br
door broekhofpeet Aug 14, 2005 om 14:29
Auto & vervoer

Wie herkent deze "KOGA KWALITEIT EN GEVOLGEN"

Ik heb sinds 1996 een KOGA Gentstour. Nu in 2005 zijn er plots problemen. Mijn achterlicht doet het niet meer. Oorzaak dealer: mogelijk temperatuurverschillen in spatbord welke een breukje in de draad hebben veroorzaakt. Uw kosten € 75,-- (nieuw spatbord met geïntegreerd achterlicht) of "draadje trekken buitenom". Voor zo'n dure fiets ?

Dan als klapstuk: plots is mijn achterwiel gaan aanlopen. Oorzaak blijkt nu: Spaak is door de velg gekomen. Gevolg: scheur in velg. Ook aan de tegenovergestelde kant. Dealer: Er zijn nu eenmaal zwakke punten aan een fiets, de velg is er daar een van.

Mag ook wel voor zo'n "hoogwaardig produkt"(term in garantieboekje van KOGA).

KOGA zelf geeft in correspondentie niet thuis (regelen alles volgens garantieboekje) en laten het verder aan de dealers over. En die doen (ik heb al meerdere gevallen gehoord) niets of zeer onvoldoende richting KOGA !

De verkoop loopt blijkbaar (nog) zo goed dat men zo hooghartig kan reageren.

Heeft u ook deze ervaring met het "hoogwaardig produkt KOGA" ?

Laat het mij eens weten.

5941 5 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Aug 14, 2005 om 14:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een fiets heeft niet het eeuwige leven en of een garantie of gratis service die zo lang duurt dat eindigt een keer .uw fiets is al  9 JAAR .tja dan kan dat een keer gebeuren .dat de fietse maker u een goedkopere rep manier aanbied is al heel wat. dit accepteerd u niet  dan blijft alleen een nieuw spatbord over. en voor de rest heet zelfde. succes en wees niet boos maar vraag u eens af hoe het mogelijk is daat het zolang heel blijft

jc
door jcaspers - Aug 25, 2005 om 09:39
74 Antwoorden / 100 Vragen

Ik heb een KOGA uit 1991 en deze rijdt fantastisch! Nu geef ik hem bij de dealer bijna jaarlijks een grote beurt, onderhoud is nodig.

Heb ik overigens van jaar 3- 7 niet gedaan.....

Loszittende spaken moeten vervangen worden. U spreekt over zeer kleine zaken, schroeven kunnen losraken en een derailleur moet schoongemaakt.

Mijn fiets is omgevallen, ketting eraf en vast, tja dan moet er een nieuwe op

Inderdaad, 9 jaar is de fiets al, dan vind ik dit nog erg summier. Als je nu de eerste jaren al dit soort zaken zou hebben...........

pavala
door pavala - Sep 7, 2005 om 08:12
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel kilometer heb u in die jaren al gereden zonder problemen?

Na 9 jaar kun je problemen verwachten zeker bij veel gebruik.

De gemiddelde levensduur van een fiets in nederland zit op ongeveer 10
jaar, en dan moet hij al goed zijn bijgehouden. Zeker met ons klimaat.

Ik zelf denk dat u niet mag klagen, of het nu gaat over koga of een ander merk fiets van die leeftijd.

vladja
door vladja - Sep 7, 2005 om 08:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Oud fiets draadje.

Vladja

he
door henryverhage - Sep 27, 2005 om 11:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als enthousiast fietser (tour- & racefiets, mountainbike) ben ook ik in het bezit van een drietal KOGA's: 2 tourfietsen en 1 mountainbike alsook een Pinarello racefiets. Alle fietsen stuk voor stuk afgemonteerd met kwaliteitsonderdelen, maar ook die kunnen stuk. Afhankelijk van het gebruik en het soort onderdelen zullen deze langer of korter meegaan. Velgen krijgen vaak de grootste klappen. Als zoiets gebeurt: rij dan niet door, maar controleer of de wielen de klap hebben doorstaan en doe dat bij thuiskomst opnieuw. Doorrijden met een slag (wiel is uit balans) verergert de schade en kan uiteindelijk resulteren in een uitgescheurde velg. Het is mij deze zomer ook overkomen met mijn racefiets.

Met betrekking tot het gebroken draadje: probeer of de fietsenmaker niet een nette oplossing voor het losse draadje heeft. Als KOGA-dealer zal hij ook een liefde voor mooie spullen hebben en begrip hebben voor uw wens het draadje netjes weg te werken.

Moraal van het verhaal: hou de fiets bij. Zorg bij schade dat deze beperkt blijft en blijf niet doorrijden. Loop alle bewegende onderdelen regelmatig even na op speling of breuk. Uw fietsenmaker kan u vertellen hoe u dit moet doen.