spookvoertuigen. Je kan de topic vol blijven plempen met linkjes, het vervelende is dat de linkjes geen moer te maken hebben met de topic over belastingen maar alleen je eigen irritaties voeding geven. Ik denk dat we er zo langzamerhand een beetje moe van worden. Geef antwoord op een vraag, heb je er geen verstand van, ga lekker naar de volgende vraag.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 20, 2023 om 11:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik verbaas mij ook daarover, de politie zal dit wel in het vizier hebben toch? Of ben ik naief.

ne
door neodutchio Jun 20, 2023 om 11:37
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas mag er niet actief gezocht worden op buitenlandse spookvoertuigen. Dat valt namelijk onder profielatie. Lang leve de regeltjes.

Jo
door Johscha - Jun 20, 2023 om 12:13
2 Antwoorden / Vragen

Is al jaren bekend maar het komt DenHaag goed uit. Kaag zegt oa. nogsteeds :"Laat maar komen, we hebben ze nodig"
Vandaar dus !!!

Jo
door Johscha - Jun 20, 2023 om 12:17
2 Antwoorden / Vragen

Zijn al die Polen die hier vrolijk belastingvrij rondtoeren wel verzekerd ???

atlas1302
door atlas1302 Jun 20, 2023 om 14:27
341 Antwoorden / 13 Vragen

In Polen waarschijnlijk, zou het verder echt niet weten. Probeer het eens uit, en laat het hier weten.