killo40
door killo40 Jan 27, 2006 om 12:56
Computers & telefonie

Aan melden

Hoi.

Ik heb een nieuwe acount aan gemaak met beperkte rechten, telkens als ik me aanmeld verschijnt er een venster van kladblok met de volgende vermelding ( [.shellclassinfo]
LocalizedResourceName=@%systemRoot%\system32\shell32.dll,-21787 )

Ik heb al gekeken bij MSconfig tabblad opstarten, maar daar zie ik zo,n vermelding niet staan.

Wat betekend het eigelijk en wat staat mij te doen om het goed in orde te brengen, anders blijf ik er mee aan de gang.

Mijn dank

926 8 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Jan 27, 2006 om 13:06
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit is een fout in de desktop.ini file. Klik op de navolgende link voor foutoplossing. Is wel in het engels.

ShellClassInfo

Succes

gsm
door gsm - Jan 27, 2006 om 13:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo,

Microsoft heeft hier een artikel over geschreven, zie Oplossing

Mogelijk kom je daar verder mee.

Groeten,
GSM

killo40
door killo40 - Jan 29, 2006 om 10:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi.

Bedankt voor uw verwijzingen er worden 2 opties geboden die mogelijk tot de oplossing leiden, helaas is het mij niet gelukt.

Optie 1 was start uitvoeren in type msconfig tabblad opstarten , en dan vinkje weg halen bij de vermelding  ( [.shellclassinfo]
LocalizedResourceName=@%systemRoot%\system32\shell32.dll,-21787 ) , er staan hier geen soort gelijken vermeldingen.

Optie 2 kan ik helaas niet voldoende volgen en daar door niet uitvoeren, wellicht kunt u mij daar in onderwijze.

alvast bedankt

gsm
door gsm - Jan 29, 2006 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo killo,

Ik zal beide opties enigszins vertalen:
1.    Start Windows Verkenner door bijvoorbeeld Mijn Documenten te openen (dus NIET de Internet Explorer starten).
2.    Klik in het menu op Extra, klik Mapopties, en klik dan op de Weergave tab.
3.    Bij de geavanceerde instellingen, het vinkje wegklikken bij "Extensies voor bekende bestandtypen verbergen" en ook het vinkje wegklikken bij "Beveiligde besturingssysteembetanden verbergen" (als die vinkjes er tenminste nog staan), klik Ja als je het zeker weet en klik OK.
4.    Verwijder het Desktop.ini bestand dat de eerder beschreven regels bevat, zie "Symptoms" section of this article.
Doe dat zo:
a.     Zoek onderstaande mappen, klik met rechts opde Desktop.ini file (if the file exists in that folder), en klik Open:
•    C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
•    C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs
•    C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu
Opmerking: De drive is meestal C, maar kan soms ook D heten
b.     Controleer of in het Desktop.ini bestand de volgende regels staan:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

ALs deze regels in Desktop.ini staan, klik dan met rechts op het Desktop.ini bestand, klik Verwijderen, en klik Ja als om bevestiging voor het verwijderen wordt gevraagd.
5.    Herstart de computer.

@e procedure
1.    Klik Start, en klik dan op Uitvoeren.
2.    In het witte vak msconfig typen, en dan op OK klikken.
3.    Klik op de Opstarten tab.
4.    Klik de vinkjes weg bij de regels waar "Common Startup" in de Locatie kolom staat, wanneer er in de "Opdracht" l kolom een van de volgende locaties is vermeld:
•drive:\Documents and Settings\All Users\StartMenu\Programs\Startup
•drive:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs
•drive:\Documents and Settings\All Users\Start Menu
5.    Klik OK om het Hulpprogramma voor systeemconfiguratie af te sluiten .
6.   Hertstart de computer.

Groeten,
GSM

killo40
door killo40 - Jan 30, 2006 om 19:39
9 Antwoorden / 4 Vragen

hello gsm.
Bedankt voor het vertalen, ik kan de betreffende mappen niet vinden wellicht pas ik de volgorde van zoeken niet goed toe.
Is het stappen plan wat gemakkelijker uit te leggen bvd

gsm
door gsm - Jan 31, 2006 om 12:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb de tweede procedure nog iets verder verNederlandsd..

2e procedure
1.    Klik Start, en klik dan op Uitvoeren.
2.    Type in het witte vak msconfig, en klik dan op OK.
3.    Klik op de Opstarten tab.
4.    Haal de vinkjes weg voor de regels waarbij
          in de "Locatie" kolom "Common Startup" staat  vermeld en
       in de "Opdracht" kolom één van de volgende locaties
       is vermeld:
      •   C:\Documents and Settings\
               All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten
      •   C:\Documents and Settings\All Users\
               Menu Start\Programma's
      •   C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start
5.   Klik OK om het Hulpprogramma voor Systeemconfiguratie af
       te sluiten .
6.   Hertstart de computer.

De C:\Documents enz. paden gelden ook in de beschrijving van de eerste procedure

Groeten,
GSM

killo40
door killo40 - Feb 1, 2006 om 10:25
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi GSM.

Het uitvoeren vam procedure 2.

MSconfig tabblad opstarten, ik kom de volgende vermeldingen tegen die er iets op lijken,maar volgens mij niet tot de oplossing.

Item voor opstarten         Opdracht                      Locatie

Adobe Reader snel           C:\ProGRA 1\ Adobe      Common StartuP

Logitech Desktop M           C:\PRoGRA 1\Logite      Common Startup

Windows Desktop              C:\PRoGRA 1\msnt        Common StartuP

Het blijft dus vreemd dat ik niet hetgeen ziet wat aangegeven word in procedure 2 zo ook precedure 1 wellicht snap ik er de ..... niet van

groet killo 40

gsm
door gsm - Feb 1, 2006 om 18:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de betreffende regels, zoals in procedure 2 beschreven, niet in de
msconfig te vinden zijn dan vormen ze dus ook niet het probleem.

Blijft over de eerste procedure, waarin je op de genoemde locaties moet zoeken naar Desktop.ini bestanden met daarin de regel die je ook in de foutmelding krijgt.

Groeten,

GSM