al
door alliance Mar 19, 2004 om 14:13
Auto & vervoer

Zoveel verschil in keuringskosten,zijn de klanten misleid

Geachte medewerkers van Radar/Kassa,Dit is mij overkomen:102 euro voor een APK keuring met een herkeuring!!!!Zie onderstaand relaas van mij naar RDW en het antwoord van RDW.Als ik bij diverse garages zou zijn gaan informeren had mij dat ~ 70 euro kunnen besparen.Geachte RDW,Is het juist dat ik voor een herkeuring bij dezelfde garage weer de apk kosten moet betalen?Na afkeuring op een aantal punten zijn deze binnen 10 dagen gerepareerd, niet bij de garage die de keuring heeft gedaan maar elders.Volgens de keuringsmeester zou ik de APK herkeuring niet hoeven te betalen als ik de reparaties bij hun zou laten verrichten.Zonder enige mededeling vooraf is mij weer 51 euro in rekening gebracht.Mijn inziens ben je vrij om het elders te laten repareren zonder dat er extra APK keuringskosten worden gerekend.Vorig jaar kon ik bij een andere garage binnen 14 dagen terug komen zonder extra kosten.Als de auto afgekeurd wordt, en dat kan al heel snel, kost het je al gauw 2x de APK bedragen te weten euro 2x51,-Kunt U mij hierover berichten?----Antwoord RDW:Geachte heer De Heide,In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.Het tarief voor de APK-keuring is vrij. Garagehouders mogen dit zelf bepalen. Ook kan men zelf bepalen of men kosten voor de herkeuring berekent. De RDW heeft hier geen bemoeiienis mee. Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,Medewerker Klantenservice RDWAfzender: Berthold

2993 2 Rapporteer

vi
door victor_1 - Apr 16, 2004 om 13:04
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Alliance,

zo zie je maar, het loont om te shoppen naar de garage met de beste voorwaarden. Wat ik overigens ook altijd doe is rondvragen in mijn kennissenkring naar ervaringen met verschillende garage bedrijven.

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 13:04
22 Antwoorden / 1 Vragen

Dit antwoord gaat u niet leuk vinden.
Een APK keuring is een MOMENTopname. Ik ben van mening dat de garage juist gehandeld heeft omdat,
Jij laat je auto keuren a 51 Euro. En hij wordt op bepaalde punten afgekeurd. U geeft aan dat je deze elders laat repareren. OK zegt de garage en deze zal m afmelden bij de RDW alszijnde AFGEKEURD. U komt terug met de punten gerepareerd voor herkeuring. Maar u heeft ook nog gereden met het voertuig, er kunnen weer onderdelen kapot zijn gegaan, in t ergste geval kunt u de boel hebben bedondert (ik beschuldig u niet maar die gevallen zijn er). De garage is slim en keurt de auto weer in zijn geheel van voor tot achter. Dit kost de garage weer tijd en dus geld. Kosten opnieuw een keuring. Had u echter de auto bij dezelfde garage laten staan dan heeft de keurmeester de controle over de auto en wordt de auto Goedgekeurd na reparatie. In dit geval heeft de monteur het juiste gedaan om zichzelf met een eventuele steekproef niet tegen het hoofd te stoten. Ik hoop voor u dat de reparatie elders meer als 51 Euro goedkoper was