jd
door jdieleman Feb 9, 2009 om 15:25
Computers & telefonie

Advies

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen, niet al te duur en hoeft ook niet veel geheugen te hebben, daar ik deze alleen 's avonds gebruik voor mailtjes enz. (Heb een goede pc, maar staat boven)

Kan iemand mij een goed advies geven wat betreft deze keuze?

Groetjes Jacqueline

432 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enige adviesis : ga naar een winkel en laat u daar voorlichten. Uw vraag is te sumier om goed te kunnen antwoorden. Het is elke keer persoonsgebonden advies. U kan er toch niets mee. Het hangt af van te veel factoren en gebruikservaringen.

Hierover zijn al tientallen vragen gesteld welke allemaal op het zelfde komen : ga naar de winkel en daar helpt men u verder

Men kan wel zeggen ik vindt dit , ik vondt dat maar daar heeft u niets aan. u bent zelf de persoon die er achter gaat zitten.

labswans

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jacqueline

Zou gewoon eens een zaak binnen lopen en de 'eisen' kenbaar maken. Maar misschien is onderstaande link nog iets voor u. Beetje vergelijken kan geen kwaad.

http://www.kieskeurig.nl/laptop

Succes, m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jdieleman,

Koop in elk geval geen Acer. Niet te verwarren met Asus, want die zijn wel goed.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton:

ReadACer?;-)

H.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@herman

off topic:

Om de spanning er in te houden:

Ctrl>A>C wordt konsekwent Shift>A>C dus Read wordt vanzelf ReadAC en pas daarna Ctrl>A>C en plaatsen van bericht.

Vrij simpel toch ;-)

Collegiale groet, Read/Ton.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het KASSA Magazine februari 2009 heeft er tien [10] getest. Die twee [2] van ASUS kwamen als beste uit de test. Blad kost €2 in de kiosk.

succes, poltol

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton:

Betekent dit dat je het eindelijk voor elkaar hebt dat je niet steeds consequent ctrlA>ctrlC meer hoeft te geven voordat je de reactie wegstuurt? E.e.a. om te voorkomen dat je de hele reactie weer opnieuw in moet kloppen (dat lukt toch niet en daarom doe je het niet, laat het dan maar zo) als VARA KASSA je eruit gegooid heeft? Kan het haast niet geloven....

Of is het toch anders? Dan snap ik er geen syllabe van! En is het voor mij niet simpel.

H.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dus weer een geuzennaam. Met Read^A^C als ondertekening was het vast iets duidelijker geworden.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus:

De geuzennaam gaat aan mij voorbij...;-(

H.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jacqueline,

Kijk eens naar deze serie, er zijn verschillende types in, niet zo duur en aardig uitgebreid met software voor o.a. de beveiliging.

Compaq CQ60 serie.
Zelf kan ik er ook al aardig mee overweg.

Groeten van Punky.

O ja, nu ook maar PunkyAC (Always Coco)

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@herman,

off topic,

Je moet er niet meer achter zoeken dan dat er achter zit. Ik was het gewoon zat dat ik per vergissing steeds AC tikte als ik voor de zekerheid 'n copie maakte. Dus nu doe ik beide en in de goede volgorde.

Met collegiale groet, Read/Ton.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2009 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij http://www.computerland.nl ,http://www.norrod.n of http://www.paradigit.nl dit zijn een van goedkoopste winkels met stuntaanbiedingen. Bekijk de sites en wacht op de aanbieding.l

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hier in huis 2 ACER's  15,4 scherm niks mis mee!!!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar een winkel van Paradiget. Op internet kunt u zoeken ewaar zich zo'n winkel bevindt. www.paradigit.nl/.

Kom veel in Eindhoven en paradigit is bijna altijd goredkoper dan de Philips winkel aldaar.
Goede service en kans op geld terug akties.
Echt een aanrader.

Ga in ieder geval naar een winkel en zeg wat u wilt.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://tweakers.net/pricewatch/

Daar staan (online) winkels en daar even gaan zoekken naar een goedkope winkel (let op de verzendkosten!)

Een EEEpc (NNETBOOK)  is wel leuk maar een goedkope laptop voor en paar tientjes meer is gebruiks vriendelijker een EEEpc kost mischien wel 300 euro maar bij computerland staat al een laptop voor 388 kost iets mee rmaar het beeld scherm is ook groter en beter leesbaar

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het advies van jcoops, om bij paradigit iets aan te schaffen, raadt ik hierbij sterk af. De service van deze zaak laat veel te wensen over namelijk! Voorbeeld: Een kennis van mij, kocht een dvd brandertje in de winkel, zouden deze gratis inbouwen, direct, dus hij zijn pc meegenomen, dvd brandertje gekocht: Aangeklopt bij de service dienst: Glashard NEE, we bouwen niets in mijnheer, of u moet een computer hier kopen! Da's de andere kant van deze mooie zaak....

