ge
door gertvalk Nov 16, 2008 om 16:31
Computers & telefonie

1394-netwerkkaart

hallo,
ik heb een 2e handscomputer erbij gekocht zodat mijn pleegdochter ook zelf op de computer kan. Nu krijg ik met deze 2e computer geen verbinding met internet, met de andere (1e) computer wel.
Ik heb op ethernetkaart gekeken en er zit een 1394-ethernetkaart in (eigenschappen V1394\NIC1394\E01800191C77) Bij ethernetcontroller krijg ik de foutmelding: op deze computer geen stuurprogramma voor deze dit apparaat aanwezig (code 28)

Verder zit er nog een verwijzing naar C:\windows\system32\drivers\nic1394.sys

Stuurprogrammaversie: 65.1.2535.0

Wat moet ik nu doen om deze 2e computer toch een verbinding met internet te kunnen laten maken?
graag advies ind

3402 11 Rapporteer

geer56
door geer56 - Nov 17, 2008 om 14:07
100 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat het voor jou het eenvoudigst is om even een routertje te kopen dan prik je de binnekomende kabel in inkomst op de router en kan je de pc's op de volgende ingangen aansluiten.

Zit je draadloos koop dan een draadloze router of een combi want per kabel zijn de router altijd sneller dan draadloos.

Ik denk dat dit je zeker zal lukken en anders zijn we er nog

ro
door ronlau9 - Nov 17, 2008 om 17:00
46 Antwoorden / 0 Vragen

Hangt ervan af .Zelf doe ik het met modem router .
Kan er tegelijk zeven computers op aansluiten.
Als je een modem router gaat gebruiken moet hij wel worden geconfigureerd.Voor windows wordt een CD bijgeleverd.

ja
door jank - Nov 17, 2008 om 17:06
168 Antwoorden / 8 Vragen

Geer heeft volledig gelijk. Het met een 2e computer gebruik maken van dezelfde internetaansluiting zal niet gaan, de netwerkkaart, lees MAC-adres, zal niet door de internet provider herkend worden.
Router lost dit probleem op, draadloos is praktisch, bekabeld sneller. De keus is aan u, wel zou ik bij de plaatselijke computerwinkel informeren, welke router het best past. Hangt mogelijk van uw internetaansluiting af, kabel of adsl.

jago
door jago - Nov 17, 2008 om 17:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry vr1944, ik vond het wat onzinnig om een router aan te bevelen terwijl er een probleem met de computer is. Maar goed freya en ik zullen er wel geen verstand van hebben en jullie wel.

Gertvalk, meestal regelt je router dat iedere PC automatisch een eigen (IP)adres krijgt (met DHCP) en moet je op de PC instellen dat die dat accepteerd. Heb je een router of switch of hub? Dat is zo'n kastje waar meerdere ethernetaansluitingen aan zitten. Om de PC in te stellen ga je naar de eigenschappen van de LAN-verbinding (niet de 1394-verbinding). Eigenschappen vind je door er met de rechtermuistoets op te klikken. In het witte vak zie je benodigde onderdelen. Klik op Internet-protocol (TCP/IP) en dan op de knop eigenschappen en controleer of Automatisch IP en Automatisch DNS is geselecteerd. Kijk meteen even op de computer die het wel doet wat daar staat ingesteld. Als het goed is hetzelfde.

Staat er iets anders ingesteld (Het volgende IP-adres gebruiken) dan moeten de instellingen even handmatig worden ingesteld. Als IP-adres kies je dan hetzelfde als de computer die het wel doet op het laatste van de 4 getallen na. Geef daar een ander nummer aan (1 hoger bijvoorbeeld) De rest van de instellingen neem je gewoon ongewijzigd over van de goede computer. Dan zou het moeten werken. Er van uitgaande dat je inderdaad een LAN-aansluiting hebt bij je netwerk verbindingen :)

Heel veel succes.

