ak
door akino Jul 17, 2009 om 19:28
Auto & vervoer

Wielrenners op weg

Bij mij via de media ten gehore gekomen dat wielrenners niet meer op het fietspad terecht kunnen, omdat zij als hinderlijk worden gezien voor de toerfietsers.

Zij moeten wijken, omdat die andere groep schrikken van de snelheid die een wielrenner maakt. Zij moeten maar op 80 km wegen gaan rijden, om deze groep van angst en stress te weerhouden. Mij lijkt dat dit zelfs verboden is.

Zou er geen betere oplossing geboden kunnen worden, als Fietersbond die dit opperden in de media?

288 3 Rapporteer

pl
door plhb - May 2, 2010 om 14:21
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat het weinig nut gaat sorteren, want degenen die in zulke snelle groepen fietsen, rijden niet veel op fietspaden langs verkeerswegen, maar juist op paden waar uitsluitend fietsen op rijden, en daar gaat die vlieger niet op. Waarom niet langs verkeerswegen? De meeste van die paden zijn door ontbrekend onderhoud niet befietsbaar als je wat sneller wilt. Het mes snijdt aan beide kanten: De recreatieve rustig-aan fietser heeft last van de racer, maar ook andersom. Snelle fietsers wordt daarom aangeraden hun tochten zo vroeg mogelijk in de ochtend te beginnen, en tussen de middag weer terug te zijn. Tegen die tijd komen de gezinnen met of zonder hond tevoorschijn.

tdehond
door tdehond - May 2, 2010 om 14:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zie ook hier: klik

De oplossing is: de wielrenners op een apart circuit ronden laten rijden i.p.v. met hoge snelheid toerfietsers te passeren.

vladja
door vladja - May 2, 2010 om 14:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij mij via de media ten gehore gekomen

De media...

Daar is eerst een wetswijziging voor nodig. Zo'n vaart loopt dat niet.

Vladja