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read
Een read-onwaardige reaktie, want ik heb diverse spullen van Acer, ook laptop, niks mis mee.
Maar de discussie is al lang niet meer gericht op de vraag. Want nu krijgen we antwoorden als, Paradigit vind ik goed, nee Paradigit is niks, Acer is slecht enz.
Ga desnoods voor een 2e handsje.
Ben wel benieuwd, of de vragenstelster ons nog informeert of zij geslaagd is.
Ik mis vaak, na zoveel adviezen, of men geholpen is met de antwoorden.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merk maak niet zoveel uit de een zweet bij Asus de ander bij Acer etc. etc.

Let wel op garantievoorwaarden ook al heb ik begrpen dat dat bij Asus nethbooks ook al niet veel uitmaakt.

Zou me geen netbook (uiterst klein en licht) laten aansmeren omdat die zeer beeprkt met gehuegen zijn en relatief duur, zijn nl hype.

Voorts raad ik aan op puppylinux.org een iso (is imagebestand van cd) te downloaden en op cd  te branden.

Jre hoeft dan helemaal neits te installeren en kan toch bestanden op je harde schijf opslaan.

Je moet wel ven wennen aan de net even andere termen die ze gebruiken maar ben je eenmaal gewend dan wilje mogelijk net als ik: niet meer anders.

Geen firewall of antivirus die beslag op je geheugen leggen en toch van alles ermee kunnen doen.

Geen vervuild register en eindeloze updates.

En, je spaart je computer.

In jouw situatie zou ik gewoon kiezen voor de goedkoopste en 2 de garantie en servicevoor3waarden.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op deze site : www.pc4everyone.nl, deze verkoopt 2e hands Pc's en Laptops met garantie.

En laten we nu eens stoppen met discussies die nergens op slaan, maar gewoon antwoorden op de vraag die gesteld is.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JDieleman,

Als 65+ heb ik ook een laptop gekocht,voor hetzelfde doel als jij.Ik verklap niet welk merk, en waar ik deze gekocht heb.Dat leidt tot tegenreacties waar jij je vraag niet beantwoordt mee hebt.Ik heb de laptop ook bij een zaak gekocht, die beter of slechter is dan een andere.

Ik geef je een tip.Kijk op de website www.vergelijk.nl

Vervolgens klik je op Computer en daarna op laptop.Dan hup...surfen en vergelijken maar.Prijzen vanaf iets meer dan 300 euro.Heb ik ook gedaan.Uiteraard moet je wel zelf erop letten wat de laptop op zijn minst moet hebben of kunnen,zoals bv een kaart voor draadloos internetten.

Succes en groeten van Piet.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toon mij maar een winkel die zoiets gratis inbouwt en desondanks een scherpe verkoopprijs hanteert. Paradigit is zeker niet met alles het voordeligst, dat kun je allemaal met prijsvergelijkingssites bekijken, maar soms hebben ze echt wel een strakke aanbieding.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een laptop zoekt voor simpel internet- en mailgebruik voldoet eigenlijk elk nieuw exemplaar wel. Aan u de keuze of u een standaard 145.4 inch scherm wilt hebben, of juist groter of kleiner op prijs stelt. Wel zou ik 2GB geheugen aanraden, dat werkt Windows Vista wat prettiger. Al met al hoeft u niet meer dan 450 euro te spenderen. Ik heb vorig jaar er een bij Dell gekocht en was zelfs nog minder kwijt. Maar, ook met een Compaq of Asus is niets mis.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is, ga eens naar de website van www.laptopshop.nl en selecteer de optie Kies uw laptop (links boven), je kunt dan precies specificeren wat je wilt hebben op je laptop en kijk dan eens op www.vergelijk.nl voor de goedkoopste winkel voor dat uiteindelijke produkt, let wel op de verzendkosten van de webwinkels! Er zijn nog meer prijsvergelijkingssites, google maar eens het produkt.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

een goedkope laptop heb ik een maand geleden gekocht

mijn dochteren en mijn zoon heeft er ook een gekocht

een acer aspire one de prijs is 290 euro  is dit mischien wat

diederik

m

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk ook goed na of je een 15, 17 of 19 inch scherm wil hebben. Je kan ook kleiner krijgen, maar dat raad ik je af! Zelf heb ik een Compaq C710ED, een 15,4 inch. Zit alles op en aan, maar verder sober. De prijs/prestatie verhouding is ook heel goed. Het was maar 470,- zo'n 1,5 jaar terug. Daar heb je nu al weer wat meer voor. Het is een solide systeem welke ik er ook nog mooi uit vind zien, maar dat is persoonlijk.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2009 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe groot moet scherm zijn,hoeveel opslag wil je?hoeveel werkgeheugen,welke processor,webcam?hoeveel USB aansluitingen?

