t1
door t1coby Feb 15, 2004 om 16:53
Computers & telefonie

Afsluiten provider

Ik ben klant van provider "HETNET".Eind december had ik plotseling geen internet verbinding. Diverse keren de dure helpdesk gebeld en gemaild . Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ik was geinfecteerd met een "Trojan Horse" Na een paar dagen was dit probleem via "ABUSE"opgelost. Na enkele dagen kon ik geen email meer versturen (wel ontvangen) weer met dure helpdesk gebeld en gemaild (bij vrienden) bleek dat ik op een zgn. blacklist stond.Hoe is het toch mogelijk dat je zomaar wordt afgesloten zonder dat je daar bericht van krijgt (via email) en steeds maar weer die helpdesk moet bellen om er achter te komen dat je plotseling afgesloten bent.

344 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ca
door captain007 - Apr 16, 2004 om 12:40
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Volgens mij is het tegenwoordig het beleid van de meeste providers om mensen die het netwerk van de providers misbruiken meteen zonder waarschuwing af te sluiten.
Met die misbruikers bedoelen ze met name de spammers. Doordat uw computer besmet was met een Trojan Horse heeft deze Trojan Horse misbruik van uw computer gemaakt. Hierdoor heeft de provider waarschijnlijk gedacht dat u een spammer of iets dergelijks bent. Gevolg: u wordt afgesloten en u weet er niets van.

Ik zou proberen om toch maar weer de provider te bellen en om meer informatie te vragen.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:40
57 Antwoorden / 3 Vragen
0

De Trojan Horse op je PC verstuurt ongemerkt grote hoeveelheden e-mail. Mogelijk wordt er ook een virus verspreid via die Trojan Horse. Om die reden sluit HetNet je af van het versturen van e-mail. De Trojan Horse kan dan geen verdere schade meer aanrichten. Natuurlijk is het niet leuk om zonder melding afgesloten te worden maar HetNet kan dat volgens de gebruikersvoorwaarden doen. In feite misbruik je namelijk (onbewust, dat wel) hun netwerk!
Zorg altijd voor een goede en actuele (!!!) virusscanner op je PC om dit in te voorkomen. Het is de verantwoordelijkheid van elke internetgebruiker om zijn of haar PC tegen virussen, trojan horses of wormen te beschermen!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer