jr
door jrgand May 13, 2006 om 16:12
Computers & telefonie

Afsluiten Windows xp sp2

Steed als ik windows wil afsluiten krijg ik de volgende melding

Kan shelliconhiddenwindow niet afsluiten. Ik moet dit dan handmatig afsluiten ddor op nu beeindigen te drukken

Wie weet de oorzaak en wat is de oplossing

vast bedankt jrgand

601 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien toevallig de MusicMatch Jukebox op je computer staan?

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jrgand,

Gebruik je misschien het programma MusicMatch...?
Dit probleem lijkt namelijk te worden veroorzaakt doordat onderdelen van dit programma worden opgestart tijdens het starten van Windows.
Als MusicMatch tijdens de Windows-sessie niet handmatig wordt opgestart (je gebruikt het dus niet tussen het opstarten en afsluiten van je PC) kan Windows de reeds opgestarte onderdelen van MusicMatch niet goed afsluiten en krijg je deze melding.

De oplossing:
Aangezien het niet nodig is dat die onderdelen van MusicMatch tegelijk met Windows opstarten kan je dit opstarten voorkomen op de volgende manieren.

1. Ga naar Start > Uitvoeren en type msconfig en klik Ok.
Ga naar de tab Opstarten.
Verwijder hier alle entry's die te maken hebben met MusicMatch (welke dat zijn weet ik ook niet precies) door het vinkje ervoor weg te halen.
Klik op Toepassen en de eerstvolgende keer dat Windows opstart worden deze onderdelen niet meer opgestart.

2. Ga naar Start > Uitvoeren en type regedit
De register-editor wordt nu geopend en hierin ga je in de linkerkolom naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Verwijder nu in het rechtervenster de sleutels met de naam mm_tray.exe en mimboot.exe.
Sluit de register-editor weer af en start je PC opnieuw op.
Je zal nu tijdens het afsluiten deze melding niet meer zien.
Bovenstaande is niet van invloed op de juiste werking van Musicmatch, deze kan je gewoon opstarten zoals je gewend bent.

P.S. gebruik je MusicMatch niet dan kan je bovenstaande als niet geschreven beschouwen en weet ik geen andere oplossing.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de User Profile Hive Cleanup Service kunt u het afsluiten verbeteren.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b286e6d-8912-4e18-b570-42470e2f3582&DisplayLang=en

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook nog veroorzaakt worden door een vervelende spyware of virus, zoals bijv. LOP. Zie deze link:

HELP!!!My
Sisters Laptop Ahhhhhhhhhhhh...

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad heb ik misicmatch op de computer staan, De optie opstarten is helemaal leeg

Maar de bestanden mm_tray.exe en mimboot.exe staan alleen maar in programfiles. Ik heb dit na gezocht met regedit en later laten opzoeken door via de optie zoeken

Ook de opties van drpc boot geen optie en blijft shelliconhiddenwindow gewoon terug komen bij het afsluiten

Vast bedankt voor jullie hulp

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even dit de computer is virus adware en spyware vrij

Ik gebruik Norton antivirus2006. adware en spybot

ve
door verwijderd - May 13, 2006 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje long story over een update van MJ. Misschien toch nuttig.

Groet,
GSM

.... We released a newer build of the Musicmatch Jukebox that has
seemed to resolve the issue with the white pixel and the shell icon
crash...

I apologize for the difficulty you are experiencing using Musicmatch
Jukebox.

I would like to have you uninstall and reinstall Musicmatch Jukebox by
doing the following:

- Click the Start button on the Windows taskbar.
- Click "Control Panel".
- Click "Add or Remove Programs".
- Select "Musicmatch Jukebox".
- Click the "Change/Remove" button.
- Select "Yes" if you are asked to verify that you want to remove any
shared files.
- Reboot your PC.

Once your system has restarted, please continue with the following:

- Open Windows Explorer.
- Navigate to the Musicmatch installation directory (typically
"C:\Program
Files\Musicmatch\")
- Rename this folder to "Musicmatch OLD"
- Reinstall Musicmatch Jukebox by running the setup file downloaded
from the following URL:

http://www.musicmatch.com/form/supp...techsupport.htm

- Select the appropriate component issue.
- Click on "clicking here" under Personalized Tech Support via Email.
- Enter your Musicmatch Jukebox Plus key or your Musicmatch username
and password.
- Click "Next".
- Please complete all questions to the best of your ability and provide
an update to your issue.

Please let us know if we can offer further assistance.