he
door henkietenkie Dec 18, 2012 om 19:11
Computers & telefonie

Aansmeren abbonement

halllo
mijn dochter van 17 jaar liep van de zomer in het centrum van zwolle.
Daar werd zij aangehouden en gevraagd of zij mee wilde doen met een onderzoek over alcohol en jeugd.
Nadat zij daar aan mee gedaan had mocht zij een cadeau uitzoeken en dat deed zij het was het boek van paul de leeuw.
Het enige wat de man zei was zoo je zoekt wel het duurste uit als afsluiting moest ze haar naam en handtekening zetten dat ze mee had gedaan.
nu in week 51 krijgen wij een brief dat we aan een abbonement vast zitten omdat ze daarvoor getekend zou hebben voor 2 jaar ja echt waar.
Nu vraag ik u worden onder het mom van een onderzoek abbonementen aan de man gebracht lijkt me niet toch.
Het kan toch niet zo zijn dat de vara zich verlaagd tot deze praktijken en minderjarigen mogen daarvoor toch niet tekenen????
Nu hebben we ook bericht gehad dat het boek terug moet,wat voor ons natuurlijk erg spijtig is.
kunt u uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

met vriendelijke groet
Hans

2067 37 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2012 om 19:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henkietenkie,

.....Het kan toch niet zo zijn dat de vara zich verlaagd tot deze praktijken en minderjarigen mogen daarvoor toch niet tekenen????.....

Wat heeft de Vara hier mee te maken?
Over wat voor abonnement gaat het?

Voor contact met de redactie:
Klik onder aan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa.
(Je zit nu op een openbaar forum)

Met vr.gr.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 19:27
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo edrick3

Omdat het over een abbo van de Vara gaat dus heeft de vara daar wel degelijk mee te maken dacht ik

gegroet

=edrick3 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:22: Hallo henkietenkie,

.....Het kan toch niet zo zijn dat de vara zich verlaagd tot deze praktijken en minderjarigen mogen daarvoor toch niet tekenen????.....

Wat heeft de Vara hier mee te maken?
Over wat voor abonnement gaat het?

Voor contact met de redactie:
Klik onder aan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa.
(Je zit nu op een openbaar forum)

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2012 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar dat staat niet in je originele vraag. Al met al vreemd verhaal, naam en handtekening? Hoe zijn ze dan aan het adres gekomen, waarom moet het boek terug, waarom nu pas bericht als dit in de zomer heeft plaatsgevonden?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 18, 2012 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Toch nog goed af gelopen dus geen zorgen hier meer over.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:37]Toch nog goed af gelopen dus geen zorgen hier meer over.

Hoezo goed afgelopen?

@henkietenkie

Instrueer uw dochter dat zij nergens meer haar naam, adres en of bankrekening nummer achterlaat. Ook dat ze nergens meer voor tekent. Leg haar uit dat als zij aan een enquête of ander soort vraaggesprek deelneemt, zij daar nooit haar handtekening voor hoeft, of moet zetten.

Spaar haar voor soortgelijke ellende in het vervolg.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 19:53
13 Antwoorden / 1 Vragen

Zal ik in het vervolg doen maar er werd niks vermeld en gezegd dat het over een abbo van de Vara zou gaan maar goed mail gestuurd naar redactie dat de mensen die dit soort onderzoeken afnemen ook iets duidelijker moeten zijn met info verstrekken lijkt mij.

=tijger1 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:48:
=valerius-2 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:37: Toch nog goed af gelopen dus geen zorgen hier meer over.

Hoezo goed afgelopen?

@henkietenkie

Instrueer uw dochter dat zij nergens meer haar naam, adres en of bankrekening nummer achterlaat. Ook dat ze nergens meer voor tekent. Leg haar uit dat als zij aan een enquête of ander soort vraaggesprek deelneemt, zij daar nooit haar handtekening voor hoeft, of moet zetten.

