he
door heilko Feb 23, 2005 om 21:38
Computers & telefonie

Adware

help

als ik adware opstart gaat hij heel even draaien en dan wordt het systeem afgesloten hij geeft het volgende op:dcom spl is afgesloten

wie weet raad

461 4 Rapporteer

an
door anna100 - Feb 23, 2005 om 21:47
25 Antwoorden / 0 Vragen

Elders op het net vond ik een soortgelijke vraag. Wellicht heb je hier wat aan.:

Tijdens het
uitvoeren van Ad-Aware krijg ik de melding dat de computer na 1 minuut
uitgeschakeld wordt. Via Google gezocht op DCOM uitschakelen maar dit
lost niets op. Ik weet dat er spyware op de pc staat maar ik krijg dit
zo niet weg.

Dit heeft waarschijnlijk nog te maken met het
Blaster virus. Allereerst moet u ervoor zorgen dat u of géén internet
verbinding hebt tijdens het scannen of u moet de firewall inschakelen.
Mocht u dan nog steeds dit schermpje te zien krijgen dan zit het
waarschijnlijk op uw pc. Druk eens op Ctrl+Alt+Del en zoek onder
Taakbeheer; Processen naar msblast.exe of mslaugh.exe. Sluit deze
toepassingen af. Daarna kunt u de scan nog eens uitvoeren. Mocht u nog
steeds het afsluit schermpje krijgen, typ dan bij Start; Uitvoeren
‘shutdown –a’ in. Het afsluiten wordt dan geannuleerd en u kunt de scan
afmaken.

a2i
door a2i - Feb 24, 2005 om 07:50
407 Antwoorden / 14 Vragen

Copy & paste in je explorer

http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php

Als de melding afsluiten in beeld komt

start uitvoeren shutdown /a

Update je windows updates daarna

check even op

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

als je vragen hebt over het gebruik ervan post gerust.

suc6.

he
door heilko - Feb 24, 2005 om 17:05
4 Antwoorden / 4 Vragen

heelaas werken alle twee de oplossingen niet. nog meer sugesties?

a2i
door a2i - Feb 26, 2005 om 06:57
407 Antwoorden / 14 Vragen

Zorg dat je alle windows service pack updates hebt.

vond de Housecall scan van Trend micro geen items?