kr
door kroonjan Sep 23, 2013 om 13:20
Computers & telefonie

0900nrs KPN+Eneco+prepaid

Kan een provider (KPN) hoge kosten rekenen bij het bellen naar een 0900nr (Eneco) indien er prepaid gebeld wordt?
En zo ja, vindt er dan een percentuele verdeling plaats van de in rekening gebrachte kosten?

De mailcorrespondentie met Eneco levert het onderstaande resultaat op:
Geachte heer ,

De kosten die wij rekenen voor het 0900-nummer bedragen € 0,10 per minuut. De overige kosten belkosten worden bepaald door de kosten die uw telefoonprovider rekent. De tarieven van uw telefoonprovider kennen we niet. Ik heb dan ook geen inzicht in de totale belkosten die u heeft als u met ons telefoonnummer belt en kan u zodoende geen percentage geven.

In de onderstaande weblink staan de regels voor 0900-nummers vermeld. Dit betreft regels opgesteld door de rijksoverheid. De huidige regels hebben geen betrekking op ons telefoonnummer, omdat ons tarief onder de gestelde grens van € 0,15 per minuut ligt. Toch wijzen we onze klanten vanaf medio juli dat ook uw telefoonprovider kosten in rekening brengt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-0900-nummers

Ik vertrouw er op dat ik u met deze e-mail volledig heb geïnformeerd.

277 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2013 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U betaalt aan KPN het starttarief, het beltarief per minuut plus die € 0,10.

U kunt beter mailen, kost niets.