Spaar haar voor soortgelijke ellende in het vervolg.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 19:55
13 Antwoorden / 1 Vragen

al met al is het mij ook een vreemd verhaal dat ze daar nu pas mee aankomen ze zeggen dat het boek wat ze uitgezocht had bij een abbo hoort wat haar niet verteld was alleen dat ze na het onderzoek iets mocht uitzoeken vandaar

gegroet

=diumenge schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:36: Maar dat staat niet in je originele vraag. Al met al vreemd verhaal, naam en handtekening? Hoe zijn ze dan aan het adres gekomen, waarom moet het boek terug, waarom nu pas bericht als dit in de zomer heeft plaatsgevonden?

zoekster
door zoekster - Dec 18, 2012 om 20:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe zijn ze aan het adres van uw dochter gekomen?

trend spray
door trend spray - Dec 18, 2012 om 20:16
217 Antwoorden / 5 Vragen

WIE zijn "ze"?
Door wie is Uw dochter gebeld??

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2012 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=henkietenkie schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:27]Hallo edrick3

Omdat het over een abbo van de Vara gaat dus heeft de vara daar wel degelijk mee te maken dacht ik

gegroet

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 19:22]Hallo henkietenkie,

.....Het kan toch niet zo zijn dat de vara zich verlaagd tot deze praktijken en minderjarigen mogen daarvoor toch niet tekenen????.....

Wat heeft de Vara hier mee te maken?
Over wat voor abonnement gaat het?

Voor contact met de redactie:
Klik onder aan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa.
(Je zit nu op een openbaar forum)

Met vr.gr.

Nogmaals: om wat voor abonnement gaat het???

Blijkbaar is er al actie ondernomen en is de zaak teruggedraaid?
.....Nu hebben we ook bericht gehad dat het boek terug moet,wat voor ons natuurlijk erg spijtig is......

.....kunt u uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.......
Nee, dat kunnen we niet op dit forum.
Je hebt blijkbaar al contact gehad met de Vara.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 18, 2012 om 20:18
468 Antwoorden / 16 Vragen

Ten tijde van het ondertekenen door uw dochter, 17, was zij nog minderjarig, dus zonder een medehandtekening van een ouder e/o. voogd is de overeenkomst tussen partijen nietig en ontbonden.

Uw dochter werd misleid door de colporteur, deze had uw dochter geen abonnement mogen aanbieden noch een overeenkomst laten ondertekenen.

Van wie heeft zij voor twee jaar een abonnement (voor bepaalde tijd)?

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 20:22
13 Antwoorden / 1 Vragen

we zijn gebeld door het callcenter van de vara en vanmorgen kregen we een brief

=trend spray schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:16: WIE zijn "ze"?
Door wie is Uw dochter gebeld??

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 20:24
13 Antwoorden / 1 Vragen

het abonnement geldt zou voor de duur van 2 jaar gelden en zou om het lidmaatschap van de vara gaan

gegroet

=sweeterlake schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:18: Ten tijde van het ondertekenen door uw dochter, 17, was zij nog minderjarig, dus zonder een medehandtekening van een ouder e/o. voogd is de overeenkomst tussen partijen nietig en ontbonden.

Uw dochter werd misleid door de colporteur, deze had uw dochter geen abonnement mogen aanbieden noch een overeenkomst laten ondertekenen.

Van wie heeft zij voor twee jaar een abonnement (voor bepaalde tijd)?

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2012 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=henkietenkie schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:22]we zijn gebeld door het callcenter van de vara en vanmorgen kregen we een brief

[quote=trend spray schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:16]WIE zijn "ze"?
Door wie is Uw dochter gebeld??

Blijkbaar is er dus actie ondernomen.

Waarom dan nog hier op dit forum reageren??

Neem aan dat de boel is teruggedraaid?!

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe kwamen zij dan aan haar adres en telefoonnummer? Zij heeft volgens zeggen haar naam en handtekening bezet.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 20:30
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het is alleen zo van als je mee doet mag je een cadeau uitzoeken en nu moet je cadeau nog terug sturen ook van de zotte zal ik maar zeggen dan dit moet toch bespreekbaar worden of zijn of zie ik dat verkeerd

=edrick3 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:26:
=henkietenkie schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:22: we zijn gebeld door het callcenter van de vara en vanmorgen kregen we een brief
=trend spray schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:16: WIE zijn "ze"?
Door wie is Uw dochter gebeld??

Blijkbaar is er dus actie ondernomen.

Waarom dan nog hier op dit forum reageren??

Neem aan dat de boel is teruggedraaid?!