ge
door gertvalk - Nov 17, 2008 om 17:33
4 Antwoorden / 4 Vragen

dank je Freya (en de rest uiteraard ook) voor je antwoord, maar ik denk dat er geen andere netwerkkaart op die computer zit, vind ik zelf ook heel vreemd. Ik zal vanavond nog eens goed kijken volgens de instructie zoals jij die aangeeft, en mocht er toch geen inzitten, dan zal ik er een moeten installeren, (ik heb er nog een van een andere oudere computer liggen). Hopenlijk werkt alles dan wel zoals het moet. Wat betreft het aansluiten van de 2e computer: ik wil het eerst proberen met het splitsen van de internetkabel dmv van een splitter (router). Misschien kunnen er 2  computers op de (Zylom)adsl-modem van Tiscali worden aangesloten, maar dat moet ik nog nakijken.

freya
door freya - Nov 17, 2008 om 17:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een netwerkaansluiting is tegenwoordig wel 'standaard' op elke computer aanwezig, maar als je computer al wat ouder is zou het natuurlijk best kunnen dat deze er niet op zit.

Kijk dus eens bij apparaatbeheer (zoals ik in mijn eerdere antwoord aangaf) of je iets kunt vinden en kijk ook eens of je ergens een aansluiting op de computer kunt vinden waar een netwerkkabel op aangesloten kan worden. Als je die aansluiting niet kunt vinden, zal die netwerkkaart er ook niet inzitten.

Freya

oz
door ozzy_1 - Nov 17, 2008 om 17:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het verbinden van twee pc`s,wel een 6-6 kabel gebruiken.Een stuurprogramma is op het internet te downloaden.Wilt U dit met ethernet verbinden,is een crossover kabel de oplossing.Succes.

ja
door jank - Nov 17, 2008 om 19:03
168 Antwoorden / 8 Vragen

Gertvalk is lees nu jouw reaktie pas. Volgens mij kunnen er geen 2 PC's op 1 modem. Wel kun je mogelijk de 2e PC aan je 1e PC koppelen, maar om op de 2e te internetten, dan moet de 1e altijd ingeschakeld staan. Router lijkt dan het meest praktisch. Desnoods met de mogelijkheid, om hier ook je printer aan te koppelen, kun je onafhankelijk van elkaar de printer door beide PC's aansturen. Niet tegelijkertijd uiteraard.

ge
door gertvalk - Nov 17, 2008 om 22:32
4 Antwoorden / 4 Vragen

hallo Jank en de anderen, ik heb inmiddels een 3-com ethernetkaart in de computer geplaatst en na wat instellingen te hebben aangepast, werkt de internetverbinding nu gelukkig wel! Waarschijnlijk kan ik op mijn modem meerdere computers aansluiten, want er zitten 4 LAN-aansluitingen op die allemaal werken, ik heb ze uitgeprobeerd. ik moet nog wel eenzelfde kabel erbij kopen voor de verbinding van de modem, die beneden staat, naar de 2e computer, welke op de slaapkamer van mijn pleegdochter komt. Iedereen die advies/raad heeft gegeven bedankt!

freya
door freya - Nov 17, 2008 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kennelijk heb je dus al een multipc-modem waarop je meerdere computers kunt aansluiten. De aanschaf van een router is dus helemaal niet nodig. De andere computers kun je dus eenvoudig aansluiten.

Veel plezier verder en bedankt voor de terugmelding.

Freya

freya
door freya - Nov 17, 2008 om 23:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gertvalk,

Je richt je aandacht op de verkeerde netwerkkaart. Het is wellicht wat verwarrend, maar die 1394-kaart is je Firewire verbinding en niet de 'normale' ethernetverbinding.

Kijk eens in het configuratiescherm -> Systeem -> tabblad: hardware -> Apparaatbeheer wat er allemaal achter Netwerkadapters staat en of er wellicht één met een geel uitroepteken staat. Daar zou ook iets van een Fast Ethernet Adapter moeten staan. Dat is de netwerkadapter die je moet hebben. (ik ga er tenminste vanuit dat er een netwerkkaart in je computer zit)

m.vr.gr. Freya