he
door hermanna2 Dec 22, 2021 om 20:11
Computers & telefonie
2 Kleuren cartridges en meer kleuren printen?

Ik zie dat er veel inktjet-kleurenprinters zijn met maar 2 cartridges. Hoe kunnen die meer kleuren printen?
Andere hebben daar 4 cartridges voor nodig.

6484 13 Rapporteer

sira
door sira - Dec 22, 2021 om 20:24
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Dat werkt uitstekend.
Ik heb tegenwoordig een kleuren laserprinter, maar ik heb jarenlang Lexmark inktjet printers gehad. Lexmark was voorheen de printerdivisie van IBM. Deze printers hadden ook maar 2 cartridges. Eén cartridge is voor de kleuren en één cartridge voor zwart. De printer gaf prachtige afdrukken.
Over welk merk printer gaat het?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 22, 2021 om 20:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Naast de Zwarte   is  het soms   3 of 4 kleuren,  de  4 voor foto's en per stuk vervangen.

De   Zwarte + 3 kleuren in 1 heeft vaak beperkte inhoud en als er 1  leeg is mag je andere 2 weggooien....
Als je dus  1 kleur meer gebruikte dan de andere 2  verspilde je meer.

Nu een Epson met flesjes Inkt navullen!

br
door bravehenk Dec 23, 2021 om 02:15
206 Antwoorden / 0 Vragen

Inktcartridges zijn erg duur vooral bij de budget printers waar je veelal op de orginele cartridges bent aangewezen.
Heb nu een ecotank printer van epson. Lijkt duur maar volle tanks zijn gelijk aan zo'n 12 sets losse cartridges. Orginele set ongeveer 38,00 euro 4 flesjes
Imitatie vanaf 15 euro 4 flesjes. Heb meer dan 200 foto's afgedrukt nog 80 % over.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 25, 2021 om 09:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ja Henk....

Ik heb Budget navulling met risico van foute inkt en verstoppingen.

Ik heb wel grotere Duitse flessen  en die kosten €60,- maar meerdere keren  na te vullen.

Deze Epson gebruikt  gekocht voor €10,- werkte niet meer.

Bleek kabelbreuk  en  dat hersteld.

Even gekenen bij de MM en schrok van de prijzen, zowel de printer als de inkt bij M.M.....

Wel moet ik voor foto printen  deze gelijk weghalen want bij stapelen  gaan ze vlekken!

Maar zowel  gebruikte papier als mijn  Pelikan Inkt is niet origineel dus  Epson....

Die kan ik nu nergens de schuld van geven!

rj
door rjw - Dec 22, 2021 om 20:54
3266 Antwoorden / 5 Vragen

1 cartridge bevat de zwarte inkt, en de andere cyaan, magenta en geel. Voordeel is dat de printer goedkoper is, nadeel is dat als 1 van de 3 kleuren eerder op is je ook de andere moet vervangen. Al moet ik zeggen dat dat in de praktijk meevalt. Toen ik nog een printer had met 3 gescheiden kleurcartridges waren ze meestal rond dezelfde tijd leeg omdat je toch gemiddeld evenveel van iedere kleur gebruik maakt.

1paul
door 1paul - Dec 23, 2021 om 09:18
3153 Antwoorden / 0 Vragen

dan zit er een zwart in en een met drie kleuren, niet aan te bevelen want als 1 kleur op is moet je de gehle cartridge vervangen met kans op weggooien inkt....

rj
door rjw Dec 23, 2021 om 11:36
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is alleen een probleem als je veel met 1 kleur print. In de praktijk valt dat probleem wel mee. Zolang het niet puur cyaan, magenta of geel is wat je print wordt altijd een mix van de 3 kleuren gebruikt. Als je veel foto's print, dan is de gemiddelde kleur 18% grijs, dus alle kleuren worden evenveel gebruikt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 23, 2021 om 10:04
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ik benut al jaren vrijwel niets anders dan een printer zoals u noemt. Ik henb één keer een printer met 4 cartridges gehad.
Qua kleur zijnn de afdrukken perfect. Het enige nadeel is dat indien, als al gezegd,  één kleur leeg is die kleur dus niet meer benut kan wordn en indien er veel wordt geprint vervanging nodig is. Aangezien ik tegenwoordig vrijwel nooit meer in kleut afdruk heb ik de kleurenmogelijkheid standaard uitgezet.

Een heel groot voordeel van deze cartridges is dat ze erg gemakkelijk, ook zelf, hervulbaar zijn. Dat is dan een kwestie van flesjes inkt kopen (helaas waren die eerder wel veel gemakkelijker te krijgen incl. instructies en injectienaalden) en eenmaal bemachtigd kan er dan redelijk vaak worden hervuld. Indien de printer zou melden na hervul: werkt niet is een recet bij de printer merken die ik ken (HP en Canon MG) is dat erg gemakkelijk. Dummy cartridjes die te koop zijn zijnn veelal al gereset.

Ik zie dat er 'reclame 'wordt gemaakt voor één specifieke leverancier. Er zijn er velen, onderdelen winkels, zaken waar men kantoormateriaal verkoopt en op het i-net is ook veel te vinden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 23, 2021 om 12:09
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hermanna,

Als u veel print, raad ik u ook aan om een printer te kopen met aparte vultankjes :

Ik heb nu zo'n 2 jaren de Epson ET-2650 "ecotank".

Het bijvullen gaat heel makkelijk en schoon.

Het nadeel is, dat deze printers duurder zijn.

Ik heb jaren een HP printer gehad met 2 cartridges en de zwarte zelf bijgevuld.

Dit is nogal een "knoeiboel" maar wel goedkoper.

Aan u de keuze.

lo
door lovewinnie - Dec 23, 2021 om 12:25
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er 2
Een zwart

Een kleur ( zitten 3 kleuren in een cartridge)

ro
door ronny530 - Dec 23, 2021 om 16:31
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Om welk merk printer het gaat wordt niet duidelijk maar in de bijlage staat bij aantal kleuren een blauwe i en die is meestal aan te vinken voor meer informatie. Het zou maar zo kunnen dat deze printer twee 3 kleuren cartridges heeft om een betere kleur afdruk kwaliteit te bewerkstelligen.

co
door contigo1948 - Dec 24, 2021 om 12:17
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren Canon printers met 2 inktcartridges, 1 zwarte en 1 kleur. Als de kleur op is kan ik gewoon printen met de zwarte, ik heb nog nooit een cartridge weg hoeven gooien. Ik gebruik geen navulcartridges en ook geen van een onbekend merk. Ik heb geen problemen met mijn Canon printer gelukkig.

john devries
door john devries - Dec 24, 2021 om 12:22
219 Antwoorden / Vragen

Het printen gebeurd op precies dezelde wiize en dezelfde kwaliteit .In de ene catridge  zit zwart de andere rood geel blauw.

he
door hermanna2 - Dec 24, 2021 om 13:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen die gereageerd heeft: hartelijk dank. Ik ben er uit.

panter22
door panter22 Dec 24, 2021 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Welke printer ga je kopen? Of wil je dat niet delen.

ha
door harmsen - Dec 25, 2021 om 12:34
22 Antwoorden / 9 Vragen

Zelf heb ik een HP Envy 5532 printer, maar dit type is niet meer verkrijgbaar. Maar wellicht werken de anderen Envy printers ook op 2 cartridges, zwart en kleur. Met andere merken en types heb ik geen ervaring.