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Dec 18, 2012 om 20:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geef nu eens antwoord op de vraag hoe de Vara aan het adres en telefoonnummer van uw dochter is gekomen. Het lijkt er toch sterk op dat uw dochter meer dan naam en handtekening heeft gegeven.

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2012 om 20:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henkietenkie,

.....Het is alleen zo van als je mee doet mag je een cadeau uitzoeken en nu moet je cadeau nog terug sturen ook van de zotte zal ik maar zeggen dan dit moet toch bespreekbaar worden of zijn of zie ik dat verkeerd
.....

Nee, dat zie je niet verkeerd en dat mag best bespreekbaar gemaakt worden.

Alleen .... nu lopen er 2 zaken door elkaar.

Nogmaals: Blijkbaar heb je hierover contact gehad met de Vara en is de zaak teruggedraaid

Het zou coulanter geweest zijn als dochter het boek had mogen houden.

Natuurlijk is deze manier van abonnees winnen laakbaar. Daarom zal de Vara de zaak ook teruggedraaid hebben en zal er best actie ondernomen zijn naar degenen die de abonnementen op straat afsluiten.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw dochter heeft blijkbaar gewoon een abonnement afgesloten en is dat "vergeten". Nu probeert ze er met verhaaltjes onderuit te komen. U hebt nog mazzel dat u door het terugsturen van dat boek overal vanaf bent.

Geef u dochter les in colportage praktijken.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2012 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp er nog steeds niets van. Is het abonnement nu teruggedraaid? En waarom moet het boek teruggestuurd worden? Is sowieso al raar en na een half jaar al helemaal.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 20:55
13 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1
ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt maar ik vertrouw mijn dochter wel wat dat betreft.
Ze is minderjarig dus van er aan vast is geen sprake

=tijger1 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:39: Uw dochter heeft blijkbaar gewoon een abonnement afgesloten en is dat "vergeten". Nu probeert ze er met verhaaltjes onderuit te komen. U hebt nog mazzel dat u door het terugsturen van dat boek overal vanaf bent.

Geef u dochter les in colportage praktijken.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 20:59
13 Antwoorden / 1 Vragen

als je de achternaam al doorgeeft en plaatsnaam is het voor een ieder heel gemakkelijk om de rest achterhalen ja misschien heeft ze het adres doorgegeven maar dan nog is het niet van belang voor een abbo af te sluiten wat haar ook niet gevraagd is er zijn een aantal mensen bij geweest die hetzelfde zeggen vandaar verder wil ik hier bij laten en wacht ik het verder wel af wat de reactie zal zijn van de redactie toch een ieder bedankt voor het reageren

=zoekster schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:35: Geef nu eens antwoord op de vraag hoe de Vara aan het adres en telefoonnummer van uw dochter is gekomen. Het lijkt er toch sterk op dat uw dochter meer dan naam en handtekening heeft gegeven.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een zeventienjarige mag heus een abonnement op een blad afsluiten hoor. Om die reden komt u er niet vanaf.

Goed dus naam handtekening en nu dus ook woonplaats.

trend spray
door trend spray - Dec 18, 2012 om 21:10
217 Antwoorden / 5 Vragen

Nou, ik denk niet dat we nog een antwoord krijgen.
En niemand weet WIE heeft er nu gebeld heeft....
Lijkt me ook niet verstandig om nu nog verder te gaan met dit topic.

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 21:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

kijk even naar bovenstaande antwoorden het callcenter had gebeld van de vara en vanmorgen kwam er een brief laat dit topic maar sluiten bedankt iedereen

=trend spray schreef op dinsdag 18 dec 2012, 21:10: Nou, ik denk niet dat we nog een antwoord krijgen.
En niemand weet WIE heeft er nu gebeld heeft....
Lijkt me ook niet verstandig om nu nog verder te gaan met dit topic.

trend spray
door trend spray - Dec 18, 2012 om 21:15
217 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, had er één gemist.

trend spray
door trend spray - Dec 18, 2012 om 21:27
217 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, stonden er medewerkers van de VARA in het centrum van Zwolle,
om te vragen of zij mee wilden doen aan een onderzoek over alcohol en jeugd.
Oke Is gebeurd, ze mag een boek van Paul de Leeuw uitzoeken. Ze moet een handtekening zetten en wordt dan meteen een abonnement op iets van de VARA.

Maar wanneer kwam er dan een call centra van de VARA in beeld?

trend spray
door trend spray - Dec 18, 2012 om 21:29
217 Antwoorden / 5 Vragen

en wordt dan meteen een abonnement
en krijgt dan meteen.....

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 21:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

het callcenter kwam gisteren avond 17-12-2012 in beeld tussen half 9 en 9 uur s,avonds
de medewerkers deden zich niet voor als medewerkers van de vara vandaar
en ja ze mocht na het onderzoek een cadeau uitzoeken maakte niet uit welk cadeau.
er werd alleen gezegd bij het boek zoo je kiest wel het duurste cadeau uit.

=trend spray schreef op dinsdag 18 dec 2012, 21:27: Dus als ik het goed begrijp, stonden er medewerkers van de VARA in het centrum van Zwolle,
om te vragen of zij mee wilden doen aan een onderzoek over alcohol en jeugd.
Oke Is gebeurd, ze mag een boek van Paul de Leeuw uitzoeken. Ze moet een handtekening zetten en wordt dan meteen een abonnement op iets van de VARA.

Maar wanneer kwam er dan een call centra van de VARA in beeld?

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die medewerker van het callcenter zei dat het boek terug moest?

he
door henkietenkie - Dec 18, 2012 om 22:10
13 Antwoorden / 1 Vragen

nee vandaag belden ze weer en toen zeiden ze dat

=tijger1 schreef op dinsdag 18 dec 2012, 21:42: En die medewerker van het callcenter zei dat het boek terug moest?

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2012 om 22:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom???

he
door henkietenkie - Dec 19, 2012 om 09:45
13 Antwoorden / 1 Vragen

ze zeggen dat het boek bij het lidmaatschap hoort wat haar niet verteld werd toen ze een cadeau mocht uitzoeken

=diumenge schreef op dinsdag 18 dec 2012, 22:23: Waarom???

zoekster
door zoekster - Dec 19, 2012 om 09:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Weet u wat ik denk? Dat het niet om een abonnement gaat, maar om een lidmaatschap, dat is heel wat anders. Een abonnement had u op het Varamagazine gehad en nu heeft u een lidmaatschap, dat kost 1 tientje per jaar.
Dus uw dochter zat niet aan een abo vast. En ze had natuurlijk wel haar adres opgegeven.

Of die man heeft staan liegen kan ik verder niet beoordelen.

he
door henkietenkie - Dec 19, 2012 om 10:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Een ieder die hier gereageerd had wil ik bedanken .
Ik heb net telefoon gehad met de vara (hoofd Contact center)
En alles is uitgelegd en opgelost.
het komt er op neer dat op de manier hoe het heeft kunnen gebeuren niet in de haak was

met vriendelijke groet

Hans

ps. Iedereen prettige feestdagen gewenst

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2012 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Eind goed, al goed.

Ook prettige feestdagen toegewenst.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 23, 2012 om 01:43
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=henkietenkie schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:24]het abonnement geldt zou voor de duur van 2 jaar gelden en zou om het lidmaatschap van de vara gaan

gegroet

[quote=sweeterlake schreef op dinsdag 18 dec 2012, 20:18]Ten tijde van het ondertekenen door uw dochter, 17, was zij nog minderjarig, dus zonder een medehandtekening van een ouder e/o. voogd is de overeenkomst tussen partijen nietig en ontbonden.

Uw dochter werd misleid door de colporteur, deze had uw dochter geen abonnement mogen aanbieden noch een overeenkomst laten ondertekenen.

Van wie heeft zij voor twee jaar een abonnement (voor bepaalde tijd)?

Een abonnement bij de VARA is meestal beperkt, bepaalde tijd, voor 1 jaar.

Daarnaast zijn er acties van de VARA met presentjes:
- halfjaar abonnement VARA-magazine met gratis lidmaatschap met een trolley (ter waarde van € 19,95) die automatisch wordt beëindigd voor € 10,00;
- zo ook een abonnement op het Kassamagazine (5 of 6 nummers) voor € 12,50 met een gratis boodschappenwagentje inclusief VARA-lidmaatschap!