Dat moet je wel weten en daarmee kan je naar de winkel,of ga naar BCC en neem je ANWB pas mee en krijg 5 of 10% korting

suc6

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dat voor een vreemde opmerking over Acer. Ik heb al ongeveer jaar een laptop van Acer en ik ben de tevredenheid over dit apparaat zelf. Snelle toegang tot internet en het werkt razendsnel. Nog nooit een hapering gehad. Wel een goed advies geven en niet raaskallen svp.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te koop aangeboden TOSHIBA - SATELITE (model PS 164E-49986.DU)
ideaal om met een laptop te beginnen.
Er zit windows 98 op waardoor die wat langzaam is. Verder werkt de batterij niet helemaal goed.als er even door een "prof"naar gekeken wordt kan het niet veel zijn
inclusief extra muis en een verloopkabel voor internet en inclusief tas
wat wil je ervoor geven? wilo1957@hotmail.com

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hier geen verkoopsite! Zou zo zeggen: lees de regels er even op na!!!!

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ wilo:

Zelf zou ik er geen euro voor geven! Met een rotte accu en een ding waar nog niet eens XP sp3 op draait en wie weet welke (onge)makken er nog meer in zitten: Mij niet gezien om de ellende van een ander te kopen.

H.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ rooie:

Twee Acers in huis, dat is heel slim: één op reserve is bij dat merk wel nodig.....

H.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hrdwerrorman

We hebben ze al 3jr zonder één probleem,dat JIJ er niet mee om kan gaan kan ik niks aan doen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wilo1957, ik weet niet in welk jaar u leeft, maar tegenwoordig hebben ze ook speciale verkoopsites hiervoor hoor! Het is hier geen Kassa! voor je!! (Redaktie.....hier is er weer zo een, weet je wel..:-) Kenwel(lezen...?)

Quote:

Te koop aangeboden TOSHIBA - SATELITE (model PS 164E-49986.DU)
ideaal om met een laptop te beginnen.
Er zit windows 98 op waardoor die wat langzaam is. Verder werkt de batterij niet helemaal goed.als er even door een "prof"naar gekeken wordt kan het niet veel zijn
inclusief extra muis en een verloopkabel voor internet en inclusief tas

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo1957: Breng dat ding maar vlug naar de milieustraat....(zelfs daar willen ze dat nog nie voor nie, kan ff nie internette nie...

Gvgr: KW

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap niu ook ff niet waarom het merk acer per definitie zo afgekraakt wordt: Ten eerste: meestal door mensen die helemaal nooit geen acer werkelijk in de praktijk hebben gebruikt. (Al zeggen/beweren ze van wel!?)Ten 2e: Omdat WIJ wel vrij  goede ervaringen hebben (ook in onze vriendenkring, en die is groot hoor, geloof me!) mogen ontvangen over het merk acer, wat overigens in de loop der jaren erg snel verbeterd is, maar ja, als je nu eenmaal een merk op de korrel neemt, dan blijf je (althans hier!!) er mee doorgaan.(menen enkelen hierzo) maar ja, da's Hollanders eigen zullen we maar zeggen...dit is geen reclame, dit is gebruikservaring, ja, met merk acer...nooit geen problemen vermeld...het is dus gebaseerd op een hoop ge..l

Aan vraagsteller/ster: Acer is zo'n slechte keus nog niet eens....Alleen: Er wordt veel gela(s)zer over geschreven.., het is maar wat je geloofd, en geloof kan niemand u geven....

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar sluit ik me hélemaal bij aan,meestal zijn het mensen die het merk ACER nog nooit gebruikt hebben en oordelen op basis van wat ze horen/lezen,dat heet......kortzichtig!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2009 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry jaqueline ik had eigenlijk gewooneven moeten zeggen dat je tegen een kleine vergoeding mijn laptop mocht hebben. nu ik hem te koop aanbood gingen er een aantal mensen met een kort lontje stuiteren!!! sorry voor het ongemak dames en heren!!!

ik weet ook wel dat dit geen verkoop site is maar was een spontane reactie van mij