al
door aldert_3 Mar 16, 2010 om 12:30
Auto & vervoer

Zoetermeer -Kurhaus Scheveningen

Wij gaan met de Paasdagen naar Zoetermeer, Wij willen gebruik maken van het openbaar vervoer om Vanaf NH Hotel Zoetermeer de omgeving te bezoeken ,als het mogelijk is willen we naar Kijkduin Scheveningen en Den Haag centrum en misschien zijn er nog wat andere leuke suggesties ,is hiervoor bv een dagkaart beschikbaar en welke tram of busnummers moeten we hebben .

2965 20 Rapporteer

cathy1
door cathy1 - Mar 16, 2010 om 13:10
125 Antwoorden / 2 Vragen

op HTM vind je veel info over het ov in DenHaag e.o.

Er is een " dagkaart plus " die is geldig in de regio Zoetermeer/den Haag, let wel op de 'gewone' dagkaart is niet geldig in tot in Zoetermeer.

fijn weekendje weg!

tdehond
door tdehond - Mar 16, 2010 om 13:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Randstadrail is een mogelijke optie:

Je tekst hier...
of
klik hier
( http://www.randstadrail.nl/)

Veel plezier

birdies
door birdies - Mar 16, 2010 om 13:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........misschien zijn er nog wat andere leuke suggesties........

Daarvoor kun je kijken op
deze site, klik hier

testcase
door testcase - Mar 16, 2010 om 14:54
189 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist niet dat Kassa een reisburo was.

melomaan
door melomaan - Mar 16, 2010 om 20:43
157 Antwoorden / 1 Vragen

Voor Scheveningen stap je over op tram 1 of 9.
Bus 23, 24, 26 en 29 gaan naar Kijkduin.
Madurodam is ook leuk.
Voor cultuur: Het Mauritshuis?
Veel plezier.

Een Hagenees

melomaan
door melomaan - Mar 16, 2010 om 20:50
157 Antwoorden / 1 Vragen

Een dagkaart-plus (inclusief Delft, Rijswijk, Voorburg-Leidschendam en Zoetermeer) kost E 9,20 per persoon. Je kunt ook gewoon met de strippenkaart en de ov-chipkaart reizen.
Overigens is Delft ook een mooie stad om een dag heen te gaan.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 16, 2010 om 20:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Sealife in Scheveningen is ook leuk.
Babylon op centraal station, daar kun je shoppen.
Leidschenhage is ook leuk om te shoppen, groot winkelcentrum geloof dat dat tram 6 is.
Rijswijk In de Boogaard is een groot winkelcentrum (bus 18, 23 tram 1).
Stadshart Zoetermeer ook een groot winkelcentrum.

En Delft is idd super om te shoppen (wel goede schoenen aan).

Groetjes van ook een Hagenees :-)

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Mar 16, 2010 om 22:36
152 Antwoorden / 5 Vragen

En als je niet wilt shoppen:

Binnenhof
Buitenhof
Voorhout
Gevangenpoort
Mauritshuis
Gemeentemuseum
Escherhuis
Telecommunicatiemuseum
Museon
Paleis Noordeinde
Vredespaleis
Paleistuinen
Koninklijke Stallen
Meiendel
Westbroekpark
Clingendeal
Zuiderpark
Haagse Bos
Malieveld
Plein 1813
Provinciehuis

en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan

jftm
door jftm - Mar 16, 2010 om 22:55
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Aldert_3,
Als uw bezoek alleen bezienswaardigheden in den Haag betreft waarom gaat u daar dan niet ook een hotel zoeken?
Zo prettig is het vervoer van Zoetermeer naar den Haag niet, en Scheveningen ligt helemaal aan de verkeerde kant van den Haag t.o.v. Zoetermeer.
Is uw bezoek aan het hotel in Zoetermeer al besproken?
In den Haag kan ik trouwens, als u in Madurodam geweest bent, ook nog het Omniversum aanbevelen. Het is bijna op loopafstand. Een van de grootste projectors ter wereld staat hier op u te wachten met een aantal doorlopende voorstellingen van documentaires.
De Imax voorstellingen in combinatie met het planetarium-achtige koepeldak is iets wat u eens meegemaakt moet hebben. http://www.omniversum.nl/
John

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 16, 2010 om 23:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gevangenpoort is interessant, maar zou ik persoonlijk niet onder een leuk uitje scharen.
Zuiderpark is geen ruk aan. Haagse bos ook niet.
Malieveld is gewoon alleen maar een veld??
Binnenhof leuk, maar ben je binnen 3 minuten doorheen.

birdies
door birdies - Mar 16, 2010 om 23:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Babylon op centraal station, daar kun je shoppen..........

En jij bent een Hagenees???? Er is geen winkel meer te bekennen, wel een bouwput!

birdies
door birdies - Mar 16, 2010 om 23:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Zuiderpark is geen ruk aan. Haagse bos ook niet..........

Het Zuiderpark is nog steeds een mooi stadspark en in het Haagse Bos is het heerlijk wandelen, zeker als het weer is zoals het vandaag was.

Er zijn mensen die wel van de natuur houden.

iv
door ivanvliet - Mar 17, 2010 om 00:21
32 Antwoorden / 3 Vragen

en wil je is lekker uit eten
op de boulevard van kijkduin heb je breughels zit op de hoek
heerlijk eten voor een goeie prijs,heel gezellig zitten zowel binnen als buiten
en heel leuk personeel
er onder is een leuk winkelcenrum met aparte winkels

birdies
door birdies - Mar 17, 2010 om 00:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........er onder is een leuk winkelcentrum met aparte winkels........ en met aparte prijzen.;)

Nog een goed en gezellig restaurant op de boulevard van Kijkduin: La Fontaine.

melomaan
door melomaan - Mar 18, 2010 om 16:09
157 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 16 mrt 2010, 20:56]Babylon op centraal station, daar kun je shoppen.

Helaas is Babylon al een jaar dicht i.v.m. verbouwingen. Dit winkelcentrum kun je dus beter overslaan.

melomaan
door melomaan - Mar 18, 2010 om 16:12
157 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 17 mrt 2010, 00:24]..........er onder is een leuk winkelcentrum met aparte winkels........ en met aparte prijzen.;)

Nog een goed en gezellig restaurant op de boulevard van Kijkduin: La Fontaine.

Wel een goedgevulde portemonee meenemen.

tdehond
door tdehond - Mar 18, 2010 om 16:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zoetermeer naar Delft kan met de bus ( lijn 121) en vanuit Den Haag: de tram ( lijn 1)

birdies
door birdies - Mar 18, 2010 om 17:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Wel een goedgevulde portemonee meenemen........

Pinpas of creditcard is voldoende.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 18, 2010 om 17:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

En jij bent een Hagenees???? Er is geen winkel meer te bekennen, wel een bouwput

Haha, nee ik smokkel want woon al 5 jaar niet meer in Den Haag :-)
Wel vlakbij.
Maar het Haagse bloed gaat er niet meer uit.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 18, 2010 om 17:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is Babylon al een jaar dicht i.v.m. verbouwingen. Dit winkelcentrum kun je dus beter overslaan

Ja dat heb ik inmiddels door.
Ben er idd al langer dan een jaar niet meer geweest.