Wie herkent deze "KOGA KWALITEIT EN GEVOLGEN"
Ik heb sinds 1996 een KOGA Gentstour. Nu in 2005 zijn er plots problemen. Mijn achterlicht doet het niet meer. Oorzaak dealer: mogelijk temperatuurverschillen in spatbord welke een breukje in de draad hebben veroorzaakt. Uw kosten € 75,-- (nieuw spatbord met geïntegreerd achterlicht) of "draadje trekken buitenom". Voor zo'n dure fiets ?
Dan als klapstuk: plots is mijn achterwiel gaan aanlopen. Oorzaak blijkt nu: Spaak is door de velg gekomen. Gevolg: scheur in velg. Ook aan de tegenovergestelde kant. Dealer: Er zijn nu eenmaal zwakke punten aan een fiets, de velg is er daar een van.
Mag ook wel voor zo'n "hoogwaardig produkt"(term in garantieboekje van KOGA).
KOGA zelf geeft in correspondentie niet thuis (regelen alles volgens garantieboekje) en laten het verder aan de dealers over. En die doen (ik heb al meerdere gevallen gehoord) niets of zeer onvoldoende richting KOGA !
De verkoop loopt blijkbaar (nog) zo goed dat men zo hooghartig kan reageren.
Heeft u ook deze ervaring met het "hoogwaardig produkt KOGA" ?
Laat het mij eens weten.
een fiets heeft niet het eeuwige leven en of een garantie of gratis service die zo lang duurt dat eindigt een keer .uw fiets is al 9 JAAR .tja dan kan dat een keer gebeuren .dat de fietse maker u een goedkopere rep manier aanbied is al heel wat. dit accepteerd u niet dan blijft alleen een nieuw spatbord over. en voor de rest heet zelfde. succes en wees niet boos maar vraag u eens af hoe het mogelijk is daat het zolang heel blijft
Ik heb een KOGA uit 1991 en deze rijdt fantastisch! Nu geef ik hem bij de dealer bijna jaarlijks een grote beurt, onderhoud is nodig.
Heb ik overigens van jaar 3- 7 niet gedaan.....
Loszittende spaken moeten vervangen worden. U spreekt over zeer kleine zaken, schroeven kunnen losraken en een derailleur moet schoongemaakt.
Mijn fiets is omgevallen, ketting eraf en vast, tja dan moet er een nieuwe op
Inderdaad, 9 jaar is de fiets al, dan vind ik dit nog erg summier. Als je nu de eerste jaren al dit soort zaken zou hebben...........
Hoeveel kilometer heb u in die jaren al gereden zonder problemen?
Na 9 jaar kun je problemen verwachten zeker bij veel gebruik.
De gemiddelde levensduur van een fiets in nederland zit op ongeveer 10
jaar, en dan moet hij al goed zijn bijgehouden. Zeker met ons klimaat.
Ik zelf denk dat u niet mag klagen, of het nu gaat over koga of een ander merk fiets van die leeftijd.
Als enthousiast fietser (tour- & racefiets, mountainbike) ben ook ik in het bezit van een drietal KOGA's: 2 tourfietsen en 1 mountainbike alsook een Pinarello racefiets. Alle fietsen stuk voor stuk afgemonteerd met kwaliteitsonderdelen, maar ook die kunnen stuk. Afhankelijk van het gebruik en het soort onderdelen zullen deze langer of korter meegaan. Velgen krijgen vaak de grootste klappen. Als zoiets gebeurt: rij dan niet door, maar controleer of de wielen de klap hebben doorstaan en doe dat bij thuiskomst opnieuw. Doorrijden met een slag (wiel is uit balans) verergert de schade en kan uiteindelijk resulteren in een uitgescheurde velg. Het is mij deze zomer ook overkomen met mijn racefiets.
Met betrekking tot het gebroken draadje: probeer of de fietsenmaker niet een nette oplossing voor het losse draadje heeft. Als KOGA-dealer zal hij ook een liefde voor mooie spullen hebben en begrip hebben voor uw wens het draadje netjes weg te werken.
Moraal van het verhaal: hou de fiets bij. Zorg bij schade dat deze beperkt blijft en blijf niet doorrijden. Loop alle bewegende onderdelen regelmatig even na op speling of breuk. Uw fietsenmaker kan u vertellen hoe u dit moet doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer