pinguin1
door pinguin1 Mar 21, 2010 om 15:06
Computers & telefonie

Acer

We hebben altijd laptops en pc`s van Acer gehad en waren heel erg tevreden ook, over de service. Om problemen te voorkomen hebben we wel de uitgebreide garantie erbij gekocht. Volgens velen niet nodig, maar je computer wordt binnen een paar dagen zonder problemen gerepareerd. Alleen de laatste tijd gaat er veel mis en op deze manier is het vertrouwen in Acer weg. Een pc is defect en de monteur is al langs geweest. Dat was heel snel. Nu blijkt echter, dat er een pakje met onderdelen naar ons huisadres is gestuurd en dit is nooit door ons ontvangen. Door de helpdesk is ook niet verteld, dat dit gestuurd zou worden. Het pakje zou opnieuw gestuurd worden, waarna de monteur dan weer langs komt. We zijn nu ettelijke weken verder. Er wordt geen pakje bezorgt en er komt geen monteur en aan de telefoon houden ze ons tegen hoog tarief aan het lijntje. Beloftes om terug te bellen worden niet nagkomen. Moeten nu toch maar naar een ander merk gaan uitkijken, *(Momenteel hebben we 6 Acer laptops en pc`s in gebruik( want service is voor ons een belangrijk onderdeel van een koop. Hopelijk komt Acer eindelijk met een oplossing en wordt de computer gerepareerd. Ga nu eens bij Comsuwijze kijken welke stappen we kunnen ondernemen en anders de rchtbijstand verzekering, want dit is te gek voor woorden.

410 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 21, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

pinguin1

Er zijn de laatste tijd op de consumentensites erg veel klachten over de service van Acer en dan met name over de reparatie van laptops. Ik heb overigens niet de indruk dat Acer het daar koud of warm van krijgt én dus wordt ook mijn volgende laptop geen Acer.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2010 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn mening zijn er bij ieder merk wel slechte en goede ervaringen. Laptops zijn een wegwerp-artikel aan het worden. Reparatie is vaak duurder dan nieuw kopen.
Read heeft een heel persoonlijk negatieve ervaring, maar ik heb weer een positieve in m'n directe omgeving; Afgelopen jaar was er een defecte Acer van een directe collega van me en dat werd perfect afgehandeld. Hij was 'm wel drie weken kwijt maar dat lag achteraf aan de interne vertraging bij onze afd. systeembeheer.

John

ve
door verwijderd - Mar 22, 2010 om 03:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al paar jaar Acer. Heb daar zelfs nog geen problemen mee gehad.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de nodige problemen gehad met de update van Windows Vista naar Windows 7. Nu weet ik dat ACER dit update-proces had uitbesteed. De hulp en medewerking van ACER toen e.e.a. niet naar behoren werd uitgevoerd was allesbehalve positief. Zie hiertoe meldingen op deze site. Zonder tussenkomst van Microsoft had ik in elk geval geen tussenoplossing gehad. M'n ACER laptop werkt nog steeds naar behoren. Hoop niet dat ik zelfde ervaringen als initiator van deze discussie krijg, maar vrees op basis van mijn ervaringen voor effectiviteit van het service apparaat van ACER.